Ga naar inhoud
GENEGEERD

Harde onrijpe perziken


Stuudje

Aanbevolen berichten

Tja, toch maar weer eens een bakje perzik uit de supermarkt meegenomen. Moet ik helemaal niet doen. Die zijn zelden echt lekker, of goed, of rijp.

Deze keer blijven ze te hard.

Vroeger baalde ik hiervan maar nu heb ik er wat op gevonden.

 

Ik snijd de perziken in acht stukken.

Ik kook wat water waar ik suiker in oplos, en voeg vanillestokje toe, of ik gebruik vanillesuiker.

Kook de perzikstukken tot ze gaar (en nog stevig) zijn in dat water.

Schep de perziken eruit en kook het vocht in tot een siroop.

 

De half warme perzik met wat siroop erover smaakt heerlijk met ijs.

Koud smaakt het ook lekker met mascarpone of in de yoghurt of gewoon met een grote klodder slagroom.

 

 

(Dit kan je met alle fruit wel doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn ervaring is dat die perzik of nectarine juist verrassend snel rijp zijn, na een dag of twee. Ik baal meer van supermarktwatermeloenen, die zijn niet rijp en zullen het nooit worden, te vroeg gestorven.. Leve de middenstander van mediterraanse komaf, die weten tenminste hoe watermeloen smaken moet. Mijn recept bij temperaturen boven de dertig; men neme een rijpe* watermeloen en snijdt deze aan stukken, vervolgens nuttigt men dit zo uit het vuistje!

 

*Een rijpe watermeloen klinkt hol als je erop klopt. Als je 'm opensnijdt zie je zwarte pitjes, dus geen witte, of 'seedless' (zucht..), neen, zwart zijn die zaden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal vast een andere naam hebben hoor

maar bij ons thuis word daar "zomerwater" van gemaakt

gewoon de vrucht naar keuze in plakken snijden van een paar mm dik

gooi het in een kan water (evt wat suiker/kaneel/wat je wilt erbij)

lekker een dagje in de koelkast laten staan

 

et voila heerlijk koud fruitig water

gewoon het fruit erin laten zittten tot het water op is

evt nog herhalen (ligt aan de staat van het fruit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...