Little Geplaatst: 23 september 2014 Delen Geplaatst: 23 september 2014 Kijk ook even bij de dump Little...daar kost ie waarschijnlijk drie euro ofzo. Ja, gebruikt, maar een Esbit ziet er na een keer sowieso gebruikt uit. Van die paar andere euros kan je dan esbitblokjes erbij kopen. Ja goed idee, daar hebben ze vast nog wel meer artikelen die goed in een bob te gebruiken zijn. Ik ben eigenlijk nog nooit in een echte dump shop geweest. Alleen kringloop als in tweede hands winkels, daar heb ik ook mijn bob zelf gekocht. Moet daar zeker eens langs gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 24 september 2014 Delen Geplaatst: 24 september 2014 ja kom ik weer aan: Hands Neck Feet And Balls Extra Socks Warm Em All. en onderschat hygiëne niet:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2014 Sokken zitten er nu in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2014 @zippo wat bedoel je met mestings? Ik veronderstel mess tins, en die zitten er in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zippo Geplaatst: 24 september 2014 Delen Geplaatst: 24 september 2014 @zippo wat bedoel je met mestings? Ik veronderstel mess tins, en die zitten er in. okee dan..je hebt helemaal gerlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 24 september 2014 Delen Geplaatst: 24 september 2014 Mooi werk @dountles Blij om te zien dat je het nu al zo mooi voor mekaar hebt! En... Dat je met 12 jaar in deze tijd niet allerlei electronische ongein in het lijstje hebt staan, maar al een voorliefde ontwikkeld voor low-tech, bewezen producten als idd de esbit en mestins e.d. Reminds me of me at that age... ;-) Betekend ook dat je nog eens 10 jaar verder, tegen de tijd dat je wellicht je autotje, studentenkamertje en veel vakantie en reistijd hebt, je al de nodige uitrusting, verzameld, getest, vevangen, geupgrade, verdubbeld, of versleten hebt en jezelf dan al op relatief jonge leeftijd 'goed uitgerust en ervaren' kan noemen... Again, reminds me of me.. ;-) Investeer tijd in leren vuur stoken (toch al het tofste op die leeftijd, en dat gaat nooit meer over!) Knopen, kaart en kompas en kijk of je bij jou in de buurt een jeugd-ehbo training kan volgen en bijhouden... Dat je al zo met planten en kruiden bezig bent is ongekend gaaf voor zo'n jonge knul al jij! Dikke streep voor op je leeftijdsgenoten!! En vergeet vooral niet om gewoon heel veel plezier te hebben met je maten in kamperen, gewoon voor de lol en niet uit rampen overwegingen! Het zal je een onbetaalbare hoeveelheid plezier en ervaring geven! Enjoy! Goed pad, zonnig spoor!... Anvil Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2014 Vuur stoken en knopen is op de scouts uitgelegd, en heb ik redelijke ervaring in. Kompas heb ik geleerd van mijn opa, die al 29 jaar navigatie geeft op de bergsportclub, maar moet ik wel nog wat op oefenen. EHBO is inderdaad nog een werkpunt, ga zeker nog eens zoeken in de buurt. In ieder geval, bedankt voor de positieve commentaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 24 september 2014 Delen Geplaatst: 24 september 2014 Nu al een alrounder!.. Ik ken vele volwassenen die nog lang nie zo ver zijn... ;-) Maar nou veel oeffenen inderdaad, en vooral veel lol hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 29 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Zo, ik heb gisterenmiddag aan mijn EDCBOB zitten werken. Nu zit er het volgende in: 1x tarp 2x2,5 1x veldfles gevuld met water en ijzeren mok. 1x shelterpakket 1.0: Poncho, 4 piketten, 3x 2 meter vuilzakken 1x Mess tin met pan, pot en deksel 1x Sawyer mini met alle accessoires 1x SAS survival handboek 1x Silva kompas 1x Visset Prepshop 1x Naaiset Prepshop 5x Royco-soepjes 1x Aldi zaklamp 1x Esbitstove 1x bol vlastouw In het voorvak: 3x reddingsdeken 10x theezakjes 1x doosje bouillonblokjes 1x Opinel outdoor 1x firesteel 1x spork 1x buisje suiker 1x kaars 1x Mora Companion MG 1x fatwood In apart zakje aan schouderriem: 1x Swiss Army 2laags mes 3x aansteker 1x Ehbo set 10x waterzuiverings tabletten 20x antimisselijksheid tabletten 1x watten 1x koper draad 10x lucifers 1x maped slijper EHBO Set basic van Care Plus: •Steriel kompres 5x5 cm, 5 stuks •Hydrofiel windsel 5 cm x 4 m •Wondpleisters 19x38 mm, 5 stuks •Wondpleisters 25x72 mm, 5 stuks •Wondpleisters 60x100 mm, 2 stuks •Snelverband 12x12 cm •Hechtpleister, rol 1,25 cm x 1 m •Vinyl handschoenen, 1 paar •Alcoholdoekjes, 4 stuks •Eerstehulpschaar (klein) •Pincet •Veiligheidsspelden, 6 stuks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.