Nazdrovje Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Doelloos surfen op het net leidt soms tot nuttige pagina's, zo kwam ik op de volgende site van het Amerikaanse Centre for Disease Control terecht met een item over diverse waterzuiverings-projecten in ontwikkelingslanden. Uiteraard is de gebruikte technologie die ze NU in die landen gebruiken ook van toepassing bij een SHTF-situatie hier in het "veilige" westen. Ik heb weer wat geleerd en wat plaatjes/tekeningen overgenomen naar mijn harde schijf http://www.cdc.gov/safewater/household-water.html Behandelde onderwerpen: chlorination, flocculant/disinfectant powder (PUR™ ), solar disinfection, ceramic filtration, en slow sand filtration. Vooral het genoemde Flocculant/disinfectie poeder lijkt mij interessant, aangezien dit massaproduct slechts $0,035 cent per zakje kost (groothandel/noodhulp productieprijs) en je met één zakje zon 10liter water zuivert. Waar kan ik de meuk kopen!? Nou hierrrr.. 240 zakjes a $319,87 = $1.33 = €1 per zakje 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 @Nazdrovje (aparte naam) Ik weet het niet, de zakjes kosten dus 240 euro voor 2400 liter. In verhouding tot een waterfilter die ik heb wel erg duur per liter. Ik heb een Katadyn drip kost ook 240 euro en kan max 150.000 liter zuiveren. Hier te koop, dus geen buitenland gedoe met betalen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2013 Klopt, zat zelf ook al te beredeneren dat t vrij prijzig was. Echter als ze ergens op de kop te tikken zijn met de massaproductieprijs dan is het wel interessant. Echter is het niet het hoofdonderwerp van mn post, was vooral informatief mbt verschillende filtratietechnieken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.