pjotr78 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Naar aanleiding van dit bericht: https://eenvandaag.avrotros.nl/artikelen/hebben-we-straks-geen-diesel-meer-door-oorlog-in-midden-oosten-geen-tekorten-maar-wel-schaarste-163180 Rees bij mij ide vraag of dit het moment is om nog groot in te kopen. Zie ook het filmpje in het artikel. Als de beschikbare hoeveelheid brandstof (diesel) verder afneemt en er inderdaad keuzes gemaakt moeten worden in transport, dan zullen o.a. supermarkten waarschijnlijk kiezen voor transport van compacte goederen (blikken tonijn) waar meer marge per pallet op te verdienen valt dan volumineuze producten (toiletpapier) . Als dit zo is, dan zal het snel genoeg zichtbaar worden en zal de hamster woede van de corona periode wel weer geëvenaard kunnen worden. Ik heb her en der al opgevangen (let op, dit is van horen zeggen en geen formele bron) dat transporteurs mogelijk per 1 april hun tarieven willen verhogen. Als dat zo is dan kan dat natuurlijk ook door werken met alle gevolgen van dien. Misschien vandaag toch nog maar even wat groter inslaan om te voorkomen dat je later mis grijpt. Maar ook dat kan een trigger zijn voor anderen om hetzelfde te doen en dus weer schaarste te creëren. Als je alles goed op orde hebt zou je het niet nodig hebben, maar onze voorraad is geslonken na het leeg eten i.v.m. verbouwing ( ruimte nodig) en nog niet helemaal op orde/naar wens aangevuld). Het pleelint had ik naar goed "Dick Berts" gebruik al wel aangevuld, dus daar redden we ons de komende maanden wel mee maar als je die schappen steeds leger ziet raken, dan weet je dat je snel moet zijn om de paniek golf voor te zijn. My two cent's. GreetZ, Pjotr78 3 uren geleden aangepast door pjotr78 Link aangepast Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.