Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

f150

Vlucht MH17 van Malaysia Airlines

Recommended Posts

Stelt niemand zich meer behoorlijk voor hier? Dat komt maar binnenvallen met een grote mond en geeft geen reactie als het te lastig wordt.

Gisteren al @Boer Charel, nu @Junbi, waar gaat het heen met deze wereld...

Ik zie in de het stukje wat je citeert in de link geen vraag staan dus ik zou niet weten waarom ik gereageerd zou moeten hebben of mis ik iets? Met jouw kwalificatie van grote mond kan ik helemaal niets.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Maakt ook niet echt uit welke partij het heeft gedaan @Charlie, beiden hebben hetzelfde belang...

Dat ben ik niet met je eens, Vlad. De separatisten hebben geen belang bij een dergelijk slecht imago. Rusland evenmin. Kiev en het Westen hebben zeer veel belang bij de uitleg die er tot nog toe aan wordt gegeven.

Als ook Duitsland neigt naar overeenkomsten met Rusland zonder gebruik te maken van de dollar, dan kan Rusland toch niet zwart genoeg gemaakt worden. En waar moet die BUK installatie anders vandaan komen als uit Rusland, en door wie moet ze anders bediend zijn dan door Russen? Of zou er een snelstart manuel bijgeleverd zijn?

Waarom zijn de beelden nog niet vrijgegeven waaruit de Amerikanen concluderen dat de raket van Oost-Oekraïens grondgebied kwam? Dus van de separatisten?

Deze post delen

Voor al mijn kritische vrienden

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-18/how-british-spies-seed-internet-false-info-control-youtube-pageviews-and-manipulate-

Submitted by Mike Krieger of Liberty Blitzkrieg blog,

Thanks to Edward Snowden, we now have proof about an incredible set of tools used by the British equivalent of the NSA, known as the GCHQ, or Government Communications Headquarters. These tools will essentially confirm every single conspiracy theory you could have ever imagined when it comes to propaganda on the Internet. It allows British intelligence officers to: “manipulate the results of online polls, artificially inflate pageview counts on web sites, ‘amplify’ sanctioned messages on YouTube, and censor video content judged to be ‘extremist.’”

Wat is nog waar op het Internet?

Deze post delen

Dat ben ik niet met je eens, Vlad. De separatisten hebben geen belang bij een dergelijk slecht imago. Rusland evenmin. Kiev en het Westen hebben zeer veel belang bij de uitleg die er tot nog toe aan wordt gegeven.

Als ook Duitsland neigt naar overeenkomsten met Rusland zonder gebruik te maken van de dollar, dan kan Rusland toch niet zwart genoeg gemaakt worden. En waar moet die BUK installatie anders vandaan komen als uit Rusland, en door wie moet ze anders bediend zijn dan door Russen? Of zou er een snelstart manuel bijgeleverd zijn?

Waarom zijn de beelden nog niet vrijgegeven waaruit de Amerikanen concluderen dat de raket van Oost-Oekraïens grondgebied kwam? Dus van de separatisten?

Pas je wel op, je klinkt een beetje als een losgeslagen alu hoed.

Deze post delen

En ja, wie kan verwachten dat er BUK raket installatie in het spel zijn aan de kant van de rebellen.

Het was wel bekend dat de separatisten eind juni een eenheid in handen had gekregen waar een BUK installatie bij was buitgemaakt.

Daarnaast hadden ze de dagen voor de ramp in dat gebied zes vliegtuigen neergeschoten.

Nog een punt is dat je als gewone luchtvaartpiloot geen verstand hebt van wat wel en niet militair gezien jou uit de lucht kan schieten. Dat vergt hele ander kennis die niet in de standaard pilotenopleiding zit. Dus zou er over oorlogsgebied (en dus ook andere oorlogsgebieden zoals Israël/Gaza nu) sowieso niet gevlogen zou moeten worden, wat veel vliegmaatschappijen dan ook niet deden.

Tot nu toe kregen vliegmaatschappijen zelden vragen van klanten over de te vliegen route, ik ben benieuwd of dat verandert, dat mensen willen weten wat de vliegroute is en eventueel een ander toestel/maatschappij boeken. Misschien nu heel even maar nadat dit nieuws wegebt weer niet meer.

Deze post delen

Bs3L7DSIgAAhO9m.jpg

Op deze foto kwamen veel commentaren los. Onder andere dat deze mannen pronkten met hun buit...de spullen doorzochten...

In dit filmpje zie je hoe deze foto tot stand kwam, tussen 1.00 en 1.17

[video=youtube;xLdRBaL4-wU]

Deze post delen

Is het niet zo dat alles gecensureerd en gemanipuleerd is, tv, kranten en ook het internet.

Mensen dingen laten geloven wat de staten willen dat ze geloven is een wetenschap waar vele miljarden ingestopt worden.

Hele legers zijn er achter de schermen mee bezig om hun idealen en denkwijze op ons over te brengen.

Zelfs voor de sceptische onder ons is de waarheid alleen maar gissen.

Deze post delen

Bs3L7DSIgAAhO9m.jpg

Op deze foto kwamen veel commentaren los. Onder andere dat deze mannen pronkten met hun buit...de spullen doorzochten...

In dit filmpje zie je hoe deze foto tot stand kwam, tussen 1.00 en 1.17

En slaat vervolgens een kruisje.. Nou idd, lekker gemanipuleerd door de media en iedereen gaat ermee aan de haal.

Deze post delen

Als je de hele zaak vanop een afstandje bekijkt, zonder te veel in te gaan op de details, de Westerse slachtoffers, het individuele leed, dan valt het met toch op dat -vooral de VS- er met man en macht aan werken om Europa bij het conflict te betrekken. Uren na de ramp kwamen de Amerikanen al met het nieuws dat de separatisten het vliegtuig neerhaalden. Het nieuws kwam van de inlichtingendienst. Intussen weten we allemaal hoe betrouwbaar die zijn.

Als we de situatie in Oekraïne bekijken, dan vallen de paralellen op met de technieken die gebruikt werden in Latijns-Amerika (en in België ttv de bende van Nijvel, CCC). Er is een conflict dat escaleert, er worden (private?) troepen ingezet die wreedheden begaan, burgers worden gebruikt als doelwit, burgers verdwijnen of worden vermoord. Sympathie voor één van de partijen of het feit dat je woonplaats in een bepaald gebied ligt is al genoeg om slachtoffer te worden.

Daarnaast kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de Amerikanen een nieuwe afzetmarkt zoeken voor hun oorlogstuig (waar de halve Amerikaanse economie op daait), wellicht willen ze hiervoor een conflict uitlokken. Dat ze dit conflict nog een keer in Europa willen uitvechten is intussen wel duidelijk. Het neerhalen van een vliegtuig waarbij vooral Westerlingen aan boord zijn past verrassend genoeg in deze strategie. Het lijkt me té toevallig dat het vliegtuig boven de gevaarlijke zone vloog, té toevallig dat de opstandelingen 1 zo'n installatie hadden. Je moet dat ding nog naar behoren kunnen bedienen ook.

Als de Amerikanen een conflict willen, dan kunnen ze dat voor mijn part op hun grondgebied uitvechten. Een onafhankelijke Europese koers lijkt me aangewezen. Maar als we toch moeten kiezen, dan ligt Moscow een stuk dichterbij dan Washington.

• Leuk 1

Deze post delen

Olaf Koens is ter plekke, hij twittert zijn berichten...alleen die lezen shokkeert al.

In antwoorden op vragen. Er is bijna geen pers. De rebellen zijn de baas. Ooggetuigen zijn in shock.

Er zijn geen experts, geen rampendeskundigen, geen internationale onderzoekers, geen politici. Alleen rebellen en de lokale brandweer

Er worden geen lijken geborgen, ze worden gemarkeerd. Met een tak en een wit lintje.

Bs5DSE8CQAA4duy.jpg:large

Deze post delen

Er spelen grote belangen achter de schermen, Oekraïne is tactisch van groot belang voor alle partijen.

Misschien was het ook wel gewoon een ongeluk waar fout op fout op fout is gemaakt, al lijkt dat laatste mij het meest onwaarschijnlijk.

Deze post delen

Als je de hele zaak vanop een afstandje bekijkt, zonder te veel in te gaan op de details, de Westerse slachtoffers, het individuele leed, dan valt het met toch op dat -vooral de VS- er met man en macht aan werken om Europa bij het conflict te betrekken. Uren na de ramp kwamen de Amerikanen al met het nieuws dat de separatisten het vliegtuig neerhaalden. Het nieuws kwam van de inlichtingendienst. Intussen weten we allemaal hoe betrouwbaar die zijn.

Als we de situatie in Oekraïne bekijken, dan vallen de paralellen op met de technieken die gebruikt werden in Latijns-Amerika (en in België ttv de bende van Nijvel, CCC). Er is een conflict dat escaleert, er worden (private?) troepen ingezet die wreedheden begaan, burgers worden gebruikt als doelwit, burgers verdwijnen of worden vermoord. Sympathie voor één van de partijen of het feit dat je woonplaats in een bepaald gebied ligt is al genoeg om slachtoffer te worden.

Daarnaast kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de Amerikanen een nieuwe afzetmarkt zoeken voor hun oorlogstuig (waar de halve Amerikaanse economie op daait), wellicht willen ze hiervoor een conflict uitlokken. Dat ze dit conflict nog een keer in Europa willen uitvechten is intussen wel duidelijk. Het neerhalen van een vliegtuig waarbij vooral Westerlingen aan boord zijn past verrassend genoeg in deze strategie. Het lijkt me té toevallig dat het vliegtuig boven de gevaarlijke zone vloog, té toevallig dat de opstandelingen 1 zo'n installatie hadden. Je moet dat ding nog naar behoren kunnen bedienen ook.

Als de Amerikanen een conflict willen, dan kunnen ze dat voor mijn part op hun grondgebied uitvechten. Een onafhankelijke Europese koers lijkt me aangewezen. Maar als we toch moeten kiezen, dan ligt Moscow een stuk dichterbij dan Washington.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Het viel me ook al op dat hier wel zeer snel conclusies werden getrokken die bepaalde partijen blijkbaar heel goed uitkomen. Het is mij ook allemaal een beetje veel te toevallig.

Onmiddellijk wordt de aanslag in de schoenen van de Russische separatisten geschoven.

Een busramp (http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/article/detail/1945014/2014/07/15/Reconstructie-busramp-roept-meer-vragen-op-dan-ze-beantwoordt.dhtml) onderzoeken duurt maanden, en dan weet men het nog niet helemaal zeker, bij een aanslag op een boeing weet men vrijwel onmiddellijk dat het neergeschoten is door dat bepaald wapen door die bepaalde personen.

Van enige kritische ingesteldheid kan de msm zeker niet beschuldigd worden.

Doet me denken aan de manier waarop men de aanslagen van 9/11 heeft gebruikt om de oorlog in Irak aan de Amerikaanse (westerse) publieke opinie ter verkopen. Het komt mij over of dat bepaalde partijen hun oorlog met Rusland willen, en er ook blijkbaar alles aan willen doen om die oorlog te krijgen. En aangezien er verschillende Nederlandse en Belgische slachtoffers zijn, zijn wij dus ongevraagd mee in dit conflict gesleept.

Stuur je zonen en dochters maar naar het Oosten, want de Russische beer moet terug in slaap worden gebracht. Dank u wel imperialistische VS en fasiscistische EU.

Dank u wel dat u ons slaapwandelend in een Derde wereldbrand wilt betrekken.:mad:

Ik weet dat Xandernieuws soms een hoog complottheorie gehalte heeft, maar in deze artikelen worden toch wel enkele terechte vragen gesteld en vooral, geen voorbarige conclusies getrokken.

http://www.xandernieuws.punt.nl/content/2014/07/Ooggetuigen-Maleisische-Boeing-neergeschoten-door-straaljager

http://www.xandernieuws.punt.nl/content/2014/07/Neergeschoten-Maleisisch-toestel-Sarajevo-1914-op-herhaling

• Leuk 1

Deze post delen

Wat is de waarheid, welke waarheid, kan je onderscheid maken tussen feiten, waarnemingen, verhalen. Heb je zelf voldoende kennis om te interpreteren wat er nu precies gaande is. Dat we de krantenkoppen niet moeten vertrouwen dat weten we inmiddels toch ?

Een simpel voorbeeld en vertaal dat nu eens naar een iets andere situatie..

Moet je eens voorstellen, dat een nederlands lokaal brandweerkorps, en paar wijkagenten uit een dorp in Nederland, een dergelijke rampplek moeten zeker stellen, en onderzoeken.. er een OVSE team komt waarnemen. zouden ze dan ook iemand zo op de rampplek laten, of laat je aan de rand meekijken en informeer je ze over je acties. We kennen het witte pakken verhalen nog bij de Bijlmerramp. ?..

Ons referentiekader over die omgeving en de beleving van de mensen daar is maar erg beperkt..

"De OVSE is met helicopter op de "rampplek" geland". Welk deel van de rampplek, kunnen ze van die plek alles overzien, of moeten ze daar verder voor vliegen. Alle waarnemingen zijn tot op heden erg onvolledig en niet altijd even betrouwbaar.

Wees bewust dat de informatie die we krijgen, nog voor vele uitleg vatbaar zijn. met voorbarige conclusies schiet niemand iets op.

Deze post delen

Met enige verbijstering zit ik inmiddels dit draadje te lezen....

Ik heb ook een antwoord:

We weten het antwoord (nog) niet!

• Leuk 1

Deze post delen

En waar moet die BUK installatie anders vandaan komen als uit Rusland, en door wie moet ze anders bediend zijn dan door Russen?

natuurlijk komt die BUK uit rusland, en er zijn honderden mensen als niet meer er voor opgeleid om ze te bedienen. het hele voormalige oostblok beschikt of beschikte erover.

net zoals duizenden NL voormalige dienstplichtige een tank, kanon, luchtdoelgeschut, enz kunnen bedienen.

waarom denkt iedereen altijd dat ze in het oostblok achterlijk waren.

Deze post delen

Met enige verbijstering zit ik inmiddels dit draadje te lezen....

Ik heb ook een antwoord:

We weten het antwoord (nog) niet!

Zo is het. Maar dat allerlei partijen er een slaatje uit proberen te slaan lijkt me wel zeker.

Deze post delen

Wat is daar zo natuurlijk aan? Waar haal je deze inside information vandaan? Wat weet jij dat wij niet weten?

dat is net zo duidelijk als dat onze tanks uit duitsland kwamen,alleen de levertijd is niet bekent. ik bedoel niet dat ze die nu gestuurd hebben maar dat de kennis om ze te bedienen daar aan beide zijde aanwezig is.

Deze post delen

ik hoop dat alle nabestaanden wel de gelegenheid krijgen hun dierbaren te begraven..........

door alle tumult en chaos nu vrees ik er voor dat de overdracht van de lichamen nog een beetje een "gedoe"wordt

• Leuk 1

Deze post delen

Wat dan wel absoluut zeker is ? :

IN EEN OORLOG IS DE WAARHEID HET EERSTE SLACHTOFFER.

Ik weet ook wel dat dit bij iedereen bekent is en dat het bijna niemand weerhoud om zijn oordeel te vellen.

Maar ik zie ook al bijna directe oproepen tot actie , en sorrie dat zal dus gewoon escaleren tot een oorlog.

We weten dat er partijen uit zijn op een oorlog, maar zijn wij dan weer zo 'dom' om toe te happen?

Ik vind mezelf prepper, maar zelf ik sta weer met open mond te kijken hoe simpel het allemaal gemanipuleerd wordt.

Hoe makkelijk mensen over het randje te duwen zijn.

Het is zo duidelijk waar we naar toe aan het gaan zijn en ik betrap mezelf erop dat we er echt gewoon bij staan te kijken of zelfs actief meehelpen.

Blijf nadenken, hoe moeilijk het ook zal zijn.

Oorlog kent enkel verliezers.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...