Dristal Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Goeiedag iedereen Zoals de titel al zegt ben ik aan het twijfelen tussen de M90 KL en de M90 KLU. Is de klitteband in de KLU handig of eerder een nadeel? Ik neem ook aan dat je meer voetruimte hebt in de KLU omdat het niet echt een mummy model is? De KLU is dan weer open aan het hoofd en schouders, is dat een groot nadeel? Ik ben zelf 1m 95cm en zou er graag mee willen kamperen tot -15 graden celcius. Graag jullie ervaringen groetjes, Dristal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
the-young-generation Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 ik weet niet hoe die zijn maar ik heb zelf voor het nacht vissen de 3D Box Sleeping Bag van http://raven.nl/nl/categorieen/karper/1776_slaapzakken/ die vind ik zelf heel fijn en heb hem al geprobeerd bij -5 en dat ging goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Ik trek mijn slaapzak altijd het liefste zo dicht mogelijk. Juist de kou op je gezicht is funest. Ik zou dus gaan voor een mummie. Ga je hem op andere plekken dan Nederland gebruiken? Ik heb zelf een mummie met een comforttemp van ongeveer 0 graden maar met een fleece lakenzak erin en een waterdichte hoes erom heen is het goed uit te houden met -5. In Nederland komt -15 ook niet zo heel veel voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dristal Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Ik trek mijn slaapzak altijd het liefste zo dicht mogelijk. Juist de kou op je gezicht is funest. Ik zou dus gaan voor een mummie. Ga je hem op andere plekken dan Nederland gebruiken? Ik heb zelf een mummie met een comforttemp van ongeveer 0 graden maar met een fleece lakenzak erin en een waterdichte hoes erom heen is het goed uit te houden met -5. In Nederland komt -15 ook niet zo heel veel voor. Gerbewoner, Ikzelf ben van Leuven, Belgie, maar mijn grootouders hebben een boerderij met een bos in Gouvy (hartje ardennen). Daar ga ik vaak wat bushcraften enzo Daar wordt het geregeld zeeeeeeeer koud Edit: @ TYG: merci voor de info, maar ik ben al zeker dat ik voor een volledige set (slaapzak, binnenlaken, gore tex bivakzak en matje) van de M90 kl of klu ga Groetjes dristal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Gerbewoner, Ikzelf ben van Leuven, Belgie, maar mijn grootouders hebben een boerderij met een bos in Gouvy (hartje ardennen). Daar ga ik vaak wat bushcraften enzo Daar wordt het geregeld zeeeeeeeer koud Edit: @ TYG: merci voor de info, maar ik ben al zeker dat ik voor een volledige set (slaapzak, binnenlaken, gore tex bivakzak en matje) van de M90 kl of klu ga Groetjes dristal OK dan heb je wel wat goeds nodig. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gewicht van deze slaapzakken> Ik zou de mummie nemen hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dristal Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 OK dan heb je wel wat goeds nodig. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gewicht van deze slaapzakken> Ik zou de mummie nemen hoor. Ja ben ervan op de hoogte, maar het zal het enige zijn naast mijn veldfles met canteen cup dat ik in mijn rugzak zal meenemen. Zaagje en mes, beetje eten en kleine prulletjes gaan rechtstreeks in mijn parka Dus om en beide zal dat samen zo'n 8 à 9 kilo max zijn en dat zal wel lukken . Maar goed, jij prefereert de KL? Heb je dan geen last van de regen die door de sluiting van je goretex hoes komt (door het gebrek aan een rits)? Merci! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Ik ging puur voor de mummie. De slaapzak zelf ken ik wel maar heb er nooit in gelegen. Maar zou dat probleem niet al lang opgelost zijn als het een probleem is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
the-young-generation Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 om te rijzen is een mummie inderdaad makkelijker heb het voor scouting gehad. maar omdat ik draai in mijn slaap vind ik ze heeeel irritant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bijenman Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Ik heb zelf ook de M90 mummy versie met regen/waterbescherming er omheen. Ik kan deze inderdaad net als @gerbewoner aanraden. Maar het is wel even wennen omdat je best wel ingesloten bent, maar dat heeft als voordeel dat je goed warm kunt blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rooie77 Geplaatst: 17 april 2014 Delen Geplaatst: 17 april 2014 Ik heb zelf 10 jaar ervaring met de M90 KL uitvoering en heb met minus 15 direct zonder matje op de sneeuw gelegen. Heb het heerlijk warm gehad en lag in de ochtend op het gras, was compleet door de sneeuw heen gesmolten. Tevens nog met minus 28 in een pubtentje geslapen geen probleem. Je moet wel je kleren uittrekken in de slaapzak anders ga je het wel koud hebben. MVG Rooie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.