Wafels Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Hallo allemaal hier, ik ben hier pas nieuw en moet het eens allemaal bekijken en laten bezinken Maar een vraag zijn er hier ook mensen bij die ervaring hebben met het zelf maken van een graanmolentje . a omdat die dingen behoorlijk duur zijn en ik zou het graag eens willen proberen om zoiets zelf te maken . mijn gedachte gaan uit naar een houten frame met daarin of twee stalen rollen (waarvan 1 vaste en 1 instelbare ) of eventueel 2 rollen gemaakt van beton met daarin een metalen as . Zijn er hier mensen die ervaring hebben of zoiets hebben . mvrg wafels Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijn Geplaatst: 8 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2014 nou ja ervaring heb ik niet, maar als je eens een tekening opzoekt waarin het principe van een oude graanmolen word uitgelegd, dan kun je daarop baseren of jou idee goed i. Maar toch wil ik dit nog even kwijt: denk eraan dat het wel moet kunnen ronddraaien, die oude windmolens waren niet voor niets reusachtig ( voor ons kleine land dan ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten