Ga naar inhoud
GENEGEERD

Long term preppen instant aardappelpuree….


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Die zakjes instant aardappelpuree hebben een tht van ong een jaar, terwijl per 3 zakjes (mylar) verpakt.

 

  • Hebben jullie ervaring met het preppen van instant aardappelpuree? 
  • Is het nodig opnieuw te verpakken in mylar met o2 zakjes? Of gaat het dan net als suiker en zout een steen worden?
  • Wat denken jullie van de werkelijke houdbaarheid? Er zit wat palm olie in de puree las ik

 

Thanks voor het meedenken 😀

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
14 uren geleden, Donkickass zei:

Hoi allemaal. Die zakjes instant aardappelpuree hebben een tht van ong een jaar, terwijl per 3 zakjes (mylar) verpakt.

 

  • Hebben jullie ervaring met het preppen van instant aardappelpuree? 
  • Is het nodig opnieuw te verpakken in mylar met o2 zakjes? Of gaat het dan net als suiker en zout een steen worden?
  • Wat denken jullie van de werkelijke houdbaarheid? Er zit wat palm olie in de puree las ik

 

Thanks voor het meedenken 😀

 

"Aardappel(puree)poeder heeft een Tenminste Houdbaar Tot-datum (THT), maar is mits kurkdroog vrijwel onbeperkt houdbaar."

https://webwoordenboek.nl/kenniscentrum/kan-aardappelpuree-poeder-over-datum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er echter rekening mee dat na verloop van tijd, jaren, de voedingswaarde achteruit zal gaan, ondanks dat het dan nog steeds eetbaar is.

Hetzelfde geldt voor zaken als rijst en pasta. En uiteraard voor blikgroenten.

Ik sprak eens met een meneer van Hero die me vertelde dat b.v. bruine bonen of kapucijners in blik rustig tien, twintig jaar bewaard kunnen worden, maar dat na een jaar of tien de voedingswaarde van het product zal verminderen. Nu zal een prepper die een goed roulatiesysteem heeft opgezet hier uiteraard niet gauw last van krijgen.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Roel22 zei:

Hou er echter rekening mee dat na verloop van tijd, jaren, de voedingswaarde achteruit zal gaan, ondanks dat het dan nog steeds eetbaar is.

Hetzelfde geldt voor zaken als rijst en pasta. En uiteraard voor blikgroenten.

Ik sprak eens met een meneer van Hero die me vertelde dat b.v. bruine bonen of kapucijners in blik rustig tien, twintig jaar bewaard kunnen worden, maar dat na een jaar of tien de voedingswaarde van het product zal verminderen. Nu zal een prepper die een goed roulatiesysteem heeft opgezet hier uiteraard niet gauw last van krijgen.😉


yes daar ben Ik kom zeker van bewust. Het gaat mij vooral om de tijd dat het veilig is om te eten. De smaak en voedingswaarde is belangrijk, maar in een SHTF situatie is het belangrijker om uberhaupt iets te eten te hebben. 
 

En rouleren doe ik zeker 😁👊🏻

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...