Ga naar inhoud
GENEGEERD

britten al in syrie

frank1964
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

IK vind het een enge ontwikkeling. Weet nooit zo goed in hoeverre ik informatie via deze site serieus moet nemen, maar spannend is het wel.

Laten we allemaal goed opletten en zo snel mogelijk posten wanneer we meer info hebben, dat geeft ons idd de kans om nog volledig in te slaan als we dat willen.

Link naar reactie

IK vind het een enge ontwikkeling. Weet nooit zo goed in hoeverre ik informatie via deze site serieus moet nemen, maar spannend is het wel.

Laten we allemaal goed opletten en zo snel mogelijk posten wanneer we meer info hebben, dat geeft ons idd de kans om nog volledig in te slaan als we dat willen.

Je zou eigenlijk meerdere bronnen moeten pakken en het nieuws ervan als het ware over elkaar heen leggen. Vervolgens voeg je je eigen gezond verstand er aan toe, goed roeren en even laten bezinken. Sites die ik goed vind, zijn o.a.:

http://www.atimes.com

http://www.pakalertpress.com

http://thecomingdepression.blogspot.nl/

http://europebusines.blogspot.nl/ (Stirling is een strategisch denker, ooit werkzaam in diverse denktanks; hij is af en toe iets te letterlijk bijbels naar mijn smaak)

Link naar reactie

@ Rodin: ik kende die Stirling helemaal niet, maar de manier waarop hij met zijn titels cocqueteert en de lijkwade van Turijn, en dan dit soort teksten:

We are in a time when Satan and his lackeys are running amok, cooking up the largest and most horrific war in human history at a time of global economic collapse. The lackeys, always fools to the core, believe that they will get their New World Order. In reality they will simply get admission to an eternal stay in Hell. Satan's time on this planet is almost over and he is determined to destroy as much as possible of the human race and all life on this world as possible in the short time he has left. Stirling

Die mankeert wat aan zijn cerebrale functies en gaarne schrijf ik een verwijzing voor professionele psychiatrische interventie. Of hij ook zinnige dingen te zeggen heeft, wie zal het zeggen. Maar klinkt mij in de oren als een orthodox christelijk denkende rechtse bal van adel.

Link naar reactie

@ Rodin: ik kende die Stirling helemaal niet, maar de manier waarop hij met zijn titels cocqueteert en de lijkwade van Turijn, en dan dit soort teksten:

We are in a time when Satan and his lackeys are running amok, cooking up the largest and most horrific war in human history at a time of global economic collapse. The lackeys, always fools to the core, believe that they will get their New World Order. In reality they will simply get admission to an eternal stay in Hell. Satan's time on this planet is almost over and he is determined to destroy as much as possible of the human race and all life on this world as possible in the short time he has left. Stirling

Die mankeert wat aan zijn cerebrale functies en gaarne schrijf ik een verwijzing voor professionele psychiatrische interventie. Of hij ook zinnige dingen te zeggen heeft, wie zal het zeggen. Maar klinkt mij in de oren als een orthodox christelijk denkende rechtse bal van adel.

Ja, dat zei ik dus al. De overdreven christelijke saus moet je er gewoon even ruim af scheppen. De man is een goed en helder strategisch denker - vergeef hem z'n rare Satan teksten. Maar goed, je hoort mij toch zeggen dat hij zinnige dingen zegt. Je staat wel erg snel klaar met een oordeel voordat je de man inhoudelijk hebt leren kennen.

Link naar reactie

Er staan diverse partijen klaar met hun gretige handjes om een brandende lont in dit kruitvat te steken. Zodra hier echt oorlog losbreekt, ga ik over naar de volgende preppersfase: volledig inslaan, zonder verder op de kosten te letten.

Nee, juist niet. Er zit geen hond te wachten op een oorlog in Syrië. Waarom denk dat er nog steeds niet is ingegrepen? Had mevrouw Condoleezza Rice verbaasd eerder deze week niet geroepen dat de VN niets deed? Er worden honderden, duizenden mensen afgeslacht, en de wereld staat er naar te kijken... Turkse toestellen worden aangevallen, en de Turken doen vooralsnog niets!

Goed, Assad is een Kl00tzak eerste klas, maar men is bang voor wat er voor terug komt. In Egypte hebben ze nu ook een leider van de "Moslim Broederschap" aan het roer staan... Daaaag, duikvakantie!

Oh, en dat de Britten in Syrië zitten is natuurlijk geen verassing, dat wisten we allang, je kan per slot van rekening niet alles zien via een satelliet. Ik wed dat er nog heel wat meer buitenlandse mogendheden zitten die de boel van een afstandje bekijken...

Link naar reactie

Nee, juist niet. Er zit geen hond te wachten op een oorlog in Syrië. Waarom denk dat er nog steeds niet is ingegrepen? Had mevrouw Condoleezza Rice verbaasd eerder deze week niet geroepen dat de VN niets deed? Er worden honderden, duizenden mensen afgeslacht, en de wereld staat er naar te kijken... Turkse toestellen worden aangevallen, en de Turken doen vooralsnog niets!

Goed, Assad is een Kl00tzak eerste klas, maar men is bang voor wat er voor terug komt. In Egypte hebben ze nu ook een leider van de "Moslim Broederschap" aan het roer staan... Daaaag, duikvakantie!

Oh, en dat de Britten in Syrië zitten is natuurlijk geen verassing, dat wisten we allang, je kan per slot van rekening niet alles zien via een satelliet. Ik wed dat er nog heel wat meer buitenlandse mogendheden zitten die de boel van een afstandje bekijken...

Goed, je hebt een kant van het verhaal te pakken: de westerse kant. Uiteraard zit er een andere kant aan. Laten we er eens een toespraak van Obama bijpakken.

Obama blasts Syria's Assad for "outrageous" violence

"This outrageous use of violence to quell protests must come to an end now," Obama said in a statement. "Instead of listening to their own people, President Assad is blaming outsiders while seeking Iranian assistance in repressing Syria's citizens through the same brutal tactics that have been used by his Iranian allies."

http://www.reuters.com/article/2011/04/22/us-syria-usa-obama-statement-idUSTRE73L47I20110422

Obama wil - net als destijds die zielige Al Qaeda rebellen in Libie - ook de Syrische opstandelingen een handje helpen. Daarbij noemt hij in dezelfde rede Iran. Opvallend. Nu is het interessant dat Israel in 2006 de oorlog tegen Hezbollah in Libanon heeft verloren. Doel was destijds om de door Iran gesteunde Hezbollah in het noorden (die beschikt over tienduizenden korte- en lange afstandsraketten met verschillende ladingen) op te rollen zodat Iran kon worden aangepakt. Anno nu hebben Hezbollah/Libanon - Syrie - Iran echter een pact gesloten à la de NAVO. Valt Israel één van hen aan, dan wordt dat opgevat alsof Israel hen allemaal aanvalt. Syrie is de sleutel, letterlijk de verbindende factor. Valt die er tussenuit, dan is de weg vrij voor Israel om Iran aan te vallen (Netanyahu's gevaarlijke stokpaardje). Het grote probleem is dat Hezbollah/Libanon, Syrie en Iran beschikken over enorme voorraden geavanceerde biologische wapens, opgebouwd met hulp van Sovjetgeleerden die, na de val van de Sovjet-Unie, goedbetaalde banen kregen aangeboden in o.a. Iran. Biologische wapens zijn erger dan nucleaire wapens. Er is geen waarschuwing door de besmettingsvertraging, er is geen verdediging en de rotzooi verspreidt zich via de zwakste schakel - de mens. Eén persoon kan een treinstation of een vliegveld besmetten en daarmee indirect de wereld. Hier is sprake van een MAD-scenario, Mutual Assured Destruction. En nee, hier zul je nooit wat horen in het acht uur journaal - tot het zover is. Libanon, Syrie en Iran zullen tegen die tijd veranderd zijn in een nucleaire glasbak en de wereld zal door de biologische oorlogvoering vele miljarden mensen minder tellen. Op nu terug te komen op Assad in Syrie: deze man is natuurlijk geen lieverdje (dat zijn ze geen van allen in het MO), maar de bevolking in Syrië is helemaal niet anti-Assad. Eigenlijk kun je de situatie vergelijken met Gaddafi in Libie. Daarvan kennen de meesten ook alleen de westerse (lees: propaganda) kant van het verhaal. Volg deze link (http://www.pakalertpress.com/2012/06/12/why-they-killed-gaddafi-a-story-you-must-read/) maar eens en vorm je eigen oordeel.

Assad is niet de man om zich zomaar van het internationale toneel te laten verdrijven, zeker niet met de steun van Rusland, China en Iran in zijn rug. Als hij dreigt te worden verslagen zal hij ongetwijfeld wraak willen nemen op de aanstichters van de rellen in Syrie - o.a. VS, Turkije, Israel en wat Golfstaten. En wat zal Iran doen als men de volgende in het rijtje is? Misschien is dit wel de bedoeling van onze enge elite - rustig in een airco bunkertje wachten tot de biologische storm is uitgewoed. Op een goede dag (voor hen dan) komen ze dan weer boven en hebben een als nieuwe wereld tot hun beschikking, zonder enorme kuddes "useless eaters".

Link naar reactie

Sorry Rodin, maar welk punt wil je nu maken? Ik begrijp het niet...

Er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal. Syrie vormt momenteel het centrum van diverse ontwikkelingen die tot een Derde Wereldoorlog kunnen leiden. De VS, NAVO-landen, Turkije in z'n gekke eentje, Israel, Syrie en Iran, Rusland en China - werkelijk alles wat maar gevaarlijk is en een kort lontje heeft staat daar klaar om wie weet wat te doen. Om dat allemaal te begrijpen en de juiste prepbeslissingen te kunnen maken, moet je meerdere facetten kennen. En wij hier in het westen worden volgepompt met propaganda die maar een enkele kant van de zaak belicht. Dat is mijn punt. En nu even concreet: het niveau van onze preppersactiviteiten moet - tenminste, als je het goed wilt doen - samenhangen met de internationale gebeurtenissen. Zodra je hoort dat op Schiphol mensen en masse onwel zijn geworden en er zelfs geheimzinnige sterfgevallen worden gemeld, moet je voorbereid zijn om minstens een maand in quarantaine te kunnen gaan. Als je alleen naar westerse media luistert en die malle praatjes van Reuters voor zoete koek slikt, ga je het qua waarschuwings- en voorbereidingstijd niet redden.

Link naar reactie

Er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal. Syrie vormt momenteel het centrum van diverse ontwikkelingen die tot een Derde Wereldoorlog kunnen leiden. De VS, NAVO-landen, Turkije in z'n gekke eentje, Israel, Syrie en Iran, Rusland en China - werkelijk alles wat maar gevaarlijk is en een kort lontje heeft staat daar klaar om wie weet wat te doen. Om dat allemaal te begrijpen en de juiste prepbeslissingen te kunnen maken, moet je meerdere facetten kennen. En wij hier in het westen worden volgepompt met propaganda die maar een enkele kant van de zaak belicht. Dat is mijn punt. En nu even concreet: het niveau van onze preppersactiviteiten moet - tenminste, als je het goed wilt doen - samenhangen met de internationale gebeurtenissen. Zodra je hoort dat op Schiphol mensen en masse onwel zijn geworden en er zelfs geheimzinnige sterfgevallen worden gemeld, moet je voorbereid zijn om minstens een maand in quarantaine te kunnen gaan. Als je alleen naar westerse media luistert en die malle praatjes van Reuters voor zoete koek slikt, ga je het qua waarschuwings- en voorbereidingstijd niet redden.

Oh, nu is alles duidelijk.............. Bedankt... *kuch*

Link naar reactie

Ja, dat zei ik dus al. De overdreven christelijke saus moet je er gewoon even ruim af scheppen. De man is een goed en helder strategisch denker - vergeef hem z'n rare Satan teksten. Maar goed, je hoort mij toch zeggen dat hij zinnige dingen zegt. Je staat wel erg snel klaar met een oordeel voordat je de man inhoudelijk hebt leren kennen.

Ik heb een probleem met mensen die in sprookjes geloven....sorry.

Link naar reactie

Ik heb een probleem met mensen die in sprookjes geloven....sorry.

Ik geloof ook niet in sprookjes, maar gelukkig heb je daarvoor een computer in je hoofd die dat eruit kan filteren. Stirling is een man die de hele dag bezig is nieuws van over de hele wereld te verzamelen en er dagelijks een 'knipselkrant' van te maken. Bovendien beschikt hij over diverse oude contacten, waardoor hij meer dan eens een primeur op zijn naam heeft kunnen schrijven (o.a. met de olieramp door de BP Deepwater Horizon - die overigens nog altijd lekt). Stirling is christelijk nogal zwaar op de hand en gelooft in de Bijbel. Moet hij weten, mij gaat het om de verzameling wereldse berichten waar hij vervolgens zijn mening over geeft. En verder vind ik nog steeds dat je veel te snel met je oordeel klaar staat. Als jij een rotte aardbei tegenkomt, flikker je toch ook niet direkt het hele bakje weg?

Link naar reactie

En vanmorgen op journaal. Assad die van mening is dat zijn land al in oorlog is en zegt dat het land dan maar 1 politiek kent en dat is overwinnen. Klinkt toch wel als oorlogstaal inmiddels. Nu maar hopen dat dat beperkt blijft tot de interne conflicten daar. Een oorlog in Syrie zou voor Israel geweldig uitkomen, de weg naar Iran wordt dan een stuk minder hobbelig.

Link naar reactie

Een oorlog in Syrie zou voor Israel geweldig uitkomen, de weg naar Iran wordt dan een stuk minder hobbelig.

Denk het niet. Een echte oorlog met Syrie betekent voor Israel het einde. De meeste Israeli's wonen in en rond Tel Aviv en dat gebied is zeer kwetsbaar. Vergeet niet dat Israel een ontzettend klein k..landje is (nog kleiner dan Wales) met weinig tot geen strategische diepte. Bij een oorlogsconflict wil de Israelische regering de mensen in de woestijn rond Tel Aviv herbergen - alsof ze daar beter af zijn.

Hezbollah heeft tijdens de oorlog van 2006 (waarin Israel geen enkele van de zichzelf gestelde oorlogsdoeleinden heeft behaald) aangetoond dat ze, ondanks de hevige luchtaanvallen tot in Beiroet aan toe, in staat waren dagelijks meer dan 100 raketten af te vuren. Daarbij ging het om 'domme' raketten, m.a.w. het echt gevaarlijke spul hield men achter. Dat getuigt van discipline, want Hezbollah is geen zootje ongeregeld. Beschouw het als een Libanese verzetsbeweging die is opgeleid en getraind door Iraanse commando's en je zit dichter bij de waarheid. Zodra Assad dreigt te gaan verliezen, zal hij een beroep doen op Iran en Libanon/Hezbollah. Ik denk dat daar gehoor aan zal worden gegeven, omdat men daar ook wel weet wie de volgenden in het rijtje zijn. Dus dan krijg je een bombardement van duizenden raketten met hoogexplosieve, chemische, radioactieve (dirty bomb) en Fuel Air Explosive (FAE) ladingen. Die laatsten zijn helemaal link, want de druk per centimeter benadert die van nucleaire ladingen. En dan hebben we het nog niets eens gehad over de in mijn ogen gevaarlijkste wapens ter wereld: de geavanceerde biologische wapens. Een Hezbollah agent trekt een nep blikje cola open in een drukke hal in Tel Aviv en drie weken later sterven overal mensen, door het vertraagde effect ook nog eens een heleboel andere mensen besmettend. Natuurlijk neemt Israel wraak en kun je Libanon, Syrie en Iran als functionerende staten afschrijven. Maar ja, niemand die dit gaat winnen. Waarschijnlijk blijven er niet eens genoeg levenden over om alle doden te begraven.

Is dit allemaal overdreven onzin en veel te dramatisch? Zoals het er nu uitziet, kan bovenstaand scenario binnen enkele dagen in werking treden.

Link naar reactie

Ik vind het zeker geen onzin. De mensen die dit als onzin bestempelen hebben w.m.b hun kop in het zand gestoken. Het is een mogelijkheid en met mogelijkheden hou je rekening.

De meeste mensen kunnen dit allemaal niet eens beschouwen als mogelijke realiteit. Het staat te ver van hun dagelijkse leven - en bovendien is het allemaal niet op het journaal of bij Pauw en Witteman besproken. De afgelopen dagen is Poetin in het MO geweest, o.a. in Israel. Ik denk dat Netanyahu daar door Poetin met de totale vernietiging van de staat Israel is bedreigd. En dat is niet niks, omdat Rusland wel strategische diepte heeft en bovendien veruit de grootste nucleaire macht ter wereld is. En wat China in huis heeft, weet helemaal niemand.

Link naar reactie

Furious Turkey mobilizes tanks, troops to Syrian border

Erdogan slams ‘murderous’ Assad, warns Damascus that rules of engagement have changed following downing of its jet

http://www.timesofisrael.com/turkey-mobilizes-troops-to-syrian-border/

Assad forces world powers to think again

Just as he appointed yet another cabinet, Syrian President Bashar al-Assad on Tuesday declared on state television that his country was "in a real state of war from all angles". This was a change of rhetoric by Assad, who until recently insisted that he was only fighting gangs of "terrorists" sponsored from abroad. "When we are in a war, all policies and all sides and all sectors need to be directed at winning this war," he added.

http://atimes.com/atimes/Middle_East/NF28Ak04.html

Link naar reactie

En vanmorgen op journaal. Assad die van mening is dat zijn land al in oorlog is en zegt dat het land dan maar 1 politiek kent en dat is overwinnen. Klinkt toch wel als oorlogstaal inmiddels. Nu maar hopen dat dat beperkt blijft tot de interne conflicten daar. Een oorlog in Syrie zou voor Israel geweldig uitkomen, de weg naar Iran wordt dan een stuk minder hobbelig.

Wat Assad en zijn "oorlogsretoriek" betreft, kan niet anders dan u te vragen om HIER te klikken... Nuf said! (En wel helemaal afkijken he?!) ;)

Link naar reactie

Wow, eyeopener.

nog meer argumenten voor een goed voorbereide bug-in, voldoende water etc.

Als blijkt dat dit uit de hand loopt dan zal ik me toch eens sterk gaan maken voor een maandje 'gezinsvakantie'.

Ik ga die sites van je eens goed in de gaten houden Rodin. (En ik zal dat Christelijke sausje dan maar aan de kant schuiven :p)

Mocht ik het onverhoopt missen: Laat jij het ons ook even weten als het vakantietijd is?

Link naar reactie

Wat Assad en zijn "oorlogsretoriek" betreft, kan niet anders dan u te vragen om HIER te klikken... Nuf said! (En wel helemaal afkijken he?!) ;)

Nou, dat heb ik dan maar gedaan pfffff. Snap je punt, maar ook al zou het een hete luchtballon zijn, dan nog is op dit moment elke vorm van oorlog riskant in het Midden-Oosten. In de tijd van de oorlog in Irak, was er niet de gespannen sfeer met de aanwezigheid van zowel de chinezen als de russen in de omgeving.

Link naar reactie

Ik geloof ook niet in sprookjes, maar gelukkig heb je daarvoor een computer in je hoofd die dat eruit kan filteren. Stirling is een man die de hele dag bezig is nieuws van over de hele wereld te verzamelen en er dagelijks een 'knipselkrant' van te maken. Bovendien beschikt hij over diverse oude contacten, waardoor hij meer dan eens een primeur op zijn naam heeft kunnen schrijven (o.a. met de olieramp door de BP Deepwater Horizon - die overigens nog altijd lekt). Stirling is christelijk nogal zwaar op de hand en gelooft in de Bijbel. Moet hij weten, mij gaat het om de verzameling wereldse berichten waar hij vervolgens zijn mening over geeft. En verder vind ik nog steeds dat je veel te snel met je oordeel klaar staat. Als jij een rotte aardbei tegenkomt, flikker je toch ook niet direkt het hele bakje weg?

Ja dat is een punt. Echter ik raak nogal allergisch voor religieuzen omdat ze altijd de enige en hoogste waarheid pretenderen te bezitten; al scannend met mijn oogjes op de pagina van Stirling kreeg ik direct weer en allergische reactie. Kan ik niets aan doen gaat gewoon vanzelf, maar ben blij dat jij daar geen last van heb en ik lees jouw teksten dan ook aandachtig.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...