mien zuinig Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober Goedendag, ik zie meer mensen die met een laag budget moeten preppen en dat als verantwoordelijkheid of noodzaak zien, en dat is het zeker. Dit kan een leuke plek zijn om elkaar te ontmoeten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 12 oktober Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober Mijn vriezer ligt vol met producten met gele stickers, bij de Jumbo die niet aan mij verdienen hoeft; waarom weet ik niet maar goed, die heeft een jong team en daar gaat veel mis met inkoop, dus veel gele stickers, vorige week had ik twee grote bakken met wit vis voor maar 4 euro, dat gaat heel direct de vriezer in. Ik bedacht me op dat moment, dat ik geen lijstje bijhoud maatmijn voorraad gevuld houd op deze wijze. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober Ha onze koelkast en vriezer is nog geen 500 meter van ons vandaan en de bevoorrading word heel goed bij gehouden, en over stoom en onderhoudswerk hoeven wij ons geen zorgen te maken. Een stukje werkelijkheid met onderliggende humor. Goed bezig @mien zuinig leuk dat je bij ons bent, je verlevendig het forum, wat kunnen we nog voor jou doen??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 12 oktober Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober Ik zal omschrijven hoe ik woon. Ik woon in een klein appartement, 3 kamers ruimte badkamer en een kei kleine keuken, winning bergruimte. Ik heb een schuur maar maak qua opslag geen gebruik van, ik heb mijn spullen graag in mijn leefomgeving. Ik zou graag minder stoken maar mijn douche is zo fijn🥴. Ik betaal aan energie 133 euro, volgend jaar gaan we 11 procent omhoog. Ik heb een hondje Dora en een poes Miepie. Dit leventje bevalt me goed. Ik zit in de wia daarom een wat lager inkomen, armoede ervaar ik totaal niet. Ik kweek mijn groene uien binnen, kiemgroenten, linzen kun je kiemen maar nog lekkerder groene erwten van hak. Ik denk dat ik meer een bezigheids prepper ben😄 maar wel erg butget gericht. Wat je voor mij kunnen doen? Ik zoek gezelligheid en gelijkgestemden, dat is tof die zijn hier. Ja, hoe gaan jullie om met groenten die je teveel heb of restjes? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 31 oktober Delen Geplaatst: 31 oktober Op 13-10-2024 om 00:17, mien zuinig zei: Ik zal omschrijven hoe ik woon. Ik woon in een klein appartement, 3 kamers ruimte badkamer en een kei kleine keuken, winning bergruimte. Ik heb een schuur maar maak qua opslag geen gebruik van, ik heb mijn spullen graag in mijn leefomgeving. Ik zou graag minder stoken maar mijn douche is zo fijn🥴. Ik betaal aan energie 133 euro, volgend jaar gaan we 11 procent omhoog. Ik heb een hondje Dora en een poes Miepie. Dit leventje bevalt me goed. Ik zit in de wia daarom een wat lager inkomen, armoede ervaar ik totaal niet. Ik kweek mijn groene uien binnen, kiemgroenten, linzen kun je kiemen maar nog lekkerder groene erwten van hak. Ik denk dat ik meer een bezigheids prepper ben😄 maar wel erg butget gericht. Wat je voor mij kunnen doen? Ik zoek gezelligheid en gelijkgestemden, dat is tof die zijn hier. Ja, hoe gaan jullie om met groenten die je teveel heb of restjes? O ik ben ook weg van lekker warm douchen zou het veel vaker willen doen dat ik al doe. Stoken doen we al vele jaren niet meer, hebben ook geen elektrische apparaten behalve een inductiekookplaat, wasmachine centrifuge en stofzuiger en laptop, en betaalden jaren lang nog niet voor €25,- aan totale energie, en kregen ook nog eens behoorlijk wat geld terug. Elk jaar werden we door het energie bedrijf aangemoedigd €25,- maandelijks te betalen in plaats van €75,- per maand. Abonnementen Mobile internet, En sinds een maand onze eerste Smartphone, met voordelige abonnement. Daar voor hele simpele betaalkaartjes telefoons die we ook amper gebruikten. Ik repareer alles zelf, mijn vrouw knip haar eigen haar en dat van en mij. Parkeren doen we op plekken waar het niets kost. En ben ook al vele jaren bij de garage geweest voor reparatie en verbeteringen dat doe ik ook allemaal zelf. Zo kan ik wel door gaan met handige tips om te besparen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 2 november Auteur Delen Geplaatst: 2 november Ik heb wel een vriezer en koelkast, ik heb bv geen tuin, dus maak veel gebruik van korting stickers, dan moet je invriezen. Maar hoe doe je het toch zonder koelkast, of heb je een land of tuin zondag je het in de grond bewaren kan, dat werkt goed. Knollen inkuilen en dergelijke werkt goed, daar moet ikzelf wel een vriezer voor onderhoudswerkzaamheden, en een droog oventje. Wat ik me ook afvraag is , dat de laatste paar dagen de luchtvochtigheid op 98 procent staat, nou dat merk ik goed hoor, maar dat doe ik wel uit mijn huis jagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november 9 uren geleden, mien zuinig zei: Maar hoe doe je het toch zonder koelkast, of heb je een land of tuin zondag je het in de grond bewaren kan, dat werkt goed. Wij hebben de koelkast en vriezer nog geen 500 meter dan ons af en het word ook nog volop bij gevuld en ook geen onderhoudskosten en stroom, je begrijpt wel wat ik bedoel 9 uren geleden, mien zuinig zei: Knollen inkuilen en dergelijke werkt goed, daar moet ikzelf wel een vriezer voor onderhoudswerkzaamheden, en een droog oventje. Wat ik me ook afvraag is , dat de laatste paar dagen de luchtvochtigheid op 98 procent staat, nou dat merk ik goed hoor, maar dat doe ik wel uit mijn huis jagen. Wij hebben wat ontvochtiging kastjes waarvan je de vloeistof later weg gooit, en hebben geen raampjes open als het buiten 98 procent vochtig is, en we wonen beneden in een flat met vier andere huishoudens en een lange gang met allemaal schuren, en de ventilatie lucht wordt onder de voordeur het huis in gezogen dus hebben we een buffer van redelijk wat droge lucht, tot dat de vocht weer wat daalt kunnen we de vocht aardig goed beheren. Verder kunnen we wat Limpro herbruikbare auto-ontvochtiger 1 kg €4,99 in de schuur drogen, dat scheelt ook weer stroom. https://www.action.com/nl-nl/p/3207244/limpro-herbruikbare-auto-ontvochtiger/ Daar van hebben we ook een paar in ons T5-vlucht campertje, houd het optimaal droog en je kan het ook nog in je slaapzak doen als het vochtig is, en regenkleding en kookvocht droogt sneller. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 6 november Auteur Delen Geplaatst: 6 november Op 3-11-2024 om 06:47, JJ&A zei: Wij hebben de koelkast en vriezer nog geen 500 meter dan ons af en het word ook nog volop bij gevuld en ook geen onderhoudskosten en stroom, je begrijpt wel wat ik bedoel Wij hebben wat ontvochtiging kastjes waarvan je de vloeistof later weg gooit, en hebben geen raampjes open als het buiten 98 procent vochtig is, en we wonen beneden in een flat met vier andere huishoudens en een lange gang met allemaal schuren, en de ventilatie lucht wordt onder de voordeur het huis in gezogen dus hebben we een buffer van redelijk wat droge lucht, tot dat de vocht weer wat daalt kunnen we de vocht aardig goed beheren. Verder kunnen we wat Limpro herbruikbare auto-ontvochtiger 1 kg €4,99 in de schuur drogen, dat scheelt ook weer stroom. https://www.action.com/nl-nl/p/3207244/limpro-herbruikbare-auto-ontvochtiger/ Daar van hebben we ook een paar in ons T5-vlucht campertje, houd het optimaal droog en je kan het ook nog in je slaapzak doen als het vochtig is, en regenkleding en kookvocht droogt sneller. De ventilatie onder de deur vandaan? Komt dat uit de gang, is dat een binnen galerij? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 6 november Auteur Delen Geplaatst: 6 november Op 3-11-2024 om 06:47, JJ&A zei: Wij hebben de koelkast en vriezer nog geen 500 meter dan ons af en het word ook nog volop bij gevuld en ook geen onderhoudskosten en stroom, je begrijpt wel wat ik bedoel Wij hebben wat ontvochtiging kastjes waarvan je de vloeistof later weg gooit, en hebben geen raampjes open als het buiten 98 procent vochtig is, en we wonen beneden in een flat met vier andere huishoudens en een lange gang met allemaal schuren, en de ventilatie lucht wordt onder de voordeur het huis in gezogen dus hebben we een buffer van redelijk wat droge lucht, tot dat de vocht weer wat daalt kunnen we de vocht aardig goed beheren. Verder kunnen we wat Limpro herbruikbare auto-ontvochtiger 1 kg €4,99 in de schuur drogen, dat scheelt ook weer stroom. https://www.action.com/nl-nl/p/3207244/limpro-herbruikbare-auto-ontvochtiger/ Daar van hebben we ook een paar in ons T5-vlucht campertje, houd het optimaal droog en je kan het ook nog in je slaapzak doen als het vochtig is, en regenkleding en kookvocht droogt sneller. Wil je hier meer over vertellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 6 november Auteur Delen Geplaatst: 6 november 14 minuten geleden, mien zuinig zei: Wil je hier meer over vertellen? Deels snap ik het maar ik denk genoeg. Is beantwoord. Ik zit te kijken naar de luchtontvochtiger, die moet ik ook. Fantastisch, bij mij is het nu 100 procent luchtvochtigheid, dat is ook niet normaal, al een kleine week he? Welke heb jij? Gezien het stroomverbruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 6 november Delen Geplaatst: 6 november (aangepast) 3 uren geleden, mien zuinig zei: De ventilatie onder de deur vandaan? Komt dat uit de gang, is dat een binnen galerij? Ja klop helemaal, ben je goed in raadseltjes beste @mien zuinig??? Zo ja, dan heb ik een leuke, en ook nog zelf opgekomen. 6 november aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 6 november Delen Geplaatst: 6 november (aangepast) Weet je @mien zuinig, Wij wonen in een ouderen flat hebben elk dus een stroommeter zoals iedereen. De schuren hebben ook de mogelijkheid om Electra gereedschappen te gebruiken, dat hebben we minimaal dus gebruiken we daar maar een beetje stroom. Ik de flat zijn twee liften met dikke stroom gebruikende motoren, mensen maken daar veel gebruik van dus die gebruiken nog al wat stroom, dat doen wij dus niet, nemen altijd de trap, dan zit ik er niet mee om in de schuur de Limpro herbruikbare auto-ont-vochtiger 1 kg €4,99 te drogen, dat scheelt ook weer stroom, en kan zorgen voor een gezonder leefklimaat. Anderen zetten er vriezers en koelkasten neer, dat gaat ons te ver, dus wij hebben er een goed geweten bij om het daar te drogen anders krijgen we de vocht weer in huis, dat is dweilen met de kraan open. 6 november aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 6 november Delen Geplaatst: 6 november 4 uren geleden, mien zuinig zei: De ventilatie onder de deur vandaan? Komt dat uit de gang, is dat een binnen galerij? Ja we hebben een binnen galerij, kan een nadeel zijn met een uitbraak van virus, of als men aan het koken is of iets laat aanbranden die geur krijg je dan ook in huis, als de wind uit de verkeerde richting komt. Het galmt wel behoorlijk als iemand een luide stem heeft dan je de gesprekken binnen verstaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 6 november Auteur Delen Geplaatst: 6 november 7 uren geleden, JJ&A zei: Ja klop helemaal, ben je goed in raadseltjes beste @mien zuinig??? Zo ja, dan heb ik een leuke, en ook nog zelf opgekomen. Vertel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.