Ga naar inhoud
GENEGEERD

Videomaker zoekt enthousiaste prepper

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allemaal,

Mijn naam is Benjamin en ik ben online videomaker. Voor mijn videoserie Anders dan Anders maak ik korte video's voor sociale media waarin ik in gesprek ga met allerlei verschillende mensen. Vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid probeer ik werelden en onderwerpen waar veel mensen weinig vanaf weten op een toegankelijke manier te laten zien.

Voor een nieuwe aflevering wil ik me verdiepen in preppen. Ik ben daarom op zoek naar iemand die zich hier serieus mee bezighoudt en het leuk vindt om mij mee te nemen in hoe dat er in de praktijk uitziet. Het interview zou bij voorkeur bij diegene thuis of op een andere locatie waar de voorbereidingen zichtbaar zijn plaatsvinden. Ik zou namelijk niet alleen willen praten, maar ook willen laten zien wat iemand daadwerkelijk heeft voorbereid.

Ik ben benieuwd naar vragen als: waarom ben je begonnen met preppen, op welke situaties bereid je je voor en welke voorzieningen heb je getroffen? Denk aan voedsel, water, noodstroom en communicatiemiddelen. Daarnaast ben ik specifiek benieuwd naar contact met anderen tijdens een noodsituatie. Stel dat stroom en internet langere tijd uitvallen: hoe bereik je dan familie, vrienden of buren? Maak je daar vooraf afspraken over en heb je daar bepaalde middelen voor?

De insteek is nadrukkelijk niet om op zoek te gaan naar het stereotype van de extreme ‘doomsday-prepper’. Ik wil juist begrijpen waarom iemand zich voorbereidt, welke keuzes daarbij komen kijken en wat mensen die hier normaal weinig mee bezig zijn daarvan kunnen opsteken.

De opnames zijn bedoeld voor mijn online kanalen en worden verwerkt tot korte video's voor onder andere Instagram. Natuurlijk kunnen we vooraf even bellen om kennis te maken en de insteek verder te bespreken.

Lijkt het je leuk om mee te werken of wil je eerst wat meer informatie? Stuur me gerust een privébericht.

Groet,
Benjamin

aangepast door Benjamin Beernink
ik wil meer vertellen over waarom ik iemand zoek
Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...