Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spanje voert spaargeldbelasting in (rest EU volgt? )

Tom
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ach ja is er nog iemand die dit verbaast?

Er zijn al zoveel stukjes geschreven over bijvoorbeeld negatieve rente en nog krijg je veel reacties als " wie gaat er dan geld naar de bank brengen als dat geld kost?"

Niet beseffende dat 10% rente bij 11% inflatie dus net zo goed negatieve rente is, en belasting op je spaargeld hetzelfde is in een ander jasje.

En natuurlijk veranderd er niks..

Als ik 20 jaar geleden had gezegt dat je op je spaar rekening 0,5% rente zou krijgen maar als je rood staat 20% rente moet betalen hadden ze ook allemaal geroepen "welke idioot brengt er nou geld naar zo'n bank"

Geweldig hoe extreem we reageren op een grote verandering, maar hoe mak we zijn als dat in een paar stapjes gebeurt.

We worden geplukt, al jaren, niet wat dons maar met hele plukken veren in een keer.

En omdat ze begonnen zijn met wat dons en nu na een paar generaties hele plukken veren eruit trekken vinden we het wel best.

Ja we klagen maar iets doen?

Het wijkt af van wat de kudde doet dus is het vreemd...

Ja lekker vreemd, blijkbaar gaan we liever met zijn alle de pijp uit, tja maar dan wel met zijn allen, wie had dat zien aankomen....?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Aangezien Spanje geen vermogensbelasting kent, is 0,03% een lachertje uiteraard. Edoch, dit zal slechts een eerste aanzet zijn voor de totale "fuck up". Het begint zo onschuldig met een kusje op de wang en het ontaard in een volledige gangbang (excuses voor mijn ietwat freudiaanse vergelijking, voer voor psychologen). (P.S. Naar mijn bescheiden mening was Freud een idioot, maar dat is weer een ander verhaal...).

Uiteraard is het een schande dat er belasting wordt geheven over spaarcentjes. Wouter "Moa" Bos riep riep echter reeds dat spaargeld boven een ton, per definitie belast zou moeten worden om dit uit de zakken van spaarder te roken, aangezien dit "dood geld" was. Ik zal u mijn tirade over het linkse gelul besparen vandaag. Geen idee hoeveel mensen Woutertje kent met spaarcentjes van meer dan 100K.

De Ponzi scheme gaat door. Men wordt uit de spaarcentjes gejaagd, zodat men gaat consumeren. Over die geconsumeerde producten (auto's, huizen, dranken en alles wat je maar kan verzinnen) kan wederom belasting worden geheven ( BTW, BPM, accijnzen, etc., etc.) om de almaar hongerende en verder leegrakende schatkist te voedden.

Brussel moet natuurlijk wel draaien! En U moet dat betalen!

Lang leve de EU! Hoezee! Hoezee! Hoezee!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...