drempler Geplaatst: zaterdag om 16:30 Geplaatst: zaterdag om 16:30 (aangepast) Ik had altijd al wel wat water en een EHBO setje in de auto maar dat was het dan ook. Nu moest ik een tijd geleden plots met iemand midden in de nacht naar het ziekenhuis, daar uren gezeten vanwege onderbezetting en niets te eten of te drinken te krijgen (alleen automaat die met pinpas werkte en nooit bij me had) , en natuurlijk net op dat moment geen water meer in de auto aanwezig uiteindelijk in de loop van de ochtend gammel en met een droge mond naar huis gegaan. Tevens is in een file gestaan door een vrachtwagen die vast zat onder een viaduct ik was een van de voorste in de rij en achter mij stond een km's lange file en de afrit was ik al even voorbij. Daar uiteindelijk ook een aantal uren stil gestaan. Tot nu toe nog nooit echt langdurige pech met de auto gehad en wanneer ik pech heb gehad heb ik me altijd nog zelf kunnen redden. Maar goed ook dit moet natuurlijk eens de eerste keer zijn en wie weet zit ik dan uren te wachten op een pech dienst of iemand die me uit de brand kan helpen. Ik heb dus maar besloten om een soort van nood set in de auto te maken. Ik heb in mijn auto al zon stapelbaar gereedschapskoffer systeem waar ik o.a. div gereedschappen, banden reparatie set, spanbanden etc in heben wil dus ook voor deze set zon koffer gebruiken omdat die er makkelijk bij op te klikken is. De set die ik hier samenstel is uitsluitend bedoeld als verzorgings- set. Een soort van get hom bag zullen we maar zeggen. Graag hoor ik van andere gebruikers hier tips wat er eventueel nog bij in zou kunnen. Momenteel zit erin: Eten: 2 pakjes panzerplatten 1 bikje manderijnen 1 blikje kippensoep met rijst 1 reep chocolade (zon leger reep die niet snel smelt) 3 liter water in 500ml flesjes Gerij: Mestin met bestek Alcohol brander (incl brandstof) Esbit brander (incl brandstof) Voor de laatste nood 2x tin can stove (blikje met daarin opgerolde karton repen en volgegooid met kaarsvet) 2 aanstekers Zakmes Verzorging: EHBO set met pleisters, verband, ontsmettingsmiddel, vaseline Klein blokje zeep Norrit tegen de race 😁 Paracetamol Warmte deken Hooikoorts tabletjes Blaren pleisters voor het geval ik toch een eind moet lopen. Overige: Wegenkaart Poncho Handschoenen Headpads tegen koude tenen. Fluitje Zaklamp (incl baterijen) Noodradio (incl baterijen) Mp3 speler (incl batterijen) met darop een paar hoorspelen om eventueel wachttijd te doden. ( voor de geïnteresseerden onrust op de olmen, moord in de ridderzaal, moord in eldorado, man van goud) zaterdag om 16:50 aangepast door drempler 1 Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: zondag om 10:17 Geplaatst: zondag om 10:17 17 uren geleden, drempler zei: tips wat er eventueel nog bij in zou kunnen. Wc papier ,pincet,theezakje Extra paar schoenen en sokken. Vuilniszak Quote
drempler Geplaatst: zondag om 19:41 Auteur Geplaatst: zondag om 19:41 wc papier is inderdaad een goede, pincet zit er inderdaad in. Waarvoor het thee zakje? Sokken is inderdaad ook een goede de schoenen is denk ik voor mij niet zo nodig ik loop dagelijks op wandel schoenen zomer of winter. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.