Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
Op 31-8-2026 om 09:07, ChrisPrepper85 zei:

Goedemorgen,

Ik ben nog helemaal nieuw in het wereldje van Preppers. Ik was benieuwd of jullie ook gebruik maken van filters om eigen sap te maken en hoe houden jullie dit lang houdbaar? Mijn oma gebruikte altijd dit soort filters https://www.melkfilters.nl/product-categorie/filterdisc/. Maar dat dronken wij dezelfde dag nog op. 

Hebben jullie tips?

Wij zijn al dik 15 jaar prepper! Als je vruchtensap wil filteren, dan doe je dat alleen maar omdat je graag een heldere sap wil of omdat je de kleur niet smakelijk vind.

Als je vruchtensappen langer wil gaan bewaren, dan moet je de sappen een warmte behandeling geven (net als zelf jam maken), daarna is het jaren lang houdbaar!

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...