Jesper_van_Dijk Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Eiwitten zijn essentieel voor spieropbouw, gewichtsverlies en een verzadigd gevoel. Eiwitpoeder is een betaalbare manier om extra eiwitten toe te voegen. Voedingsdeskundigen raden het aan als meer dan alleen een shake-ingrediënt. Hier zijn zeven budgetvriendelijke, eiwitrijke maaltijden met eiwitpoeder.  1. Havermout met Eiwitpoeder en Banaan Kook havermout in water of melk, roer er eiwitpoeder door en voeg banaan, kaneel en bessen toe. Een voedzaam en goedkoop ontbijt.  2. Eiwitrijke Pannenkoeken Mix 1 ei, 40 g havermeel, 1 schep eiwitpoeder en 100 ml melk. Bak pannenkoekjes en serveer met kwark, honing of fruit.  3. Pasta met Groenten en Eiwitsaus Kook volkoren pasta en bak diepvriesgroenten. Maak een romige saus van eiwitpoeder, water of yoghurt en kruiden. Meng alles voor een eiwitrijke maaltijd.  4. Linzensoep met Eiwitboost Bereid linzensoep en roer vlak voor serveren een schep neutraal eiwitpoeder erdoor voor extra vulling.  5. Kwarkmousse met Eiwitpoeder Mix 250 g kwark met eiwitpoeder en bevroren fruit tot een luchtige mousse. Voeg havermout of noten toe voor extra vezels.  6. Eiwitrijke Mugcake Meng in een mok: 1 ei, 1 geprakte banaan, 2 el havermout, 1 schep eiwitpoeder en melk. Magnetron 1-2 min voor een snelle proteïnesnack.  7. Gebakken Rijst met Eiwitomelet Bak restjes rijst met groenten en kruiden. Klop een ei met eiwitpoeder en bak als omelet of roer door de rijst. Voedzaam en makkelijk! Wil je meer van dit soort goedkope en eiwitrijke recepten vinden? Bekijk dan onze blogs op https://kokenopbudget.nl/eiwitrijk/5-goedkope-maaltijden-met-eiwitpoeder/ 1 Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Op zich supergoeie tips ! (En de reklame is netjes en discreet verpakt 😜 !)  Toch wil ik even wijzen op wat ik over het gebruik van eiwitpoeder vond. Wellicht nuttig voor wie,net als ik, niet goed bekend is met dit soort product. Een kleine greep:   "Echter, er zijn een paar overwegingen:  1. Overmatige inname: Te veel eiwitpoeder kan leiden tot gezondheidsproblemen, zoals nierbelasting (bij mensen met een nierziekte) of spijsverteringsproblemen.  2. Kwaliteit van het product: Het is belangrijk om een eiwitpoeder van hoge kwaliteit te kiezen zonder onnodige toevoegingen, zoals suiker, kunstmatige zoetstoffen of kunstmatige smaakstoffen.  3. Verhouding met andere voedingsstoffen: Eiwitpoeder mag geen vervanging zijn voor een gezond, gevarieerd dieet. Het is beter om zoveel mogelijk eiwit uit natuurlijke bronnen zoals vlees, vis, eieren, peulvruchten en noten te halen.  In het algemeen, als het met mate wordt gebruikt en in combinatie met een gezond dieet, kan whey-eiwitpoeder een nuttige aanvulling zijn voor bepaalde gezondheidsdoelen."  Vooral het genoemde bij punt 1. kan wellicht van belang zijn ?  Ik vond dit op : https://chatgpt.com/  groet, mevr.Grijpstra   1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.