QuickFix Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 5) Communicatie/ informatie voorziening (telefoon/ radio etc). Vergeet niet dat een heleboel telefoons een FM radio ingebouwd hebben, dus vaak ben je "Rijker" dan je denkt. Onthoudt dat al deze radio's in telefoons een hoofdtelefoon als antenne nodig hebben om te kunnen werken, dus vergeet je dopjes niet. Mocht het GSM netwerk plat liggen, zet dan het telefoongedeelte en Wifi/Bluetooth uit ("Flightmode"), deze vreten namelijk energie, vooral als er geen zendmast in de buurt is (of het niet meer doet). Groeten, QF 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Klopt @QuickFix, goede tip! Vooral dat uitzetten van gsm en wifi/bluetooth. En als het gsm netwerk nog wel werkt kun je alsnog wifi/ bluetooth uitschakelen, die vreten sowieso het meeste energie. Ik heb zelf ook geen losse radio bij me omdat ik nog geen radio heb gevonden die ik klein en licht genoeg vind om dagelijks mee te zeulen. Ik gebruik dan ook mijn gsm voor dat doel, maar het alleen kunnen ontvangen van FM vind ik wel een klein nadeel. Het liefst zou ik een hele kleine weerradio op batterijen of zonne-energie willen hebben, met een koptelefoon aansluiting. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 alleen kunnen ontvangen van FM vind ik wel een klein nadeel. Je kunt altijd nog gaan voor een kristalontvanger, dan heb je zelfs geen batterijen/zonnecel meer nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 lol Dat is natuurlijk altijd handig, maar ik vraag me wel af hoe stevig zo'n ontvanger is (ja, zo stevig als je hem maakt uiteraard, maar ze klinken nogal fragiel). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 8 december 2014 Delen Geplaatst: 8 december 2014 Die kristal ontvangers zijn ook heel klein te maken. Daarnaast komt het allemaal niet super kritisch. De werking is eigenlijk heel simpel, antenne vangt de Electromagnetische radio straling op en zet deze om een klein stroompje wat net genoeg is om oordopjes te voeden. Let wel op die kristal ontvanger van het schema is AM. Fm word een heel stuk complexer. Het schema kan nog makkelijker als je een radio met AM sloopt en de AM antenne gebruikt http://s1113.photobucket.com/user/huesby/media/TwinFerriteCoil.png.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.