hamster Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Hoe maak je een eenvoudige vuurpomp Dit is hoe ik mijn eigen vuurpomp maak, Er zijn, natuurlijk, talloze andere manieren om werkende vuurpompen te maken. Benodigde materialen: Koperen buis Ø 12 mm (binnen ± 10 mm) Messing eindkap voor 12 mm buis Houten zuigerstang (± 10 mm) Houten knop Rubber O-ring (Ø Zaag voor metaal Vijl of schuurpapier Goede sterke lijm (of soldeer het) Olie en vet (voor de smering) Charcloth of andere licht ontvlambare stof Boren 4-7 mm, 10 mm en conisch gevormde schuur bit voor tapering (optioneel) Methode, Gebruik de zaag om een lengte ± 9-12 cm van koperen buis af te zagen (de binnenkant is glad genoeg van zichzelf). Gebruik een vijl of schuurpapier om de ruwe zaagsneden aan beide uiteinden glad te maken Voor een makkelijke toegang van de zuigerstang, gebruik een een vijl of een stuk schuurpapier gevouwen in een kegel,als je erg handig bent een grote boor. Verwijder eventuele metalen stofdelen vervolg in deel 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Mooie tutorial maar waarom 4 delen ipv 1? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2013 Mooie tutorial maar waarom 4 delen ipv 1? ik kan helaas maar 5 foto's per keer plaatsen hier en erstaan meerdere dingen in zoals diverse tondels, andere vuurmethoden enz enz enz. had al geprobeerd om dit in de wiki te zetten maar dat lukte me niet. gr hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 ik kan helaas maar 5 foto's per keer plaatsen hier en erstaan meerdere dingen in zoals diverse tondels, andere vuurmethoden enz enz enz. had al geprobeerd om dit in de wiki te zetten maar dat lukte me niet. gr hamster Je kunt het volgende deel toch gewoon als reply op je topic plaatsen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.