Voorberijden2026 Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden hallo, ik heb tijdens corona een petroleumstel gekocht en nu maar eens uit de kast gehaald, gesopt en nu? Lonten zitten er bij maar zijn vies en ik moet nog petroleum kopen. Tips?? Quote
JJ&A Geplaatst: 57 minuten geleden Geplaatst: 57 minuten geleden (aangepast) 8 uren geleden, Voorberijden2026 zei: hallo, ik heb tijdens corona een petroleumstel gekocht. En nu maar eens uit de kast gehaald, gesopt en nu? Lonten zitten er bij maar zijn vies en ik moet nog petroleum kopen. Graag goede Tips?? Haha eerst de foto zien, en dan geloof ik je pas, haha geintje.😁 Leuk @Voorberijden2026 dat je ’m weer uit de kast hebt gehaald. Als de lonten vies zijn kun je ze even uitkammen met een oude tanden borstel en nog even recht afknippen, maar nieuwe lonten werken meestal het beste, en houd is ook in voorraad. Gebruik gezuiverde petroleum/lampolie en laat de lont eerst een paar minuten intrekken voordat je ’m aansteekt. Begin met een lage vlam om rook (verbranding van de lond) te voorkomen en zet het stel stabiel neer. Zorg altijd voor frisse lucht. Dus goede ventilatie is van levensbelang: zonder voldoende zuurstof verbrandt petroleum onvolledig en dan ontstaan er snel schadelijke stoffen zoals koolmonoxide vergiftiging, en dat gaat behoorlijk snel (we spreken uit ervaring, hebben het net overleeft). * Een raam op een kier is al genoeg om veilig te blijven, dan kun je er veilig en probleemloos mee koken.* Laat het stel volledig afkoelen, schoon maken voor de volgende keer voordat het voor langere tijd wegzet. Als je nog vragen hebt stel ze gerust. Is je schoonmaken een succes vertel het ons, ook hoe je het hebt gedaan dan hebben anderen er ook nog wat aan, want er komen behoorlijk wat gasten die het forum afgrazen dat zijn vaak vele duizenden in een etmaal. 39 minuten geleden aangepast door JJ&A Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.