Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dutch Army Hammock Stretcher


Gast

Aanbevolen berichten

IK heb deze Titel gebruikt zodat je kunt Googlen omtrent mogelijkheden van dit mooie goedkope Item.Afmetingen zijn 67 Br en 2,24 Mtr lang.Voorzien van Snelsluitingen(Fastex Fastners).Gewicht is iets meer dan 1200 Gram

De Stretcher is geheel opvouwbaar en heeft aan de zijkanten twee tunnels voor Stokken/buizen/boomstammetjes enz doorheen te steken.Dit creëert de mogelijkheid om een patient te vervoeren.

Maar het creëert ook de mogelijkheid om van de grond af te kunnen slapen,middels een simple te maken constructie:o

Doordat dit model veel bredere en dikkere straps heeft is ie veel meer geschikt om ook tussen bomen te spannen als een soort hangmat :o Tarp erover en Klaar.

Kwam dit dikke dubbel laags Nylon doek(Want dat was het in mijn ogen) gisteren nog tegen in een dos met vergeten spullen.Toen ik de Straps zag ben ik gaan Googlen op NSN 6530-17-110-8209

Deze die ik hier heb is nog helemaal nieuw en van het Nederlandse leger.

 

Hammock-2-.jpg.cf2d85678c4757fe6409d849e00a09e9.jpgHammock-1-.jpg.4d1fde6679bfa3ae7d0e5e7cf9d10fa0.jpg

 

Nylon Straps zijn 5,5 Cm Breedt en 25 cm lang(6 stuks handvaten ) De dunnere Smallere straps zijn normal gesproken voor het vastzetten van een Persoon.

 

hammock-stretcher3.jpg.640f45140731565f9b9136507d7e2ce6.jpghammock-stretcher4.jpg.b33e2d1c1f341ac6a344ce1ffaa9024d.jpg

 

Je hebt ook de Variant met een soort voetzak( bijna 20 cm korter op totale lengte) en dunnere Straps.Die dunnere straps spreken mij niet aan.Is ook gemaakt door Oa Synthex

OOk Het Amerikaanse en Engels leger heft deze Rescue litters/stretchers.M

 

Hammock-stretcher1.jpg.f9b5785b917b76bbe07716f02f1662d7.jpghammock-stretcher2.jpg.ac09bdfb83ecb60537c8519a147a2a1e.jpg

 

Oordeel zelf wat je van dit Item vind en de Mogelijkheden http://www.bushcraftuk.com/forum/showthread.php?t=65725.

Wil wel vermelden dat ik er nog nooit eerder een heb gezien op de Nederlandse markt(Dumpzaken)

Misschien ook niet op gelet.Dit omdat het een niet opvallend Item is en je niet goed kunt zien waarvoor het is.

 

Lijkt opgevoewen ook maar op :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...