Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water buffer


vdwalle

Aanbevolen berichten

ik was een beetje aan het denken hoe ik een grotere buffer kan maken.

En dat zonder de tuin vol te bouwen. 1 van mijn ingevingen......

gebruik dingen die er al staan, bijvoorbeeld de oud papier kliko. folders er uit sopje er door en 200 liter extra.

 

verder laat ik al het water wat ik niet direct nodig heb de tuin in lopen ipv het riool in de hoop dat de moestuin daar profijt van heeft. We zitten hier op zand/grind van de heuvelrug dus dat loopt redelijk snel weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast oliestel

je kan natuurlijk ook zo'n plastic kliko zak in de kliko doen, volgens mij zitten er gaatjes onderin de kliko.

toen ik het bericht van buffer zag dacht ik meer aan het volgende:

op zolder een aantal 200 liter vaten in serie nee zetten, en met vlotter laten vullen, en uit deze vaten steeds je wc door trekken.

zo komt er steeds nieuw water in, en als tshtf kun je deze buffen vaten voor consumpie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in verband met de vloerbelasting is dat voor mij geen optie. Anders was dit ook een aardig idee.

zou wel een waterslot monteren en vaten in een IBC zetten voor het geval dat. stel je voor dat het gaat lekken en er een metrische ton water van de zolder naar beneden stroomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...