Ga naar inhoud
GENEGEERD

Toast maken en vaceren


Alie

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik had laatst bedacht dat ik volkorenbrood van Lidl goed kan drogen tot toast in de oven. Heb erbij bedacht om elk sneetje in te smeren met een mengsel van olie en knoflook. Nou, dat is me een partij lekker!
Ik vacumeer alles per 6-8 sneetjes. Blijft eeuwig goed. 
Voor consumptie evt. wat sprenkelen/spuiten met water en evt weer een warmtebron om er echt geroosterd brood van te maken. Neemt allemaal wel veel ruimte in beslag, Maja.

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Das goed, ik had hetzelfde idee en ik heb vandaag zuurdesem rustique gekocht bij de Lidl en met precies hetzelfde idee, ik maak ook altijd croutons, Ik wil het graag doen in de oven en dan prik ik ze aan hem prikker zo een lange, die leg ik over mijn rooster heen en daar wil ik het in de oven roosteren. 

 

Ik kan er geen idee geven hoe ik zou moeten vacumeren, kun je me dat uitleggen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2024 om 11:53, Alie zei:

Hallo. Ik had laatst bedacht dat ik volkorenbrood van Lidl goed kan drogen tot toast in de oven. Heb erbij bedacht om elk sneetje in te smeren met een mengsel van olie en knoflook. Nou, dat is me een partij lekker!
Ik vacumeer alles per 6-8 sneetjes. Blijft eeuwig goed. 
Voor consumptie evt. wat sprenkelen/spuiten met water en evt weer een warmtebron om er echt geroosterd brood van te maken. Neemt allemaal wel veel ruimte in beslag, Maja.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij eten zuurdesembrood om van kanker te genezen.

Er word een stofje aangemaakt en die zou mee helpen om van kanker te genezen en zo preventief werken.

Ik heb het geloof ik gelezen in een nieuwsbrief van Kassa Radar, ik probeer het weer op te zoeken.

 

En als je het echt kan roesteren en het lang kan bewaren is dat helemaal prachtig, vooral als de kwaliteit best lang te bewaren is, dat word het ideale voeding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat brood tips.

 

https://watschaftdepodcast.com/recept/zuurdesem-overschot-crackers/

 

Ik wil jullie nog even welkom heten, het lijkt mij ook voor jullie leuk om je voor te stellen, dat schept meteen een band, en kan er in gespeeld worden op jullie wensen richting het preppen of aanschaf van spullen.

En hoe zijn jullie op het idee gekomen je aan te melden op het forum??

https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

 

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een pandemic Bakker en dat zijn meestal desem kakkers, ik vind het geweldig om te doen, het geeft echt voldoening.

 

Ik woon op een flatje en wil een deel van mijn groenten binnen kweken.

Kiem groenten vind ik ook wel gaar en leuk, van linzen tot groene erwten.

 

Ik  prepere mezelf op vooral armoede en meld Douw, niet op oorlog of vluchten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...