Rody Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Dag, When SHTF ... wil ik kunnen luisteren op de 2mtr en 70cm én kunnen communiceren met 'mijn groep', maar dan liefst zó dat er niet al teveel luistervinken zijn....(dat niet iedereen met een PMR- of LPD-setje of een babyfoon of de kerktelefoon me dan kan horen. Ik zou dus bijvoorbeeld willen kiezen voor een frequentie net buiten de PMR 446 of bijvoorbeeld voor de (Duitse) Freenet kanalen of de (Scandinavische) KRD kanalen... Hoe kom ik erachter wie / wat hier in NL gebruik maakt van die frequenties om te bepalen wat voor mij een 'relatief veilige = weinig beluisterde' frequentie zou kunnen zijn..? groeten Rody Quote
Rody Geplaatst: 2 maart Auteur Geplaatst: 2 maart @drempler : Ik heb het gevoel dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. Ik heb een kleine groep mensen ini mijn omgeving hoor....allemaal met programmeerbare porto's. Maar ik wil in 'een situatie' communiceren met zo weinig mogelijk externe luisteraars......dus níet op de normale PMR of LPD kanalen.. Vandaar mijn idee om bijv. freenet of KRD kanalen te gebruiken of frequenties die bijv. net naast de PMR 446 zitten. Alleen wil ik weten wát (en vooral óf) er in NL is dat op die frequenties werkt.... want dan kies ik juist weer iets anders. groeten Rody Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.