Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gedroogde groenten, zinvol?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

. Ik heb weer een lange nacht, ik kan niet slapen en dat zijn de momenten waarop ik op de app zit. 

Ik zag de vraag of een droog over onzin of zinvol is. 

Ik heb een droog oventje, Ik wil van alles maar ik heb niet zoveel geld, dus ik doe niet zoveel moeite om de beste te kopen. 

Ik koop wat voor mij weggelegd is en daarmee werk ik, anders doet een mens niks in zijn leven of hij koopt te duur en het is zonde geld.

Ik heb 5 laden van een maat van een a4'tje, misschien denk je is dat alles? Deze week was er een goede aanbieding van wat mindere kwaliteit paprika's, (maar je weet ook niet wat er in je diepvrieszakje zit), een kilo voor €1,80. 

Ik doe er wat langer over maar ik heb 4 kilo verwerkt, een grote over verbruikt ook meer, en die zou bij mij niet zo gauw vol liggen.

Hier de foto's wat ik gedroogd heb in die droog over.

IMG20250117054428.jpg

IMG20250117054437.jpg

IMG20250117054520.jpg

IMG20250117054611.jpg

IMG20250117054643.jpg

IMG20250117054653.jpg

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
Zojuist, mien zuinig zei:

. Ik heb weer een lange nacht, ik kan niet slapen en dat zijn de momenten waarop ik op de app zit. 

Ik zag de vraag of een droog over onzin of zinvol is. 

Ik heb een droog oventje, Ik wil van alles maar ik heb niet zoveel geld, dus ik doe niet zoveel moeite om de beste te kopen. 

Ik koop wat voor mij weggelegd is en daarmee werk ik, anders doet een mens niks in zijn leven of hij koopt te duur en het is zonde geld.

Ik heb 5 laden van een maat van een a4'tje, misschien denk je is dat alles? Deze week was er een goede aanbieding van wat mindere kwaliteit paprika's, (maar je weet ook niet wat er in je diepvrieszakje zit), een kilo voor €1,80. 

Ik doe er wat langer over maar ik heb 4 kilo verwerkt, een grote over verbruikt ook meer, en die zou bij mij niet zo gauw vol liggen.

Hier de foto's wat ik gedroogd heb in die droog over.

IMG20250117054437.jpg

IMG20250117054520.jpg

IMG20250117054611.jpgen

Ze

IMG20250117054653.jpg

Van boven naar beneden, in de oven ligt prei, risotto groente, paprika, en salami wors in plakjes 

Geplaatst:
1 minuut geleden, mien zuinig zei:

Van boven naar beneden, 

2 minuten geleden, mien zuinig zei:

Van boven naar beneden, 

5 minuten geleden, mien zuinig zei:

Van boven naar beneden, 

Dit alles is dus in mijn droog oventje geweest, en mijn oventje heb ik 3 jaar. 

Dit is pure hobby en ik denk dat dit alleen maar nut heb als je of gaat backpacken, of echt voor de lange duur buiten de koelkast wil bewaren. 

Voor volgende week hoef je dit niet te doen, dan leg je het maar in de vriezer of je kunt het wecken.

Ik vind dit soort middelen hartstikke makkelijk, omdat dat oventje nog geen 10 cent per uur duurt, meestal ligt het er 8 tot 10 uur in, de voedingsmiddelen blijven beter bewaard dan in een potje gekookt omdat je het water weggooit. 

En het blijft nog eens een keer veel langer houdbaar omdat het in droge vorm ligt. 

Van dat bakje paprika's weet ik dat daar 4 kilo paprika's in zit, als je ziet hoe het krimpt dat is niet te geloven, als je het vervolgens in het water terug legt dan krijg je goed je volume weer terug, alleen uiteraard niet in rauwe vorm.

Ik zal ook vertellen hoe ik de kruides doet verwerken

Geplaatst:

Je ziet daar best een grote bak risotto groenten, het lijkt mij logisch hoe dat werkt, ik gebruik dat ook in een klein stoofpotje, niet in de soep want dan is ineens mijn bak leeg. 

De risotto groente bestaat best wel uit groente die ik moet aankopen omdat ik geen tuin meer heb, Ik kocht dit jaar bij de boer boerenkool, en die had echt goede steeltjes. 

Ja ik zie jullie wenkbrauwen al omhoog gaan, Ik heb die steeltjes gesneden in mijn snijbonen molen, nadat ik ze uiteraard geschild had, Ik heb ze gedroogd en in mijn risotto groente gedaan. 

De buitenste schilletjes van de spruiten gaan in de risotto groente, ook te stronken van de bloemkool en de broccoli worden hier in verwerkt, Kortom alles wat voor handen komt waarvan je denkt wat zal ik ermee doen?

Ik heb een recept gezien van een soort pannenkoek met groenten en die kan ik goed maken van deze bak

Ik heb een goede aanbieding van prei, ui en paprika en die wordt ook voor een gedeelte dan verwerkt in deze bak, maar ook de nerven van de bloemkool bladeren.

Verder zie je ook fijn gemalen kruiden stukken, ik heb niet echt een goed maalmolentje tot mijn beschikking, en die ga ik ook niet kopen omdat ik vind dat mijn middelen daar niet voldoende voor zijn, en ik dit goed genoeg vindt, het blijft dus een wat grovere structuur

Minder is voor mij ook oké omdat ik het ook nog eens een keer lekker vind. 

De kruiden gebruik ik uiteraard als eerste voor de soep, daar zitten vooral de uienschillen in knoflook schillen en dan de groente die ik net niet goed genoeg vindt of over heb, de steeltjes van de boontjes stronkjes van de spruiten, de steeltjes van de kruiden die ik gebruik, bij deze pak let ik ook niet zo goed op of het wel zacht is of wat stug, tenslotte is een kookgroente, en het wordt klein gemalen.

maar omdat ik geen tuin heb, moet ik aankopen doen. 

doe ik alleen maar van echt goede aanbiedingen anders is het wat het is. 

Binnenkort ga ik denk een bak knoflook kopen bij de Turk en dat doe ik dan alleen maar voor de schilletjes, dan worden de knoflookjes of ingevroren en misschien zet ik ze wel een keer in de olijfolie. 

Deze groente doe ik eerst wellen en dan koken, misschien moet ik het een keer verwerken door mijn pizzabodem, er zit zoveel smaak aan dat is gewoon fantastisch. 

Toevallig was mijn vriendin op bezoek, en die zei hey Hadassah (dat is mijn naam) je hebt mij heel lang geleden die kruiden gegeven maar die zijn kei lekker man. 

En dat zijn dus precies al die fij

n gemalen stukjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...