Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Vlucht MH17 van Malaysia Airlines

Recommended Posts

Denk eraan, binnen de forumregels blijven communiceren EN HOUDT ALLEMAAL NOU EENS OP MET ZEIKEN

Mensen kinderen, er zou maar een SHTF zijn en we zitten met zijn alle in Preppers Heaven. Nou, dat wordt wat :(

Als het nodig is, haal ik weer de bezem er doorheen (voor de tweede keer) :mad:

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Net mezelf weer een deel ingelezen op dit draadje.

Stelling of theorie:

Het is daadwerkelijk een false flag operatie.

1. Is er dan met opzet voor een uit Nederland vertrekkend vliegtuig gekozen ?

Misschien wel. Nederland loopt nogal makkelijk aan de leiband van VS mee.

Obama zei, na het tekenen van het condoleanceregister, dat de band met Nederland al eeuwen oud was.

Misschien zei hij dat, om zijn bemoeienissen te rechtvaardigen ?

2. Zijn de banden Nederland - Israël misschien belangrijk ?

Ik bedoel, Israël ligt onder vuur, en Nederland heeft een groot burgerverlies geleden nu.

3. Waarom worden nu, wanneer er nog steeds niets zeker is over de werkelijke oorzaak, theorieën als vaststaand opgepikt, als bv. onderbouwing van nieuwe sancties tegen russen ? Is dat een afleidingsmanoeuvre ?

4. Waarom worden die in de buurt vliegende straaljagers niet opgezocht ?

Bij het verdwenen vliegtuig van dezelfde luchtvaartmaatschappij hebben ze alles uit de kast gehaald om dat vliegtuig te zoeken, waarom nu niet ?

Zomaar een paar vragen die bij me opkomen, misschien wel domme vragen, maar ik wilde ze toch stellen.

Voor mij lijkt t echt een false flag operatie, vind ik heel eng, want dat zet onze toekomst op het spel, moedwillig.

Niemand weet de ware toedracht, het kan zowel t een of het andere zijn, laat staan dat je weet welk filter je er over moet leggen.

Er sterven wereldwijd zoveel mensen momenteel door menselijk toedoen, dat je moeilijk kan denken dat dat allemaal per ongeluk gaat.

Tuurlijk zullen niet alle doden toegeschreven kunnen worden aan opzet, maar wel de meeste denk ik.

Terugkomend op de stelling, stel dat dit een false flag operatie is ?

Dan zijn degenen die hier achter zitten echte nietsontziende monsters.

Jammer dat het altijd zo onder de mat gevogen word, en dat je er pas jaren later achter komt, hoe de ware toedracht is.

Nou, ik hoop dat we nog jaren hebben, en dat de werkelijke schuldigen hieraan gestraft gaan worden, maar misschien hebben de meeste die jaren wel niet meer, als het een false flag operatie is.......................

Wat zou dan de volgende grote stap zijn ?

Net mezelf weer een deel ingelezen op dit draadje.

Stelling of theorie:

Het is daadwerkelijk een false flag operatie.

1. Is er dan met opzet voor een uit Nederland vertrekkend vliegtuig gekozen ?

Misschien wel. Nederland loopt nogal makkelijk aan de leiband van VS mee.

Obama zei, na het tekenen van het condoleanceregister, dat de band met Nederland al eeuwen oud was.

Misschien zei hij dat, om zijn bemoeienissen te rechtvaardigen ?

2. Zijn de banden Nederland - Israël misschien belangrijk ?

Ik bedoel, Israël ligt onder vuur, en Nederland heeft een groot burgerverlies geleden nu.

3. Waarom worden nu, wanneer er nog steeds niets zeker is over de werkelijke oorzaak, theorieën als vaststaand opgepikt, als bv. onderbouwing van nieuwe sancties tegen russen ? Is dat een afleidingsmanoeuvre ?

4. Waarom worden die in de buurt vliegende straaljagers niet opgezocht ?

Bij het verdwenen vliegtuig van dezelfde luchtvaartmaatschappij hebben ze alles uit de kast gehaald om dat vliegtuig te zoeken, waarom nu niet ?

Zomaar een paar vragen die bij me opkomen, misschien wel domme vragen, maar ik wilde ze toch stellen.

Goede vragen.

1. Denk ik niet. Ik denk dat het toestel wel 'uitgekozen' is maar dat het toevallig vanuit A'dam vertrok.

2. Nederland - Israel en US. Ja. Veel belangrijke mensen in posities om beslissingen te maken in de US regering zijn Joods/Israelisch. Soms zelfs met een dubbel paspoort.

3. Opportunisme denk ik. Never let a good crisis go to waste enzo. Maar ik sluit nog niets uit. Ik sluit ook niet uit dat het hele incident een afleidingsmanoeuve is van bijvoorbeeld het grond offensief in Gaza. Als dat waar is maakt het dit nog veel erger. Zoals ruim 3000 doden veroorzaken om een oorlog in Iraq te kunnen starten.

4. Vliegtuig is niet zoek, we weten waar het is en waar de slachtoffers zijn. Ik denk dat het niet weten waar familieleden gebleven zijn een belangrijke drijfveer is om een grotere operatie op te zetten.

Mijn vijf centjes.

Specificaties van de Raket :

http://tonnel-ufo.ru/eanglish/weapon/anti-aircraft-missile-medium-range-buk-m2-9k317.php

Deze raket heeft een hoogexplosieve kop met fragmentatie elementen, is specifiek bedoelt voor vliegtuigen en raketten. Bij explosie heeft een vernietingsradius van 17 meter.

Warhead: rod, weight - 70 kg, radius of target destruction - 17 m Cruising speed - 1230 m / s, load - up to 24 g. Missile weight - 715 kg. Wingspan - 860 mm. Engine - dual-mode solid propellant. Missile has a high level of reliability, fully assembled and curb missile does not require inspections and adjustments during the lifetime - 10 years.

• Leuk 1

Ik denk dat het eenvoudiger verklaring is.

Dat het stomme fout is van boys met toys .

Welke boys weet ik niet dat kan van Ukraine of van de seperatisten zijde zijn...

Wat de oorzaak van de fout is, of ze op het verkeerde vliegtuig hebben gemikt. , dat wie het ook gedaan heeft, de fout verbloemd wordt, door elkaar de schuld te geven.

Alle andere scenario's lijken me te vergezocht.. (ik sluit ze niet uit, maar ik vind ze niet waarschijnlijk).

Gewoon een fuck-up, met dramatische consequenties.

.

Misschien zit ik weer te zeuren maar ik begrijp het gepraat over 'false flag' niet zo. Voor zover ik het begrijp zijn er meer en meer aanwijzingen dat er vanuit door separatisten gecontroleerd gebied een luchtdoelraket is afgevuurd vanaf een Russische buk-lanceerinstallatie. Ik heb geen bronnen en filmpjes bij de hand maar de afgelopen dagen heb ik op de sites van zowel cnn als bbcworld & in de kranten die ik lees (Volkskrant en NRC) berichten en rapportages gelezen en gezien die hierop wijzen. Voor mij klinkt dat logisch: de Russen leveren al geruime tijd allerlei wapentuig aan de separatisten om dat deel van Oekraïne te ontwrichten en die separatisten hebben de laatste tijd meerdere toestellen van het Oekraïnse leger uit de lucht geschoten. De VS hebben de middelen om te zien waar en wanneer er van dit soort raketten worden afgeschoten en het algemene idee is dat de separatisten dachten dat ze een Antonov uit de lucht hadden geschoten.

In mijn ogen allemaal plausibele en verklaarbare eerste stappen om uit te zoeken wie waaraan schuldig is. Oorzaken zie ik globaal in geopolitieke belangen van Putin, onderlinge haat en nijd tussen bevolkingsgroepen in dat deel van de wereld, het is zomer en die separatisten zuipen zichzelf lam en dan gaan er dit soort dingen gruwelijk fout. Tragisch voor vele nabestaanden en een goede reden - wat mij betreft - om Putin economisch te isoleren en de landen in de regio rond Rusland te steunen.

Vanwaar dan toch dat complotdenken, als ik het 'fals flag'-denken zo mag benoemen? Is de realiteit niet gruwelijk genoeg? Vanwaar die behoefte? Nogmaals sorry, ik wil echt niet zeuren, ik probeer het heus te begrijpen maar het lukt me niet. Ik zie mensen wiens fantasie op hol slaat. Misschien mis ik wat maar waarom en waarop is het allemaal gebaseerd? Wat hebben de eventuele joods/israëlische banden van mensen in de regering van de VS hier nu weer mee te maken, waar @phaelin het over heeft. Ik hoef geen uitleg, het is maar een voorbeeld. Nogmaals: wat maakt nou dat voor sommige mensen de realiteit - een burgervliegtuig wordt uit de lucht geschoten en hun stoffelijke resten liggen dagenlang te rotten in de brandende zon, gegijzeld door een stelletje dronken terroristen - niet genoeg is?

Help!

@phaelin

Bij vraag 4 bedoelde ik, van wie zijn die straaljagers die in de buurt vlogen ?

Ze kunnen tegenwoordig toch alles uitzoeken, is dat al uitgezocht, of onderzocht, of zijn ze al opgespoord ?

In het filmpje op pagina 54 wordt volgens mij verteld dat er geen militaire vliegtuigen in de buurt waren maar andere bronnen spreken dat weer tegen. Ik weet het eenvoudig niet. Is er iemand die meer weet van radar in commerciele vliegtuigen zelf? Het lijkt me dat als de piloot zonder dat dat hem bekend is straaljagers op z'n radar ziet naderen met hoge snelheid boven een oorlogsgebied dat hij dat dan aan de luchtverkeersleiding zou melden. Wellicht worden we wat wijzer van het onderzoek naar de black box, maar gezien de onderzoekende partij twijfel ik bij voorbaat al een beetje aan de onafankelijkheid van dat onderzoek :(

Misschien zit ik weer te zeuren maar ik begrijp het gepraat over 'false flag' niet zo. Voor zover ik het begrijp zijn er meer en meer aanwijzingen dat er vanuit door separatisten gecontroleerd gebied een luchtdoelraket is afgevuurd vanaf een Russische buk-lanceerinstallatie. Ik heb geen bronnen en filmpjes bij de hand maar de afgelopen dagen heb ik op de sites van zowel cnn als bbcworld & in de kranten die ik lees (Volkskrant en NRC) berichten en rapportages gelezen en gezien die hierop wijzen. Voor mij klinkt dat logisch: de Russen leveren al geruime tijd allerlei wapentuig aan de separatisten om dat deel van Oekraïne te ontwrichten en die separatisten hebben de laatste tijd meerdere toestellen van het Oekraïnse leger uit de lucht geschoten. De VS hebben de middelen om te zien waar en wanneer er van dit soort raketten worden afgeschoten en het algemene idee is dat de separatisten dachten dat ze een Antonov uit de lucht hadden geschoten.

In mijn ogen allemaal plausibele en verklaarbare eerste stappen om uit te zoeken wie waaraan schuldig is. Oorzaken zie ik globaal in geopolitieke belangen van Putin, onderlinge haat en nijd tussen bevolkingsgroepen in dat deel van de wereld, het is zomer en die separatisten zuipen zichzelf lam en dan gaan er dit soort dingen gruwelijk fout. Tragisch voor vele nabestaanden en een goede reden - wat mij betreft - om Putin economisch te isoleren en de landen in de regio rond Rusland te steunen.

Vanwaar dan toch dat complotdenken, als ik het 'fals flag'-denken zo mag benoemen? Is de realiteit niet gruwelijk genoeg? Vanwaar die behoefte? Nogmaals sorry, ik wil echt niet zeuren, ik probeer het heus te begrijpen maar het lukt me niet. Ik zie mensen wiens fantasie op hol slaat. Misschien mis ik wat maar waarom en waarop is het allemaal gebaseerd? Wat hebben de eventuele joods/israëlische banden van mensen in de regering van de VS hier nu weer mee te maken, waar @phaelin het over heeft. Ik hoef geen uitleg, het is maar een voorbeeld. Nogmaals: wat maakt nou dat voor sommige mensen de realiteit - een burgervliegtuig wordt uit de lucht geschoten en hun stoffelijke resten liggen dagenlang te rotten in de brandende zon, gegijzeld door een stelletje dronken terroristen - niet genoeg is?

Help!

Tja, daar heb je een punt. Het zou kunnen dat ALS het neerschieten van het vliegtuig is bedoelt als afleiding van de grond invasie in Gaza dat het dan bekokstoofd is door de US. De meeste false flags komen uit hun koker. Als je er keer op keer achter komt dat een bepaald land achter een aanslag of een false flag zit dan wijs je snel met het vingertje als er weer iets gebeurt. Wellicht iets te snel. De connectie met Israel die naar mijn mening een behoorlijke vinger in de pap heeft als het gaat over de beslissingen die de US militair neemt is dan ook snel gemaakt. Maar het blijven wel theorieen. En misschien zoeken we juist wel naar een verklaring, juist omdat het zo erg is, zoals je zo duidelijk beschrijft.

Tja, daar heb je een punt. Het zou kunnen dat ALS het neerschieten van het vliegtuig is bedoelt als afleiding van de grond invasie in Gaza dat het dan bekokstoofd is door de US. De meeste false flags komen uit hun koker. Als je er keer op keer achter komt dat een bepaald land achter een aanslag of een false flag zit dan wijs je snel met het vingertje als er weer iets gebeurt. Wellicht iets te snel. De connectie met Israel die naar mijn mening een behoorlijke vinger in de pap heeft als het gaat over de beslissingen die de US militair neemt is dan ook snel gemaakt. Maar het blijven wel theorieen. En misschien zoeken we juist wel naar een verklaring, juist omdat het zo erg is, zoals je zo duidelijk beschrijft.

Sorry, nu begrijp ik er nog minder van: dus dat vliegtuig is neergeschoten om de aandacht af te leiden van het Israëlische ingrijpen in de Gaza-strook? Maar waarom zou iemand dat doen? Ik bedoel: wat maakt het uit? Dat Israëlische ingrijpen gaat gewoon door, de gebruikelijke luitjes roepen dat het afschuwelijk is en that's it. Het neerschieten van dat verkeersvliegtuig heeft daar niets aan veranderd. En dat zouden de VS doen, gemanipuleerd door Joodse Amerikanen op hoge posten? Curieuze redeneringen. Ik snap het nog steeds niet, kan iemand het me uitleggen?

• Leuk 1
Denk eraan, binnen de forumregels blijven communiceren EN HOUDT ALLEMAAL NOU EENS OP MET ZEIKEN

Mensen kinderen, er zou maar een SHTF zijn en we zitten met zijn alle in Preppers Heaven. Nou, dat wordt wat :(

Als het nodig is, haal ik weer de bezem er doorheen (voor de tweede keer) :mad:

Fuck, heb ik alle actie gemist? Kan iemand een samenvatting geven?

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben op antwoorden op die vraag..

Ik twijfel niet zo zeer aan het onderzoek naar de Flight-data en Voice recoders.. Er is lastig om mee te knoeien, Niemand heeft belang om de vluchtgegevens te beïnvloeden, want feitelijk is die data al min of meer bekend. Hooguit kan je afleiden welke systemen het eerste uitvielen.

De Voice recoder zal misschien informatie geven over wat de bemanning de laatste minuten heeft gezien en gehoord.. Het kan ook goed zijn dat cockpit bemanning op slag dood was, door de projectielen en blast area. En dat hoor je alleen nog omgevingsgeluid.. Kortom afwachten..

Ik denk dat de separatisten te snel zijn gesnapt en te weinig tijd hebben gehad om te knoeien, Hooguit kunnen ze verwisseld zijn met andere Flightdecoders, maar ook dat komt dan erg snel aan licht. Gezien de afstanden, en het moment dat ze gevonden waren, is die tijd wel erg kort geweest..

Nederland heeft zelf de leiding over het onderzoek. En het IATA en ICAO, Maleisje en nog diversen anderen kijken mee over de schouders van het engels instituut die meekijken. Maar goed, je weet het natuurlijk nooit. Tuurlijk manipulatie kan altijd, maar er zijn wel heel veel ogen die mee kijken..

Vanwaar dan toch dat complotdenken, als ik het 'fals flag'-denken zo mag benoemen? Is de realiteit niet gruwelijk genoeg? Vanwaar die behoefte?

Je haalt me de woorden uit de mond, ik snap dat ook niet. En wat als de gemoederen tot bedaren zijn gekomen? Gaan de false-flag-denkers, de Derde-Wereldoorlogverkondigers en de oorlogshitsers dan net zo beschaamd ondergronds als indertijd degenen die hel en verdoemenis verkondigden naar aanleiding van de millenniumbug of zoeken ze weer andere redenen om in hun kelderkast te gaan zitten?

Verder proef ik een wantrouwen naar de reguliere pers en zie ik dat deze en gene zijn heil daarom liever zoekt in volledig obscure bronnen met een reputatie het niet zo nauw te nemen.

Je korte samenvatting van de gebeurtenissen lijkt me aardig to the point. Verder mag vermeld worden dat het zooitje ongeregeld, de separatisten, complimenten kreeg van het Landelijk Team Forensische Opsporing voor de manier waarop ze de lichamen in de wagons hadden verzameld en dat de zwarte dozen in waarschijnlijk ongeschonden staat en binnen redelijke termijn werden afgestaan. Ook voor de separatisten, en de mijnwerkers die zich vrijwillig aanmelden om de dode lichamen te bergen, zal deze taak niet eenvoudig zijn geweest.

Help!

Op Zerohedge staat geschreven dat Kiev de opdracht waarschijnlijk gaf. Ook die straaljagers die gezien waren, die ook achter lijnvliegtuigen verstopten, bleken ze vaker te doen. En wat nou als het gewoon een dom ongeluk is geweest? Alles kan. Maar niet Putin. Hij speelt hard maar niet gemeen.

@Pathfinder

Ik begrijp ook jou redeneringen hoor.

Het is allemaal zo niet te bevatten.

Alles kan tegenwoordig gemanipuleerd worden, maar dat hoeft inderdaad niet zo te zijn.

Misschien wil ik ook liever dat het een false flag is, want als het inderdaad de rebellen zijn die dit bedoeld of onbedoeld hebben gedaan, wat betekend dat dan weer voor de wereld ?

Er worden al extra sancties geheven, de amerikanen staan weer al klaar met opruiende taal (oke, dat is mijn mening, dat laatste), dan hebben ze al een grote stok om mee te slaan, dat zou allemaal kunnen leiden naar een oorlog, wie wil dat ?

Als Putin hier achter zit, en dat word bewezen, zijn de rapen gaar.

Als Oekraine er achter zit, kunnen ze het nog steken op een onbedoelde actie.

Tenminste, dat dacht ik, maar ik heb niet de wijsheid in pacht, vind het inmiddels doodeng allemaal.

Supertriest allemaal..................zoveel doden..............en hoeveel zullen er nog volgen............

• Leuk 1
Bedankt voor deze nutteloze informatie.

Wat heeft dit hier mee te maken?

Ik vind dit geen nutteloze informatie. Het toont aan dat het zeer goed mogelijk is, zoals ook in het verleden is gebeurt, dat men dus volledig per ongeluk dit vliegtuig hebben neer gehaald.

Op dit moment vindt ik deze theorie net zo gangbaar als alle andere die genoemd worden.

Ik vind dit geen nutteloze informatie. Het toont aan dat het zeer goed mogelijk is, zoals ook in het verleden is gebeurt, dat men dus volledig per ongeluk dit vliegtuig hebben neer gehaald.

Op dit moment vindt ik deze theorie net zo gangbaar als alle andere die genoemd worden.

Ik denk zelfs, maar dat is gissen, dat het de enige juiste is. Kwestie van belangen afwegen.

Ah, als je het zo bekijkt wel ja. Excuses.

Op Zerohedge staat geschreven dat Kiev de opdracht waarschijnlijk gaf. Ook die straaljagers die gezien waren, die ook achter lijnvliegtuigen verstopten, bleken ze vaker te doen. En wat nou als het gewoon een dom ongeluk is geweest? Alles kan. Maar niet Putin. Hij speelt hard maar niet gemeen.

Ook Zerohedge zit er ook wel eens naast..

Ik denk ook niet dat Putin er achter zit, want die heeft niets te winnen, Ook Kiev heeft maar beperkt wat te winnen, Het zijn een stel domme kneuzen, die fuck-op hebben gemaakt, met enorme consequenties, welke kneuzen, dat weet nog niemand, de separatisten zou kunnen, maar het zou ook anderen kunnen zijn geweest.. Misschien wel de monteur van het bedrijf dat de onderhoud en instructie kwam geven..

UKROBORONSERVICE, zit namelijk zelf in de Ukraine, en hebben een vestiging in Kiev , http://en.uos.ua/kontaktnaya-informatsiya..

Hier nogmaals hun promotie site van het Buk systeem.

http://en.uos.ua/produktsiya/tehnika-pvo/75-zenitniy-raketniy-kompleks-buk

En hun promotie video ?

[video=youtube_share;PiIxIGp_Nnk]http://youtu.be/PiIxIGp_Nnk

Nog meer info over het BUK systeem vind je in de beschrijving van deze YT link..

Het zou kunnen dat een voormalig werknemer zich aangesloten bij de strijders.. Maar ook dat zijn allemaal aannames, maar het kan een stukje in de puzzel. zijn.. Misschien is het wel een PR stunt, kunnen ze nu meer van de systemen verkopen aan andere landen of andere groeperingen ?

Wie zal het zeggen ?

Ook Zerohedge zit er ook wel eens naast..

Ik denk ook niet dat Putin er achter zit, want die heeft niets te winnen, Ook Kiev heeft maar beperkt wat te winnen, Het zijn een stel domme kneuzen, die fuck-op hebben gemaakt, met enorme consequenties, welke kneuzen, dat weet nog niemand, de separatisten zou kunnen, maar het zou ook anderen kunnen zijn geweest.. Misschien wel de monteur van het bedrijf dat de onderhoud en instructie kwam geven..

UKROBORONSERVICE, zit namelijk zelf in de Ukraine, en hebben een vestiging in Kiev , http://en.uos.ua/kontaktnaya-informatsiya..

Het zou kunnen dat een voormalig werknemer zich aangesloten bij de strijders.. Maar ook dat zijn allemaal aannames, maar het kan een stukje in de puzzel zijn..

Ja dat denk ik ook, maar dan nog is hier Putin de schuldige toch!

Waarom steunt hij een stel idioten, en blijft hij die steunen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...