Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Live blog] Volkorenbrood bakken in combi magnetron.


Nachtschaduw

Aanbevolen berichten

Na mijn eerste broodje heb ik de smaak te pakken en een soort van live verslag is ook wel leuk, de ervaring en mislukkingen komen dan ook veel beter tot uiting en kan tussentijds nog veranderen van gedachte. De tijden en edits zijn wat rommelig, maar dat hoort er ook bij :)

Wat wil ik?

Volkorenbroos is iets wat ik graag eet en zelf wil leren bakken, en na mijn eerste poging met een broodje heb ik de smaak te pakken, dit is dan ook mijn volgende live poging. Volkorenbrood mag rond, vierkant of wat dan ook, maar het moet iets luchtiger zijn dan een soort Italiaans stok/rond brood achtig iets en wil een zachte korst hebben voor dagelijks brood. Ik heb nu iets meer uitgezocht inmiddels maar zal nog wel een flinke blunder gaan maken en bepaalde dingen doe ik ook gewoon sterk op de gok om snel ervaring te krijgen.

Hoe?

Geen idee dus ga weer een beetje blind, maar wil het hoe dan ook in de combimagnetron doen. Ik weet dat gisteren dus wat anders ging dan wat ik dacht, ik heb blijkbaar iets herinnert van zuurdesem wat 20 uur moet staan en hals over kop maar met kolen en een pan iets gedaan. Maar weet je, gewoon doen...

Tijd: 18:06 / we gaan ervoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En mengen maar

Uiteraard weeg ik weer niets af dus klopte er ook weinig van en moet ik een beetje aanvoelen hoe het deeg is, beetje meer water, meer bloem en weer opnieuw totdat ik dacht.. Heh, wel een bolletje maar iets kleffer en nu hopen dat de korst dan ook zachter gaat worden. In de combi doe ik straks een bakje water bij en desnoods het deeg benevelen. 

Schermafbeelding2024-03-31183645.thumb.png.15d542b723588def79cbcf11c9139ed5.png


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

En nu maar wachten terwijl het onder een warme natte doek mag gaan rijzen (ps: foto's inladen werkt nu niet goed meer..? moet telkens een nieuw bericht maken voor 1 foto) Dit was om 18:30 ongeveer, en denk dat het iets langer duurt omdat het wat kleffer is. 
Schermafbeelding2024-03-31183727.thumb.png.20328dccbcba5ad40f7744c0c4668edb.png
 

edit 19:94 / absolute mislukking kan ik nu al vertellen, teveel olie en boter gedaan waardoor het niet wil rijzen. Ik ga lekker een dutje doen en wellicht val ik een paar uurtjes in slaap. 

aangepast door Nachtschaduw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haver koekjes dan maar? 
 

Bult suiker, havervlokken en op de bakplaat… lets go! Dit kapot laten gaan is geen optie en wellicht kan ik koekjes bakken… 

 

Een immense bende gemaakt en gok het er maar op. Oven op 180 en een paar “koekjes” in model, maar ik vrees dat er echt niets meer te redden is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

100% mislukking en het gaat de container in. Volgende keer maar gewoon afwegen en een recept volgen. 
 

Morgen verder in dit verslagje met poging twee en zal een recept opzoeken en alles goed afwegen en volgens instructie doen. 

aangepast door Nachtschaduw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...