Ga naar inhoud
GENEGEERD

koud vacuum sealing van ''jam''potten ed voor gedroogde spullen ed of vers sap


Wafels

Aanbevolen berichten

wecken kennen jullie allemaal wel , maar die''koud vacuum sealen '' van is een handig trucje wat ik tegenkwam op een site ''Judy of the woods ''

men maakt zelf een soort ventieltje dmv plastic isolatie tape en een dun stripje plastic van een plastic draagtasje(of iets dergelijks)

wat men doet is een heel klein gaatje in het deksel van een jampot ed maken en aan de buitenkant dit strookje tape erover plakken

hierdoor ontstaat een één weg ventiel waardoor jemet een pompje een vacuum trekt (bijvoorbeeld zo'n pompje om tekenbeet uit te zuigen )

Je moet gewoon even op die site kijken hoe het werkt het spreekt voor zich en ik vind het een mooi systeem omdat je op deze manier je gedroogde

groente/kruiden/fruit of vers geperst sap veel langer goed kunt houden plus nog een voordeel als je ergens wat van nodig hebt maak je de pot open

,pak je wat je nodig hebt en sluit je de pot daarna weer op de zelfde manier

 

http://www.judyofthewoods.net/diy/pump.html

onderaan de site staat wat men doet en het is niet ingewikkeld noch duur , wel handig :cool:

ook staat er een leuke app , ik heb hem nog niet gedownload maar ga dat wel doen (lijkt me wel leuk )

PS er staan wel meer mooie dingen daar :rolleyes:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...