Esther. Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari Hallo, Ik heb sinds kort een British Berkefeld. Wat doen jullie met het laatste laagje water dat in het gefilterde onderste vat zit? Gieten jullie het bovenste vat weer vol water en vermeng je dat laatste beetje met nieuw gefilterd water? Haal je het bovenste vat eraf en giet je het laatste beetje uit het onderste vat er via de bovenkant uit? En hoe lang laten jullie het gefilterde water maximaal in het onderste vat? 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari (aangepast) Een uitstekende aanschaf beste @Esther., Heel wijs dat je lid bent geworden van het prepper forum je kan er ontzettend veel aan hebben Nu is mijn vrouw wel heel gevoelig voor maar als die een klein thee kopje met leiding water drinkt moet ze de hele nacht recht op in bed zitten, en komt alles weer omhoog zelf tot in de longen waar ze dan dagen mee bezig is om het er weer uit te hoesten, zoals ik al schreef is zij extreem gevoelig voor kan je wel zeggen alles, ook het water voor eten koken is gefilterd leidingwater, haha gelukkig ze niet allergies voor met mij😃 Dus we gebruiken dagelijks meerdere liters gefilterd leidingwater, en dan is het leidingwater in het Noorden des lands nog best redelijk van kwaliteit. Waar we ook heen gaan de waterfilter gaat mee, behalve dan als we een dagje op stap gaan dan nemen we het water mee in flessen. Ik raad je aan het water dagelijks te gebruiken dat hoef jij je nergens zorgen om te maken, mist je proper met de filter omgaat. De filters doen hun werk zo goed dat je het vele jaren kan opslaan bij wijze van spreken, wij hebben het water ook geprept. Hoe ben je er toe gekomen om voor een waterfitter te gaan, ben je op meer dingen dingen voorbereid, zijn er ook dingen die je wilt weten, vraag het gerust. Heb je al in gedachten wat je volgen de aanschaf gaat worden, wij overleggen meestal wat we willen aanschaffen om zo tot de beste resultaten te komen, dat behoed ook verkeerde of spullen van minder waarde te kopen??? 12 februari aangepast door JJ&A Quote
Esther. Geplaatst: 14 februari Auteur Geplaatst: 14 februari (aangepast) @JJ&A bedankt voor je reactie. Ik ben een begin aan het maken met preppen. Zoals voedselvoorraad aanleggen (daar begonnen we in de coronatijd ook wel wat mee). Zorgen dat je wat extra gasflesjes hebt, andere kookmogelijkheden, noodkaarsen, radiootje, ehbo etc. Ik ben al actief met bushcraften, dat scheelt. Spullen zoals vuurstick, bijl, klapzaag, water2go filterfles, tondel, tarp, slaapspullen, backpack etc heb ik daardoor al (en een mooi deel van de daarbij behorende vaardigheden) Veel survival/bushcraft skills zijn overlappend met skills die preppers zichzelf ook eigen maken....al zijn er zeker ook nog veel verschillen. De keuze voor aanschaf van een waterfilter is er geweest als aanvulling op het preppen. Maar ook omdat het nog wel een schort aan ons water. Soms wat bruinig of smaakt naar aarde. Ook blijft er natuurlijk, ondanks dat we in Nederland niet mogen klagen over ons water (in vergelijking met vele andere landen op de wereld), nog veel zooi achter in het leidingwater. Het is mooi als je daar zelf ook nog wat aan kan doen. Ik lees al eventjes mee met dit forum, superinteressante topics heb ik al voorbij zien komen. Heerlijk om alle vragen en reacties door te kunnen spitten...heel leerzaam! 14 februari aangepast door Esther. Quote
JJ&A Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Sorry beste @Esther. ik kom er even niet aan toe om een goede reactie te geven, maar ik heb wel een welkom cadeautje voor je. Quote
JJ&A Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Op 14-2-2025 om 14:27, Esther. zei: @JJ&A bedankt voor je reactie. Ik ben een begin aan het maken met preppen. Zoals voedselvoorraad aanleggen (daar begonnen we in de coronatijd ook wel wat mee). Zorgen dat je wat extra gasflesjes hebt, andere kookmogelijkheden, noodkaarsen, radiootje, ehbo etc. Heel graag gedaan @Esther. we zijn blij met je. Heel goed dat je de stap hebt genomen om hier lid te worden, het forum kan je geweldig verrijken. Ja er gaat zo een hele andere wereld voor je open, het forum draad rustig maar gestadig. Deel wat je zoal hebt gedaan, en wat je op korte termijn wilt doen, je geeft al aan dat je voedselvoorraden wilt aan leggen. Op 14-2-2025 om 14:27, Esther. zei: Ik ben al actief met bushcraften, dat scheelt. Spullen zoals vuurstick, bijl, klapzaag, water2go filterfles, tondel, tarp, slaapspullen, backpack etc heb ik daardoor al (en een mooi deel van de daarbij behorende vaardigheden) Veel survival/bushcraft skills zijn overlappend met skills die preppers zichzelf ook eigen maken....al zijn er zeker ook nog veel verschillen. Hé dat komt mooi uit dat je actief bezig ben met Bushrcraft. Wij zijn hier met verschillende bushcrafters op het forum we hebben op het opgeheven Bushcraft forum gezeten, en zijn nu hier fijn actief ook op het gebied van Bushcraft, dat zal hier door blijven leven. Ik en de anderen hopen dat je verschillende ervaringen op het forum zet, ook al is het voor jouw gevoel maar heel gering dat maakt niets uit, alles is welkom. Op 14-2-2025 om 14:27, Esther. zei: De keuze voor aanschaf van een waterfilter is er geweest als aanvulling op het preppen. Maar ook omdat het nog wel een schort aan ons water. Soms wat bruinig of smaakt naar aarde. Ook blijft er natuurlijk, ondanks dat we in Nederland niet mogen klagen over ons water (in vergelijking met vele andere landen op de wereld), nog veel zooi achter in het leidingwater. Het is mooi als je daar zelf ook nog wat aan kan doen. Als je met je goede waterfilter ook natuurwater wilt filteren zou ik het wel eerst behoorlijk gaan "voor filteren" met een filter met terugspoel mogelijkheid daar mee spaart jou goede filter mee uit. Ja de water bedrijven zitten met de handen in het haar ze komen goede natuurwater te kort en willen zelfs over gaan tot het filteren van rioolwater, dan is het mooi als we zelfredzaam zijn en andere mogelijkheden kunnen gebruiken, want in het rioolwater zit juist heel veel medicatie in en dat blijft een groot probleem. Op 14-2-2025 om 14:27, Esther. zei: Ik lees al eventjes mee met dit forum, superinteressante topics heb ik al voorbij zien komen. Heerlijk om alle vragen en reacties door te kunnen spitten...heel leerzaam! Houd bij het lezen wel ons op de hoogte zodat wij met je mee lezen en denken, en we het met elkaar kunnen overleggen wat handig is, dat geeft een band. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.