Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlucht MH17 van Malaysia Airlines

f150
 Share

Recommended Posts

Haha geweldig :cool:

Doel je nu op de russisch klinkende naam :confused:

Wil je graag even achter het fietsenhok met hem afspreken om persoonlijk even wat te vereffenen?

Man man en dat binnen een paar posts, jij weet goed binnen te komen :)

K a n s

Hahaha, dus het aantal Posts bepaald of je een bijdrage levert?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Sorry, kan het aantal berichten niet bijhouden.

Was dit al gepost?

http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/07/Spaanse-luchtverkeersleider-in-Oekrane-zag-twee-jachtvliegtuigen-bij-Boeing

Het begint er hoe langer hoe meer naar uit te zien dat het neerschieten van de Maleisische Boeing 777 een rasechte false-flag aanslag was, gepleegd door Oekraïne, mogelijk in opdracht van het Westen, of in ieder geval om het Westen tot ingrijpen tegen Rusland te dwingen. Foto’s van de wrakstukken van het toestel wijzen uit dat het vrijwel zeker niet getroffen kan zijn door een BUK-luchtdoelraket, zoals het Westen beweert. En waarom werden de tweets van een Spaanse luchtverkeersleider ter plekke, die bij de Boeing twee Oekraïense jachtvliegtuigen had waargenomen, haastig van het internet verwijderd, inclusief zijn complete Twitter-account?

• Leuk 1
Link naar reactie

Sorry, kan het aantal berichten niet bijhouden.

Was dit al gepost?

http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/07/Spaanse-luchtverkeersleider-in-Oekrane-zag-twee-jachtvliegtuigen-bij-Boeing

Het begint er hoe langer hoe meer naar uit te zien dat het neerschieten van de Maleisische Boeing 777 een rasechte false-flag aanslag was, gepleegd door Oekraïne, mogelijk in opdracht van het Westen, of in ieder geval om het Westen tot ingrijpen tegen Rusland te dwingen. Foto’s van de wrakstukken van het toestel wijzen uit dat het vrijwel zeker niet getroffen kan zijn door een BUK-luchtdoelraket, zoals het Westen beweert. En waarom werden de tweets van een Spaanse luchtverkeersleider ter plekke, die bij de Boeing twee Oekraïense jachtvliegtuigen had waargenomen, haastig van het internet verwijderd, inclusief zijn complete Twitter-account?

Kudo. Iemand die nadenkt.

Link naar reactie

Het spel gaat gewoon door, de russen hebben nu ook wat vragen en bewijzen :

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-21/russia-says-has-photos-ukraine-deploying-buk-missiles-east-rader-proof-warplanes-mh1

Wat ik wel weer interessant vind is de vraag:

Wat is nu eigenlijk erger, of is het even erg?:

Als de rebellen of de Oekraiense strijdkrachten dit gedaan hebben.

Voor de slachtoffers maakt het niet uit...

Voor de nabestaanden en vervolg denk wel?

Al geloof ik er weinig van dat de waarheid, snel, boven water zal komen.

K a n s

Link naar reactie

Is er in dit topic ook ruimte voor de emotie...of gaat het hier puur om berichtgeving (van welke bron dan ook)?

Ik denk dat dit onderwerp dusdanig dichtbij is dat emoties niet te onderdrukken zijn. Hierbij wil ik wel benadrukken dat we van een ieder verwachten om dit wel binnen de richtlijnen te houden van het forum. Dus geen scheldkanonnades en verwensingen.

Link naar reactie

Ik denk dat dit onderwerp dusdanig dichtbij is dat emoties niet te onderdrukken zijn. Hierbij wil ik wel benadrukken dat we van een ieder verwachten om dit wel binnen de richtlijnen te houden van het forum. Dus geen scheldkanonnades en verwensingen.
Nou, het ging me meer om verdriet, ik dacht niet aan scheldkannonades, maar aan het enorme verdriet wat je gewoon voelt waar mensen weggevallen zijn...

Ik zie hier inderdaad mensen druk zijn of tekeer gaan, maar hier zie ik niet echt mensen verdriet hebben of troost zoeken en krijgen.

Dat verbaast me wel. Wetend dat een SHTF een rampzalig gebeuren is zouden we als groep preppers ook hierin kunnen leren om te gaan met alle emoties. Niet alleen boos en doomdenkend of wraakzoekend of alu-hoedjes zoekend naar een antwoord, niet alleen al die negatieve kanten tegen elkaar uit te schreeuwen...maar ook de tranen de vrije loop kunnen laten, en schouderkloppen delen met elkaar en dan weer met betere moed verder kunnen gaan.

Ik druk me vast niet goed uit...vast door de emotie...maar waarom alleen het bozige wat ik in dit topic proef delen en niet ook het verdriet? Of ben ik nou de enige die geraakt wordt door deze ramp?

Link naar reactie

Nou, het ging me meer om verdriet, ik dacht niet aan scheldkannonades, maar aan het enorme verdriet wat je gewoon voelt waar mensen weggevallen zijn...

Ik zie hier inderdaad mensen druk zijn of tekeer gaan, maar hier zie ik niet echt mensen verdriet hebben of troost zoeken en krijgen.

Dat verbaast me wel. Wetend dat een SHTF een rampzalig gebeuren is zouden we als groep preppers ook hierin kunnen leren om te gaan met alle emoties. Niet alleen boos en doomdenkend of wraakzoekend of alu-hoedjes zoekend naar een antwoord, niet alleen al die negatieve kanten tegen elkaar uit te schreeuwen...maar ook de tranen de vrije loop kunnen laten, en schouderkloppen delen met elkaar en dan weer met betere moed verder kunnen gaan.

Ik druk me vast niet goed uit...vast door de emotie...maar waarom alleen het bozige wat ik in dit topic proef delen en niet ook het verdriet? Of ben ik nou de enige die geraakt wordt door deze ramp?

Ik denk dat het te maken heeft met de verschillende fases die je doorloopt als er iets vreselijk ingrijpends zoals dit plotseling gebeurt. Niet iedereen zit in dezelfde fase, de meeste mensen zijn gewoon nog vreselijk kwaad.

De fases van het rouwproces

Link naar reactie

Nog zo'n stukje welles nietes dat nog wel heel lang zal doorgaan :

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-21/key-piece-video-“evidence”-russian-responsibility-malaysian-plane-shootdown-debunked

Er worden dus gewoon spelletjes gespeeld met een paar honderd slachtoffers van ofwel een heel triest ongeluk in het beste geval maar een georganiseerde aanslag in het ergste geval.

Hoe dan ook het is en blijft zwaar triest..

Link naar reactie

Lieve Stuudje,

Elke post hier in dit topic, of het nu een Alu versie, complot versie, boze, woedende, teleurgestelde, niet begrijpende, wel begrijpende, met een vinger wijzende of weet ik veel wat voor versie, is geschreven door verdriet, ongeloof en gemaakt en geschreven om een hele erge gebeurtenis op wat voor manier dan ook te verwerken.

Ook al spreekt iedereen elkaar tegen met elk zijn/haar eigen verhaal, er is niemand die hier geen verdriet om heeft.

Zijn we toch nog allemaal met elkaar verbonden, allemaal op onze eigen manier....

Link naar reactie

Het spel gaat gewoon door, de russen hebben nu ook wat vragen en bewijzen :

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-21/russia-says-has-photos-ukraine-deploying-buk-missiles-east-rader-proof-warplanes-mh1

Wat ik wel weer interessant vind is de vraag:

Wat is nu eigenlijk erger, of is het even erg?:

Als de rebellen of de Oekraiense strijdkrachten dit gedaan hebben.

Voor de slachtoffers maakt het niet uit...

Voor de nabestaanden en vervolg denk wel?

Al geloof ik er weinig van dat de waarheid, snel, boven water zal komen.

K a n s

Ik vraag mij iets soortgelijks af @Kans. Nederland is momenteel -terecht- zo druk bezig met het terughalen van de stoffelijke overschotten van de slachtoffers dat men daarover nog geen woord rept, maar het is wel iets wat ons allen bezighoudt.

Stel dat het inderdaad bewezen wordt dat het een false-flag vanuit Oekraïne is. Wat zullen dan de consequenties zijn voor ons burgers in Nederland. En diezelfde vraag kan ik dan ook stellen bij een tegenovergestelde situatie; Stel dat het inderdaad door de pro-russische separatisten is gedaan, met daarbij indirecte (of directe) invloed van Poetin?

Ikzelf ontvang momenteel zoveel informatie via verschillende media dat het me begint te duizelen, en ik moet mijn best doen om een heldere visie te houden als nuchtere 'ollander. Maar deze vraag is wel van belang voor ons, en onze voorbereidingen op wat dan ook...

Wanneer schakel je plan 1 in werking, of wanneer beslis je om je voorraden met een extra tandje bij aan te vullen zoals petroleum, gas, benzine, stroomvoorziening voedsel en water...

Ik kreeg gisteren een telefoontje van een verontruste mede-prepper die zijn terechte zorg uitsprak over de summiere nieuwsberichten... wanneer beslis ik nou om te vertrekken? Ik kon hem uiteraard geen sluitend antwoord geven...

Wat moeten we nou met deze situatie... vanuit prepper optiek dan hè...

Waar ikzelf wel voor waak is de berichtgeving uit Amerika en uit Rusland ... Vanuit het oosten komen vaak berichten die meer propaganda zijn dan concrete feiten, en vanuit Amerika is er al een duidelijk verwijzend vingertje te bespeuren in de berichtgevingen. Niet elk filmpje bevat de waarheid en moet meermalen geverifieerd worden. Dat is geen makkelijke opgave blijkt... Zelfs gerenommeerde nieuwszenders maken fout op fout door gedateerde beelden te tonen van BUK voertuigen en andere aanvallen op vliegtuigen. Stel je dus voor hoe moeilijk het is om dit als burger te verwerken.

Het zou fijn zijn om mede-preppers in de getroffen gebieden in je kennissenkring te hebben die ons kunnen voorzien van 'echte' informatie, maar goed...

Ikzelf ben enigszins bevreesd dat de beruchte gaskraan straks voor langere tijd dicht gaat, en wij een koude winter tegemoet gaan. Dat is al een concreet punt waarop ik me zo goed als mogelijk voorbereid. Als er straks werkelijk serieuze sancties komen tegen Rusland, hoe zullen zij dan verder reageren? Komt Nederland straks echt in een WWIII terecht? krijgen we dan ook werkelijk WWII perikelen? Zoveel vragen, en weinig antwoorden...

Nu blijkt ook dat, ondanks het vrije internet, het erg moeilijk is om feit en fictie van elkaar te onderscheiden.

Link naar reactie

Hahaha, dus het aantal Posts bepaald of je een bijdrage levert?

Normaal stel je je eigen op een forum eerst ff voor;)

Dus voorlopig ben je nog een trol !

Beste mensen, iemand met een afwijkende mening is niet direct een trol. En voorstellen is ook geen verplichting, wel wordt het natuurlijk op prijs gesteld. @Mayday, als je als nieuwkomer op een forum komt en direct vrij expliciete uitspraken gaat doen, dan kan je verwachten dat je niet direct hartelijk welkom geheten wordt, snap je ;) We zijn primair een preppers platform en niet een wij-willen-militair-ingrijpen-forum. Dus daarom is het als nieuwkomer wel handig als je aangeeft wat de achtergrond van je opmerking is en bv waarom het voor jou met preppen te maken heeft.

Link naar reactie

Is er in dit topic ook ruimte voor de emotie...of gaat het hier puur om berichtgeving (van welke bron dan ook)?

Emotie is ook een realiteit. dus natuurlijk is dat ook wat je kan delen.

Uiting geven aan je woede, onmacht, je verdriet, zijn allemaal realiteiten waar ieder mens mee te maken heeft, Niet mis mee..

Als het jouw helpt, deel je emoties mee.. Het is natuurlijk lastig om de mate van emotie uit getikte letters af te lezen. We zien niet je gelaatsuitdrukking, we zien niet je houding, we niet je tranen. Met een beetje empathie kunnen we ons een beeld daarbij vormen. Deel je emoties gerust, ook dat helpt bij het relativeren en bevatten, wat we eigenlijk nog niet willen bevatten en nog niet willen relativeren.

Link naar reactie

Nederland had daar vrijdagochtend al moeten staan.

Maar ja, dat zal wel te snel zijn geweest.

Nanna er waren al vrijdag een team van Nederlanders.. alleen dat word vrijdag niet aan de grote klok gehangen, Er waren al verschillende waarnemers, met verschillende herkenbare en onherkenbare petten.

Ik snap het gevoel van onrecht, maar er gebeurd stiekem al veel, niemand heeft in luie stoel achterover geleund (ook al lijkt dat wel zo..)

Hoewel Nederland een klein landje is en defensie technisch niet zo veel voorstelt. Vaak ben je achter de schermen veel effectiever dan met je neus voor de camera's..

Ook hadden we denk ik veel goede waarnemers van uit de pers, die al heel snel ter plaatse waren, en heel veel zaken hebben vast gelegd.

In dit soort processen zijn we net over de startstreep, en moeten we nog flink wat rondjes voor dat we de finish halen.

En natuurlijk kan de overheid niet alles publiekelijk zeggen, maar er word natuurlijk alle opties bekeken... Dus realistisch is het veel sneller verwacht, maar natuurlijk het veel sneller gewenst.

Link naar reactie

@Communicator, voor zover ik begrepen heb, is Nederland niet afhankelijk van gas uit Rusland en/of Oekraine. Dus daar maak ik me geen zorgen over.

Maar ik vraag me idd ook af wat de consequenties zijn als blijkt dat de Oekraine erachter zit. Dat betekend dus ok dat duidelijk wordt dat de VS ons voorgelogen hebben over het bewijs wat ze zouden hebben dat de seperatisten erachter zitten. Wat voor consequenties heeft dit dan op de betrekkingen tussen ons land en de VS?

Aan de andre kant idd ook als blijkt dat de seperatisten erachter zitten, al zullen die consequenties veel minder hard aankomen.

Uiteindelijk denk ik dat politici op eieren lopen op het moment. Even een verkeer woord of een foute uitleg en je hebt de poppen aan het dansen en dan is WW3 dus meteen een reel gevaar.

Waar het allemaal op uit zal draaien, geen idee. Maar ik volg alle berichtgeving zoveel als mogelijk en dan niet zozeer om te zien wat waar is en wat niet, maar meer voor het feit dat als het uitloopt op een shtf, dat ik daar meteen op kan reageren. Ik heb nu nog geen extra zaken geregeld en verwacht niet dat dit op korte termijn nodig zal zijn, maar houd de ontwikkelingen in de gaten. Better safe than sorry ;-)

Link naar reactie

Gast DickBerts

"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald haar wel". Dat is dus een leugen. Leugens zijn zo doortrapt, dat ze zelfs onze spreekwoorden geinfecteerd hebben. Over dit incident zullen we nooit de volledige waarheid weten. Voor preppers is er iets heel anders van belang, namelijk dat de keiharde leugens en de nog hardere tegen leugens brandstof kunnen opleveren voor een conflict waaruit zo WWIII voort kan komen. En dat zou wel eens precies de bedoeling kunnen zijn.

John Embry (de zaken partner van Eric Sprott die ik zeer hoog aansla) heeft het over een situatie die gevaarlijker is dan de Cuba Crisis. Ik deel die mening. Tot nu toe heb ik steeds ongelijk gehad met mijn onheils voorspellingen. Ik hoop maar dat dit zo blijft. Mijn advies is toch; max prep. Hoe dat eruit ziet, moet iedere prepper uiteraard voor zichzelf weten. Daar zijn geen richtlijnen voor te geven. Sterker nog, dat zou zelfs schadelijk zijn. Het feit dat we allemaal op een andere manier preppen, komt de overlevingskans van de mensheid als geheel ten goede. En uiteindelijk vind ik dat nog het allerbelangrijkste. Want het leven is mooi, ook in zware tijden :)

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2014/7/21_John_Embry_-_This_Is_The_Most_Dangerous_Period_In_69_Years.html

Link naar reactie

Pff.. Zit nu nieuwsuur te kijken en word er wel ff stil van om de omwonende mensen te horen, mensen waarbij lichamen in de tuin waren gevallen en welke impact dat heeft..

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...