Ta3a Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Hé daar, ik ben een website aan het maken om noodrampen te overleven en ben op zoek naar manieren en tips om schoon water te bekomen in tijden van een noodramp. Zelf heb ik er al 7: WC water reservoir UV-zon desinfectie Dauw verzamelen Water uit warmwaterboiler Water filteren en koken Water ontsmetten met bleekmiddel Gedistilleerd en gedemineraliseerd water kan of wil iemand deze lijst nog met een tip aanvullen? Alvast erg bedankt! en de website wordt: www.noodramp.eu Quote
gerard Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Beste @Ta3a Welkom op het forum, er is hier volop informatie te vinden over van allerlei thema's. Misschien vind u het leuk om zich voor te stellen: https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/ Persoonlijk denk ik dat er al genoeg websites zijn, waar informatie is te vinden. Als iemand maar bereid is om informatie te zoeken. Helaas is mijn beleving, dat er pas een oplossing word gezocht als er een probleem voordoet. En dan loop je eigelijk al 2 stappen achter. Als iedereen zich een beetje zou voorbereiden, en een paar liter water zou inslaan (om te beginnen). Dan zou niemand in paniek dauw te moeten verzamelen. Groet Gerard Quote
Ta3a Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Dag Gerard, Bedankt voor je bericht! Ik ga me daar voorstellen. Ik heb echt al veel gezocht, maar vind verder geen andere manieren. Daarom kwam ik hier eens horen. En als je zonder water moet vluchten, kan het best fijn zijn om wat douw te drinken in de ochtend Ta3a Quote
gerard Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Als het op water gaat tijdens vluchten, kan je bovenste opties afstrepen. Tenzij je de waterboiler mee wilt nemen 😉 Tijdens vluchten, zou ik het in een urban omgeving toch proberen bij winkels, tankstations of café. Misschien is er niet direct water te vinden, maar bijvoorbeeld frisdrank of vruchtensappen bevat ook veel water. In een natuurlijke omgeving, zover als dat in Nederland mogelijke is. Kom je uit bij beekjes of vijvers waar vis in zit. Het risico is dan wel dat die vervuild zijn met chemicaliën, zware metalen riool water. Omdat waterzuivering dan waarschijnlijk ook niet meer (goed) werken, en die vervuild water direct lozen op kanalen. Een waterfilter is dan wel een goed idee. Wil je daar meer informatie over, dan kan je het beste terecht bij een bushcrafter. Dat zijn de echte experts. Er zijn er hier een paar actief op het forum. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.