Julia Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Goedemorgen allemaal, Naast mijn onvolprezen Aladdin Blue Flame, die helaas nog niet in orde is, heb ik nu mijn oog laten vallen op een Haller Saffire. Ik heb alleen geen idee hoe deze kacheltjes werken. Heeft iemand hier ervaring mee ? Zijn hier nog lonten voor te koop ? En hoe regel je de vlam ? Alvast dank voor een reactie ! Julia Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Het gebruikt een kous en die zijn nog vollop te koop . Google ( haller saffier kous ). En je krijgt verschillende opties . En die moet je gewoon vervangen, zit je ook niet te tobben . En het werkt als een olie lamp , lont/ kous omhoog omlaag draaien 👍🏼. Gebruiksaanwijzing staat natuurlijk ook online , van dit oerouds Nederlands product. ( Het is niet meer als een bak petroleum met een lont erin , dat werkt altijd natuurlijk) . Eerst goed schoonmaken ( staalborstel evt wd40) eventueel opnieuw lakken , nieuwe kous erin , vullen, dan even wachten ( of wat petroleum op het lont gooien 🤪) , en aansteken maar , omhoog omlaag draaien voor de gewenste blauwe vlam . 🔥 je kunt eigenlijk nooit problemen hebben met zo een ding ook niet met de alladin blue flame , zolang je maar begint met een nieuwe kous . Hooguit zit het draai mechanisme een beetje vast. Meer onderdelen zitten er niet aan natuurlijk. Quote
Julia Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Dank voor je antwoord. Mijn probleem hier is dat ik helemaal geen knop zie waarmee ik de kous hoger en lager kan draaien 🤷♀️ Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Is het niet zo , bij dit model dat je heel de kap draait. Voor lont omhoog omlaag !? 🥳 Als je de kous gaat vervangen valt alles op zijn plaats 😉 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.