drempler Geplaatst: 10 februari Geplaatst: 10 februari (aangepast) De meeste van jullie kennen ze denk ik wel, hardkekse ook wel panzerplatten genoemd omdat ze zo hard zijn, van zich zelf lang houdbaar zolang ze ongeopend zijn. Maar in zo'n pakje zitten er 10 en die eet je niet allemaal achter elkaar op ik niet althans. Ik was benieuwd hoe lang je die bewaren kan zodra de verpakking geopend was. https://feddeck-dauerwaren.de/BW-Hartkekse-Panzerplatten-Original-Bundeswehr-Produktion-125-g https://www.prepshop.nl/eten/noodrantsoenen/detail/824/trekn-eat-trekking-biscuits--hartkeks.html Waar ik benieuwd naar was is hoe lang ze goed blijven na openen van de verpakking, ik heb 3 verpakkingen geopend en daarna in een plastick bakje gedaan. Totaal had ik dus 30 koekjes. ik heb er elke dag een geprobeerd en ze bewaard in de schuur waar het snachts afkoeld tot een graad of 5 en overdag opwarmd tot een graad of 20. De eerste week smakten ze zoals de eerste dag, de tweede week begonnen ze iets sloffig te worden maar de smaak was vooral in het begin nog gewoon goed, de derde week waren ze echt heel ers slof en begon de smaak snel af te nemen. Halverwege de derde week was de smaak was niet lekker meer en sommigen begonnen echt muf te ruiken. Al verwacht ik niet dat je er ziek van zou worden als je ze wel zou eten, maar als het niet nodig is eet ik het gewoon niet zekerheidshalve. Mijn conclusie is dus wanneer je een pakje open maakt kun je ze prima een week later nog eten. Voor de mensne die niet weten hoe die dingen smaken, het zijn extra dikke en extra harde meelkoekjes (smaken iets anders). Droog prima eetbaar maar met een beetje leverpastij nog beter, veel vinden het ook lekker met marmalade of jam. 10 februari aangepast door drempler 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 10 februari Geplaatst: 10 februari He leuk @drempler dat het bent gaan uitproberen, goed van je daar hebben we wat aan. Ik ben ook opzoek naar goede voedingskoeken waar veel voeding in zit. Ik ben verder gaan kijken. Geloof dat de koeken ook allemaal apart verpakt zijn, en daar door langer bewaard kunnen worden dan de aangebroken verpakking waar meer koeken in zitten. Er zijn ook LIGA baby voedingskoeken: Voedingswaarden Deze waarden gelden voor het onbereid product. Soort Per 100 Gram RI* Energie 1659 kJ (393 kcal) Vet 6.7 g waarvan verzadigd 0.6 g Koolhydraten 75 g waarvan suikers 23 g Voedingsvezel 3 g Eiwitten 6.8 g Zout 0.25 g Vitamine B1 / Thiamine 0.5 mg100% * Referentiewaarden voor de voedingswaarde-etikettering van voedingsmiddelen voor zuigelingen en peuters. Gebruik Quote
drempler Geplaatst: 10 februari Auteur Geplaatst: 10 februari Liga is zo te zien qua kJ redelijk gelijk aan de panzerplatten, alleen die liga zullen wat meer vezels in zitten denk ik als het tenmiste de bruine zijn die ik in gedachten heb. Wel beter voor de ondlasting..... 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.