chrisprep Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 De leatherman mut (military utilty tool) is is zoals de naam al zegt eigenlijk voor militair gebruik ontwikkeld, enkele functies zijn dan ook specifiek ontworpen om te dienen bij het gebruik van wapens. Wat mij direct opviel toen ik hem kreeg was de grootte en robuustheid, dit is zeker een multitool om U tegen te zeggen. Op de eerste foto zie je de mut in vergelijking met de skeletool. Het mes van de mut kan met 1 hand geopend worden en heeft een deels gekarteld lemmet. Houtkrulletjes , koorden snijden, geen probleem. De mut heeft ook een zaagje, en dit doet waarvoor het dient, door de afmeting ben je wel beperkt. De tang is stevig en dankzij de grootte van de mut kan je er ook wel wat kracht opzetten, met het snijgedeelte ga je moeiteloos door kabels. Voor het schroevendraaiergedeelte is het handig dat de mut ook een verlengde bit heeft. De onderkant kan men als minihamertje gebruiken, het enige wat een beetje tegenvalt is de snijhaak achteraan, het blauwe stukje webbing kreeg ik er niet mee doorgesneden, ik dacht dat deze haak in noodgevallen kon dienen om bv. je autogordel snel door te snijden, dat zal dus niet lukken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast PC2K Geplaatst: 7 december 2012 Delen Geplaatst: 7 december 2012 De leatherman mut (military utilty tool) is is zoals de naam al zegt eigenlijk voor militair gebruik ontwikkeld, enkele functies zijn dan ook specifiek ontworpen om te dienen bij het gebruik van wapens. Wat mij direct opviel toen ik hem kreeg was de grootte en robuustheid, dit is zeker een multitool om U tegen te zeggen. Op de eerste foto zie je de mut in vergelijking met de skeletool. Het mes van de mut kan met 1 hand geopend worden en heeft een deels gekarteld lemmet. Houtkrulletjes , koorden snijden, geen probleem. De mut heeft ook een zaagje, en dit doet waarvoor het dient, door de afmeting ben je wel beperkt. De tang is stevig en dankzij de grootte van de mut kan je er ook wel wat kracht opzetten, met het snijgedeelte ga je moeiteloos door kabels. Voor het schroevendraaiergedeelte is het handig dat de mut ook een verlengde bit heeft. De onderkant kan men als minihamertje gebruiken, het enige wat een beetje tegenvalt is de snijhaak achteraan, het blauwe stukje webbing kreeg ik er niet mee doorgesneden, ik dacht dat deze haak in noodgevallen kon dienen om bv. je autogordel snel door te snijden, dat zal dus niet lukken. Ik ken de haak / "gordel snijder' niet. Maar let op met V-vormige snijbladen. Op gordel/band materiaal diagonaal snijden. Als je dwars op snijdt, hoopt het materiaal tegen de snijblad op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 als ik mag vragen, ben je sportschutter/militair? zo nee waarom neem je dan een multitool met een kruitschraper, borsteltje en Gereedschap om vergrendeling van het wapen te herstellen? het is een mooi ding hoor begrijp me niet verkeerd maar dat lijkt mij dan onnodig gewicht of jij moet er een goed doel voor hebben verzonnen, dat kan natuurlijk ook dat vraag ik me af Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2012 als ik mag vragen, ben je sportschutter/militair? zo nee waarom neem je dan een multitool met een kruitschraper, borsteltje en Gereedschap om vergrendeling van het wapen te herstellen? het is een mooi ding hoor begrijp me niet verkeerd maar dat lijkt mij dan onnodig gewicht of jij moet er een goed doel voor hebben verzonnen, dat kan natuurlijk ook dat vraag ik me af de functies die ik het meest gebruik bij mijn vorige multitool, zijn : het mes, de tang, schroevendraaier. dat zal wss bij deze ook het geval zijn, alhoewel het zaagje ook wel handig lijkt. Er zitten dus idd wat functies op die ik nooit zal gebruiken, maar gelijk welke multitool ik kies, er zullen altijd opties zijn die ik niet gebruik. Waarom ik dan juist de MUT gekozen heb, juist omdat hij zo robuust oogt, de praktijk zal uitwijzen of dit ook het geval is. Ook dat het mes met 1 hand te openen is vind ik zeer handig, want dit is wel een veel gebruikte functie, en met een lemmet van 7,5 cm is het toch al bruikbaar voor allerhande klusjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 zal dan wel aan mij liggen maar had je de leatherman wave gekocht dan had je ook nog is 50 a 60 euro in de zak gehouden.. als je toch alleen maar de tang/mes en schroevendraaier gebruikt. zelfs de supertool 300 is nog goedkoper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast armageddon Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 nou nou nou.... ik heb ook zo'n ding ja ze zijn superhandig om een ontsteker in c4 te steken of om det cord te knippen en de blastcap er op te knijpen. verder kan je met je bronzen schraper je bolt carrier schoonkrabben en passen alle nou ja bijna alle poetssetjes met schroefverbinding erop. wat wil je nou nog meer van je multitool?????? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dristal Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Een mes dat deels serrated is, is voor mij echt een no go. Voor de rest wel een mooi multitool en goede review @chrisprep ! groeten dristal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 zal dan wel aan mij liggen maar had je de leatherman wave gekocht dan had je ook nog is 50 a 60 euro in de zak gehouden.. als je toch alleen maar de tang/mes en schroevendraaier gebruikt. zelfs de supertool 300 is nog goedkoper. sidekick kost 60 euro en heeft ook een eenhandsmes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 o kan maar zo ben er verder niet zo in thuis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.