Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe vergeet je niets bij Bug out? ( meenemen BOL tas en andere spullen)


Davena

Aanbevolen berichten

Sinds ik aan het preppen ben, denk ik steeds meer na over wat ik waar in huis ga opbergen, of het logisch is dat het daar ligt of niet. Wanneer je bijv. 15 minuten hebt om te evacueren, en je kunt nog wel met de auto weg (dus veel spullen mee) hoe zorg je dan dat je niets vergeet? Het is praktisch gezien voor mij bijna onmogelijk om alles bij elkaar in een ruimte neer te gaan zetten.

 

De BOL tas ligt wel binnen handbereik in de garage, de tas met extra kleren is gevuld, maar die ligt boven. De toilettas met extra EHBO spullen staat klaar in de kast. Flessen water en voedsel staan verspreid.

 

Zag op een foto op dit forum bij de ene prepper ook losse voorraad staan op planken, bij de ander praktischer opgeborgen in bakken. (ik heb nu van allebeide wat). Nog beter vond ik de tip om in elke bak wat te gaan mixen, dus niet alle pasta in de ene en de suiker in de andere. Zolang ik nog geen ruimte heb om meer bakken op mijn planken te gaan zetten heb ik in elk geval zo'n grote blauwe Ikea tas bij die kast liggen. In geval van nood, schuif ik zo een deel van die voorraad in die grote tas.

 

Dus..... Ik heb besloten om een checklist te gaan maken waarop staat wat waar ligt (welke ruimte) en hoe het eruit ziet. Verder ben ik van plan om aan de bewuste tassen een speciaal felgekleurde label of touwtje te gaan hangen. Dan kan ik bijv. aan mijn zoon zeggen dat hij de tas moet pakken met het 'oranje' label eraan. Zelf kan ik dan gaan afvinken op mijn lijstje of ik alles heb. Zodra het lijstje klaar is moet ik maar eens gaan oefenen hoe snel ik alles gevonden en/of gepakt heb...

 

Hoe hebben jullie dat geregeld (of ook nog niet)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

ik heb er nog niet echt een goed systeem in gevonden , maar zit er idd over te denken om dingen per tht datum te gaan bundelen. dan heb je én variatie in voer, en blijft makkelijker te controleren . de rest van de hardware ligt redelijk verspreid door huis en opstallen, dus wordt voor sommige dingen : god zegene de greep . vandaar dat ik in zijspan een vaste uitrusting had en dat straks ook weer in camper ga doen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...