Scrap Mechanic Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Hey survivers, wat hebben jullie als persoonlijk patser/harnas? Ik heb momenteel twee opties, en wil gaan werken aan een 3e. Ik heb een motorcross harnas versterkt met 4mm aluminium ter grote van mijn ribbenkast. En als ik ooit bedenk dat mijn rug minder waard is als mijn leven heb ik nog een veel te zwaar overzetstuk van 5mm low carbon steel (random ijzere plaat dat ik 10 jaar geleden ooit gescavenge heb) dat perfect is om kogels te framenteren en de brokstukken recht in mijn gezicht te laten exploderen, like a boss. Okay, even ter zaken. Uit mijn persoonlijke research blijkt dat een .22/5,5mm projectiel met 45 joule niet door 4mm dike aluminium plaat heen komt, wat toevallig precies de dikte is van het gemiddelde aluminium verkeersbord. Het houd ook lichte kruisbogen, bijlen, hamers, knuppels en nagenoeg elk ander 'melee' wapen tegen. (note: lightsabers heb ik nog niet kunnen testen tot op heden) Wat ik jullie ook kan vertellen is dat een high power .22lr of een big bore PCP (luchtbuks) hier dwars doorheen schiet. Betreft de 5mm stalen platen, een gemiddeld 9mm pistool komt hier niet doorheen, maar zoals ik voorheen al zei, deze zal fragmenteren. Dit wil in boerelullen taal zeggen: Als er op precies 90° op word geschoten, dan zullen er met mach-fuckyou kleine stukjes kogel parallel met het metaal alle kanten op yeeten, inclusief die enorm gechisselde chad kin van je. Gelukkig zijn er mensen slimmer als mij (thank god) en zijn er betere opties als de beun oplossingen die ik 10 jaar geleden gemaakt heb. Deze Youtuber heeft zelf bulletproof armour gemaakt: Wat is jullie tactiek? Hebben jullie profesionele kogelwerende vesten? Hebben jullie zelfgemaakte pantsers die, na dit te lezen, scrapnel recht jullie brein in yeet? Wat is jullie take on this? Als jullie mij willen excuseren, ik ga op marktplaats alle Nokia 3310's op kopen, die shit is onvervoestbaar! EDIT: Nu ik er over nadenk, de bedlining die gebruikt word in het bed van een pickup truck kan helpen met het fragmenteren van kogels bij ijzeren armour. Vond ik wel de moeite waard om even te vermelden. 3 uren geleden aangepast door Scrap Mechanic Nagedachtes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.