Ga naar inhoud
GENEGEERD

Recepten met dutch oven (ideale preppers tool)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben me de laatste tijd veel aan het verdiepen in zelfredzaamheid en buiten koken 🙂

Vooral koken met een Dutch oven vind ik interessant omdat je er met simpele ingrediënten verrassend veel recepten mee kunt maken. (zeker als je een eigen moestuin hebt)

Ik ben momenteel vooral bezig met het verzamelen, delen en testen van praktische recepten. Denk aan stoofpotten, brood, eenpansgerechten en maaltijden die je ook goed vanuit voorraad kunt maken.

Daarom heb ik een pagina gemaakt waar ik mijn Dutch-oven recepten bundel en nieuwe recepten toevoeg terwijl ik ze test.

Ik zou het leuk vinden als jullie er even naar kijken: dutchovendistrict

Ik ben benieuwd: Welke Dutch-oven recepten vinden jullie het meest praktisch of lekker? Welk recept zou ik aan de website kunnen toevoegen?

Groet,

Edwin van Vliet

Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
52 minuten geleden, Edwin van vliet zei:

ben me de laatste tijd veel aan het verdiepen in zelfredzaamheid en buiten koken 🙂

Hallo Edwin,

Welkom bij het forum ! 🤝

"Wij bouwen een gemeenschap van kookliefhebbers die kennis, recepten en ervaringen delen. Samen koken we beter."

Is dit zo'n beetje het concept  van je dutch oven kookhobby ?

Wat een leuke opzet !

Er zullen hier vast wel een aantal liefhebbers van buitenkoken zijn.

Want welke prepper kent niet de Dutch Oven 😉 !?

Ik moet ook wel ergens zo'n soort pan(netje) hebben. Nog nooit gebruikt  ,maar het recept van de appeltaart in DO brengt me op een idee !

Daarmee zou ik mooi es in mijn nieuwe keukenoventje kunnen experimenteren .

Het zuurvleesrecept lijkt me ook wel lekker...

Natuurlijk lees ik ook nog even de tips hoe het pannetje te prepareren

🤔

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...