drempler Geplaatst: donderdag om 06:54 Geplaatst: donderdag om 06:54 (aangepast) Eergisteren begaf hier de cv ketel het wat dus betekende geen warm water, voor de afwas etc red je je prima maar vooral met de warmte van afgelpen dagen is het toch wel lekker als je je even kan douchen na het werken inplaats van te wassen met een teiltje en een washandje. Wat was ik blij dat ik een keer zo een camping douch gekocht had op een rommelmarkt voor 5,- ik zad namelijk 2 dagen zonder warm water. Deze is met een losse accu en oplaadbaar via usb dus ook te gebruiken voor een tijdje zonder stroom en dus in combinatie met een zonnepaneeltje prima te laden. Dit type lijkt in de accu 2x 18650 cellen te hebben en zal dus zo rond de 8 - 10 watt vermogen hebben, ook even getest hoe lang de douch kon werken tot het accutje leeg was na 2 uurtjes ben ik maar gestop... Ik heb uiteindelijk gewoon een pannetje met 4L water gekookt en dat in een 10L emmer gegooid en aangevuld met koud water. Na mijn schatting kon ik hier zo een 5min op douchen. Het was de 5,- in iedergeval meer dan waard, op aliexpress en dergelijke sites ben ik vergelijkbare tegen gekomen zo tussen de 15 en 20 euro krijg je er een thuis geleverd ik zeg doen. donderdag om 06:55 aangepast door drempler 2 Quote
gerard Geplaatst: donderdag om 20:40 Geplaatst: donderdag om 20:40 Er zijn een hele hoop manieren om het douche probleem op te lossen, maar lijkt mij een prima oplossing 👍🏻 Quote
Roely Geplaatst: gisteren om 07:30 Geplaatst: gisteren om 07:30 @ drempler. Ik weet nog niet helemaal goed hoe die douche werkt . Ik neem aan dat in het vlotter gedeelte een zeef of een filter zit om het pomphuis schoon te houden. En wat het functie van het zwarte dunne slangetje precies is ? Waarschijnlijk schakel draad, verbonden aan het vlotter! Ik bedacht me i.i.g. ineens de potentie van dat ding als drinkwater pomp. Kwestie van het filter gedeelte aan te passen, en je kunt vrijwel overal water tappen. Bv een laag filterdoek eromheen of twee lagen met actieve kool ertussen 😬. In elk geval heb je in vijf minuten dus een 10 l emmer water gevuld met voor-gezuiverd water. Opzich best wel gemak. Quote
drempler Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Op 6-7-2025 om 09:30, Roely zei: @ drempler. Ik weet nog niet helemaal goed hoe die douche werkt . Ik neem aan dat in het vlotter gedeelte een zeef of een filter zit om het pomphuis schoon te houden. En wat het functie van het zwarte dunne slangetje precies is ? Waarschijnlijk schakel draad, verbonden aan het vlotter! Ik bedacht me i.i.g. ineens de potentie van dat ding als drinkwater pomp. Kwestie van het filter gedeelte aan te passen, en je kunt vrijwel overal water tappen. Bv een laag filterdoek eromheen of twee lagen met actieve kool ertussen 😬. In elk geval heb je in vijf minuten dus een 10 l emmer water gevuld met voor-gezuiverd water. Opzich best wel gemak. Dat deel wat in het water hangt is de pomp, filter is niet nodig je doucht tenslotte met schoon water (ik althans wel) Dat deel waar het zwarte kabeltje aan zit is de accu pack, dat kabeltje is dan dus ook de kabel voor de stoom voorziening. Waarom toch dat zulf prutselen van een water filter? Dat risico ga je toch gewoon helemaal niet willen? Koop gewoon een filter van een gerenomeerd bedrijf die heb je voor rond de 30 euro en koop er als het budget het toe laat een half jaar later nog een tweede bij voor backup. De druk die die pomp leveren kan is veel te laag om door een goed werkend filter het water te pompen. Als je graag water wilt op pompen koop gewoon een dompel pomp (koop je ook voor een par tientjes) dan wel op 230v of op een accu met een filter die die de waterdruk aan kan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.