boshuisje29 Geplaatst: 31 december 2024 Delen Geplaatst: 31 december 2024 Hallo, vraagje over beenham. Wij hebben een hele tijd geleden een beenham gekregen. Lees hele poot van een varken. Wij wilden ze aansnijden op een feestje mr dat is uitgesteld door het slechte weer. Omdat ik niet zo goed weet hoe ik eraan moet beginnen heb ik het wat uitgesteld... Nu heb ik precies een schimmelplekje opgemerkt. Zie foto's in bijlage. De houdbaarheidsdatum was ook 4-11-24 Kan iemand mij helpen met tips hoe ik het moet snijden, bewaren en hoe te verbruiken? Heb ondertussen ook een vacuüm machine gekocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 31 december 2024 Delen Geplaatst: 31 december 2024 (aangepast) Oei dat is even een vraag beste @boshuisje29, Ik probeer heel voorzichtig mee te denken, je zou met een heel scherp mes de stukjes er af (uit) kunnen snijden en dan het is stukjes (reepjes) kunnen snijden en dan met inleggen met zout hier bij denk ik dan aan ***Himalaya zout***, en dan een tijd laten staan zolang als je normaal gesproken ook doet met zoutvlees maken, daar voor moet je even het internet raadplegen. Je zou de vraag ook kunnen stellen in een goede Surinaamse toko, wat je met het vlees het beste kan doen, maar stel het niet uit. Of je kan de vraag misschien stellen op een jagers forum. En laat je niet afschrikken. Ik zal straks mijn vrouw vragen hoe ze dit gerecht klaar maakt!!!!!! Zoutvlees kan echt heerlijk zijn bij Surinaams eten, echt je moet goed op je vingers letten anders eet je die er ook bij op. Bvb met ***de bittere Antroewa*** is met de zoutvlees overheerlijk, mijn vrouw heeft het nog wel eens gemaakt, het water loopt mij nu al in de mond ze mogen mij er waker voor maken. Ik vermoed dat ze er ook Curry madras door heen doet die kan je bij de Jumbo kopen de poeder zit in afsluitbare blikjes 90 gram. Ingrediënten Paprika, kurkuma, uien, korianderzaad, komijn, witte peper, knoflookpoeder, fenegriek Productomschrijving Kruiden- en specerijenmix Curry Madras is een melange uit India. De curry is vernoemd naar de stad Madras, nu bekend als Chennai. Deze zachte, fruitige melange kenmerkt zich door ingrediënten zoals kurkuma en fenegriekzaad. De melange is heerlijk in curry’s, piccalilly & soep. Of vervang je gewone kerriepoeder eens door Curry Madras. Ik geloof dat je zoutvlees voordat je het kaar maakt eerst een nacht in water zet om het zout wat uit het vlees te trekken. Maar ook dat kan je op het internet vinden. 31 december 2024 aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boshuisje29 Geplaatst: 31 december 2024 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2024 Super bedankt! Ik ga wel hulp vragen aan mijn man dan met het snijden. Vorige keer ook nr de spoed gemoeten met een open gereten vinger 😣. Ik post hier verdere info over ons avontuur 💪 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boshuisje29 Geplaatst: woensdag om 21:05 Auteur Delen Geplaatst: woensdag om 21:05 Op 31-12-2024 om 09:25, boshuisje29 zei: Super bedankt! Ik ga wel hulp vragen aan mijn man dan met het snijden. Vorige keer ook nr de spoed gemoeten met een open gereten vinger 😣. Ik post hier verdere info over ons avontuur 💪 Spijtig, ik kan de foto niet toevoegen, te groot... Mijn man is twee uur aan het snijden geweest. Heb pakjes van 200 gram vacuüm getrokken. Bewaar ik deze best in de vriezer of bij mijn vacuüm getrokken knoflookbrood (tip van deze site👌) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.