Gast urbanprepper Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Dit is mijn mede projectje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Learned Bear Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 En is het mede projectje still going strong? Overigens kwam ik het bijgaande receptje tegen: http://www.farminmypocket.co.uk/growing/wild-food/elderflower-champagne-recipe Heb het zelf nog niet getest en zie daartoe nu ook nog even geen kans, maar ik kom graag proeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 de gist pruttelt nog dus dat gaat goed. nog twee weken en dan kan het worden overgegoten en het dode gist worden verwijderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 De mede kan bijna worden gebotteld. Vandaag mbv een vinometer het alcoholpercentage gemeten. 16% dus ik brn niet ontevreden. En hij smaakte ook nog goed, niet te droog en zacht van smaak. Na het bottelen nog een paar maanden laten rijpen zodat de smaak ronder word. kan niet wachten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Tijd voor een update. De mede is inmiddels gebottelt en staat met zijn 16% heerlijk te rijpen. 1 fles heeft het niet overleeft want ik kon niet wachtrn en MOEST proeven. LEKKER. Heb nu inmiddels vier gistingsflessen van 10 liter en een van 15 liter. Ik heb nu een mede met sinasappel, kaneel en kruitnagel in de maak van 10 liter en een kersen mede, ook 10 liter. De volgende word waarschijnlijk een perzik melomel ( een mede met fruit heet een melomel). @Chinaka : ja ik heb het virus aardig te pakken. lol Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 De kersen melomel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freak Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 zo dat ziet er goed uit. zelf heb ik vorig jaar mede gemaakt, smaak viel me wat tegen (was net droge witte wijn geworden) maar na bij-zoeten was het wel oke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.