Gast Sandokan Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 Ik weet niet of het lukt, maar ik wil proberen 4 afbeeldingen mee te sturen die ik ontzettend prettig vind als ondersteuning om bomen te kunnen herkennen aan hun blad, vrucht/zaden, takken en groeivorm weet niet of dat dus gaat hier maar ik ga het proberen!! weet ook nite of dit de beste plek er voor is om het te plaatsen, maar ik probeer het gewoon!! groetjes, Sandokan pfff ik snap er niks van hoe je die bestanden invoegd :-( kan iemand dat uitleggen? als ik z eheb geselecteerd doet de upload knop het niet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 bomenkennis aldus mn broertje; houtboom; te herkennen aan groene tot bruine bladeren afhankelijk van het seizoen met of zonder bloesem dan wel daaropvolgende vrucht (kleine en grote varianten) elke soort is geschikt voor kachelhout sommige voor planken, balken en ander houtwerk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 het zijn pdf bestanden - kan je die hier ook invoegen of gaat dat niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 pdf mag dus niet, ik heb een album aangemaakt op mijn profiel daar staan andere plaatjes in die denk ik kunnen helpen alles over eetbare en/of medicinale planten, bloemen of kruiden hoop dat jullie er wat aan hebben Sandokan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 Bomen herkennen is toch makkelijk??? Stam, takken, bladeren. Makkelijk.lol Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 verschillende bomen hebben verschillende functies sommige dragen vruchten die je kunt eten anderen zijn giftig anderen hebben medicinale eigenschappen (wilg, den, berk) ik begrijp dat je nog nooit buiten de stad bent geweest? groetjes, Sandokan ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 28 mei 2012 Delen Geplaatst: 28 mei 2012 pdf mag dus niet, ik heb een album aangemaakt op mijn profiel daar staan andere plaatjes in die denk ik kunnen helpen alles over eetbare en/of medicinale planten, bloemen of kruiden hoop dat jullie er wat aan hebben Sandokan Ik zag geen plaatjes in je album. En nu ben ik nog nieuwsgieriger naar die plaatjes........... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 28 mei 2012 Delen Geplaatst: 28 mei 2012 hey wat raar, heb een hele berg plaatjes op een album gezet vanmiddag... ff checken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 28 mei 2012 Delen Geplaatst: 28 mei 2012 preppie, als je wil kijk nu ff, nu moet h et goed zijn heb ze opnieuw opgeslagen... Sandokan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 28 mei 2012 Delen Geplaatst: 28 mei 2012 preppie, als je wil kijk nu ff, nu moet h et goed zijn heb ze opnieuw opgeslagen... Sandokan Het is prima gelukt Sandokan. Bedankt. Mooie plaatjes. Uit welk boek heb je de plaatjes gehaald?? Ken je de Mini-boekjes van Winkler Prins: - giftige planten - kruiden en specerijen - bomen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 28 mei 2012 Delen Geplaatst: 28 mei 2012 Prepps, ik heb gewoon op naam gezocht op google en heldere plaatjes opgeslagen netjes uitprinten, plastificeren en bundelen heel handig dus voor als ik buiten ben, voor het geval ik iets nog niet ken dank je dat je het even gechecked hebt - ben blij dat het nu wel is gelukt die miniboekjes ken ik niet - sorry Sandokan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kalou121 Geplaatst: 14 juli 2012 Delen Geplaatst: 14 juli 2012 Ik ben zelf ook bezig info aan het verzamelen over bomen en planten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 14 juli 2012 Delen Geplaatst: 14 juli 2012 Kijk eens in het SAS handboek of in het BESTE BOEK OP DE WEG van de ANWB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kalou121 Geplaatst: 14 juli 2012 Delen Geplaatst: 14 juli 2012 bomengids.nl is een handige site ook heb ik een handige programma op een cd van biologie voor herkenning van planten. eerst kijken in welk soort gebied de plant staat ( het computer streept automatisch de rest van de planten weg ) kijken naar de vorm van het blad, de steel, de wortels enzovoort, totdat er enkele planten overblijven waaruit je kunt kiezen, klik de goede aan en je krijgt heel veel info over de plant ik ben met een herbarium voor eetbare planten enzovoort. ( een herbarium is een soort boek met info over de plant alleen dan met (een deel van ) de plant erbij ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.