Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor de S(l)inger gekkies ligt het geld op straat...


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Natuurlijk draait mijn leven niet om geld. Maar we gaan wel een ongekend onzekere periode tegemoet, waarin er misschien geen AOW en geen pensioenen meer zijn. Iets van waarde hebben is dan niet verkeerd. Soms ligt dat gewoon op straat. Zeker voor de S(l)inger gekkies. Moet je hier nou eens zien, een losse Singer slinger heeft op Ebay -met een groot aantal bieders- maar liefst 128 dollar opgebracht. Hoe komt dat nou? Veel uitstekende Singers die nog 300 jaar mee kunnen, zijn elektrisch gemaakt. Niet zelden is de motor gammel en is de bedrading verrot. De oplossing is dan simpel. Je sloopt in tien seconden de motor er af en in nog eens tien seconden monteer je een ouderwetse maar o zo degelijke slinger. Daarom is er een grote vraag naar losse Singer slingers. Veel aanbieders op Ebay hebben ook nog niet in de gaten, dat een losse slinger vaak meer opbrengt dan een complete Singer met slinger. Dat komt omdat het verzenden van zo'n loodzware Singer onbetaalbaar is..... Ik ben al twee keer in de kringloop winkel voor een tientje een heel matige versleten Singer tegen gekomen met een mooie slinger. Ik draai dan de slinger er af, neem het spoelhuisje of het schuitje mee en nog wat onderdelen, loop daarmee naar de kassa en ik laat de Singer staan voor de oud ijzerboer. Kom je ergens een goeie Singer slinger tegen, zie die dan als je pensioen...

 

Overigens brengen niet alle slingers zoveel geld op, dit is wel een beetje een bijzondere. Maar de prijzen van losse slingers zijn extreem aan het stijgen en dat gaat alleen nog maar erger worden. Laat ze nooit liggen. Zoals ik al schreef kun je met een slinger van een slechte elektrische machine (mits die een spaakwiel heeft) in een handomdraai een goede handnaaimachine maken. Dat gaat met het aandraaien van een schroef, die op vrijwel alle types Singers past. Let wel op dat je die schroef bij je slinger hebt! Ik gooi ook altijd een losse slinger onderin mijn trapnaaimachines. Een trapnaaimachine heeft veel voordelen, je kunt er met twee handen op werken. Maar ze zijn -vooral vanwege de lederen aandrijfriem- iets kwetsbaarder. Met een slinger onder in de kast, kun je de trapnaaimachine desnoods zo ombouwen tot een handnaaimachine. De Singer gekkies zouden eigenlijk de Singer slimmies moeten heten, maar dat doen we niet, want dan vallen we teveel op.

 

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SIMANCO-SINGER-SEWING-MACHINE-HAND-CRANK-EXCELLENT-/330796772960?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d05062e60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben sinds vandaag lid geworden van de groep "Singer Gekkies". Toch wel heel grappig dat ik niet eens van het bestaan wist van deze groep op de website. Ik heb zoveel vragen en verhalen dat ik mij hier snel thuis ga voelen. Zeer interessante informatie Dick over die slingers, ik loop nog wel eens wat rommelmarkten, veilingen af en ga nu op letten. Ik zal dadelijk een post maken om mijn eerste aankoop aan jullie te laten zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...