Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op zoek naar preppers voor een human interest documentaire op NED 2/NTR


televisie

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Voor een documentaire van 25 min op NED 2, zijn wij op zoek naar Preppers. De invalshoek van de documentaire zal integer en niet sensatiebelust zijn. We zullen als maker van de documentaire, de hoofdpersoon alle ruimte geven om zijn/haar verhaal te vertellen. Het is dus oprechte televisie en absoluut zonder vooroordelen.

 

Ben je sindskort een Prepper? Heb jij een verhaal waaruit blijkt dat het prepper zijn meer dan een hobby voor je is? Heb je ondanks je omgeving er toch voor gekozen om je lifestyle te veranderen (in dat van een prepper)? Heb je als Prepper zijnde een doel voor jezelf uitgestippeld, en werk je daar naartoe?

 

Herken je je hierin en ben je geïnteresseerd? Neem dan, vrijblijvend, contact op. Dit kunt u doen door op mijn post te reageren, of mij een privébericht te sturen.

Deadline voor de oproep is 24 juli 2014

 

 

Vriendelijke groet,

 

Hal

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Preppers,

 

Voor een documentaire van 25 min op NED 2, zijn wij op zoek naar Preppers. De invalshoek van documentaire zal integer en niet sensatiebelust zijn. We zullen als maker van de documentaire, de hoofdpersoon alle ruimte geven om zijn/haar verhaal te vertellen. Het is dus oprechte televisie en absoluut zonder vooroordelen.

 

Heb jij een verhaal waaruit blijkt dat het prepper zijn meer dan een hobby voor je is? Heb je ondanks je omgeving er toch voor gekozen om je lifestyle te veranderen (in dat van een prepper)? Heb je als Prepper zijnde een doel voor jezelf uitgestippeld, en werk je daar naartoe?

 

Herken je je hierin en ben je geïnteresseerd? Neem dan, vrijblijvend, contact op. Dit kunt u doen door op mijn post te reageren, of mij een privébericht te sturen.

 

 

Vriendelijke groet,

 

Hal

 

Alweer over preppers ? Kan het niet een keer wat worden over leuke meiden, over blonde bimbo's die hun centen verdienen voor de cam of over leuke auto's ? Toch succes met je zoektocht gewenst. Ik heb alvast geen interesse. Er zijn al genoeg mensen die me een beetje gestoord vinden. (Inclusief de undercover agenten op deze site.)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat we verder gaan,

 

Het valt mij A) op dat er inderdaad meer aanvragen voor documantaires komen etc. en B) ik zie ook al waar het heen gaat afgaande op de bovenstaande reacties.

 

Even voor de duidelijkheid, het is toch wel mooi dat er meer aandacht voor deze manier van werken/leven wordt geschonken. NED 2 (NPO 2 wordt het toch binnenkort?) is nou niet echt een zender met een 'yolo' doelgroep denk ik. *kijkt met een schuin oog naar RTL 4, SBS 6 en MTV/BNN*

 

Een vraag aan de mods gerelateerd aan deze verzoeken,

 

We krijgen misschien wel veel aanvragen, maar evengoed ook veel reacties die nou niet echt ehhmm tja.. 'repesentatief' zijn voor deze manier van werken/leven. Ik kan wel begrijpen dat het een 'trigger' is voor sommigen en dat we zeggen van 'ja reageer alleen wanneer je mee wilt doen, niet om te klagen..' nou dan is hier de man die het hek van het dam gooit... hoe gaan we dit oplossen? Het lijkt mij nu een vicieuze cirkel van 'topic met vraag voor rol in documantaire --> reacties --> ongenoegen/irritatie --> '

@televisie/Hal,

 

Excuses voor de reacties, het is nogal een heet hangijzer hier. Echter is er wel iets waar u wat aan kunt doen. Om te beginnen zijn mensen die met deze werkwijze graag voorbereid (preppen is daar een afgeleide van: 'prepare') en uw bericht voor een verzoek tot een documentaire van 25 minuten op NED 2 over preppen is behoorlijk onvolledig omschreven.

 

Een belangrijke tweede is dat wij geen figuranten zijn. Misschien wel een voorbeeld functie maar dan in real life. We gebruiken dit digitale platform als verlengstuk van onze manier van werken/leven en niet als vervanging van. Dat gezegd hebbende is wat wij doen eerder bittere noodzaak dan een lolletje. Het begrip 'preppen' is ook erg groot en omvat van 'bushcraften' tot aan 'zelfvoorzienend leven' en alles er tussen in. Een documentaire van ruim 3 uur zou nog niet alle onderwerpen van 'preppen' aan bod kunnen laten komen omdat het zo breed is. Daar is dit forum ook voor, al deze specifieke vakgebieden helpen en verstevigen elkaar en maakt dat we in onze A) primaire levensbehoeften kunnen voorzien en B) lol kunnen hebben (lol kan alles omvatten hier wat een glimlach op je gezicht tovert)

 

Aan alle andere preppers die flink lopen te loeien:

Bij mijn weten is dit de eerste keer dat een zender die GEEN 'yolo' achterban reputatie heeft een verzoek doet voor een documentaire op het forum. Voordat we verder gaan loeien, misschien is dit wél een kans om aan te grijpen immers we hebben dan een referentie kader of dit ons wel beter bevalt dan ehhmmm 'alle vorige gevallen'.

 

Goed idee?

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Range,

 

Bedankt voor de verhelderende post.

Ter aanvulling van mijn eerdere post voor de documentaire: We zijn bezig met het maken van een serie over mensen met verschillende achtergronden die één ding gemeen hebben; Het durven kiezen om anders in het leven te staan. Soms zelfs ondanks de tegenwerking die zij krijgen vanuit hun directe omgeving. We hebben dus naast Preppers ook verhalen uit andere "werelden". Graag willen we ook een voorstel indienen over een uitzending met het verhaal van een Prepper. Hopelijk maakt dit het al iets duidelijker. Mochten er nog vragen zijn, kunnen die uiteraard worden gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@televisie ik ga sowieso niet mijn medewerking verlenen maar vertel eens iets over jezelf / je productie team? Wat is de ervaring, expertise, onderdeel van NTR of zelfstandig maker enz? Voorbeelden van eerdere producties? I Zal indien gewenst anonimiteit worden gegarandeerd? Heeft iemand zeggenschap over de uiteindelijke inhoud? Enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Range,

 

Bedankt voor de verhelderende post.

Ter aanvulling van mijn eerdere post voor de documentaire: We zijn bezig met het maken van een serie over mensen met verschillende achtergronden die een ding gemeen hebben; Het durfen kiezen om anders in het leven te staan. Soms zelfs ondanks de tegenwerking die zij krijgen vanuit hun directe omgeving. We hebben dus naast Preppers ook verhalen uit andere "werelden". Graag willen we ook een voorstel indienen over een uitzending met het verhaal van een Prepper. Hopelijk maakt dit het al iets duidelijker. Mochten er nog vragen zijn, kunnen die uiteraard worden gesteld.

 

Graag gedaan!

 

Afgezien van de vragen die @AWOL stelt (waarbij ik het ook waardeer als die tot een grote mate wordt beantwoord door @televisie) denk ik wel dat dit een mooie kans is. Ik ben wel even benieuwd wat bedoelt wordt met andere 'werelden'.

 

Ik denk dat als je het woordje 'Prepper' vervangt door een meer specifieke tak zoals (ik opper iets wat ik zelf tracht te bereiken) 'zelfvoorzienend leven' dat je een heel eind verder komt. Waar ik benieuwd naar ben is wat het doel van deze serie? Bewustwording, iemand zijn verhaal laten doen en als het om een informatieve invulling gaat wat moeten we met deze serie bij de doelgroep bereiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Range,

 

Bedankt voor de verhelderende post.

Ter aanvulling van mijn eerdere post voor de documentaire: We zijn bezig met het maken van een serie over mensen met verschillende achtergronden die een ding gemeen hebben; Het durfen kiezen om anders in het leven te staan. Soms zelfs ondanks de tegenwerking die zij krijgen vanuit hun directe omgeving. We hebben dus naast Preppers ook verhalen uit andere "werelden". Graag willen we ook een voorstel indienen over een uitzending met het verhaal van een Prepper. Hopelijk maakt dit het al iets duidelijker. Mochten er nog vragen zijn, kunnen die uiteraard worden gesteld.

 

Graag gedaan!

 

Afgezien van de vragen die @AWOL stelt (waarbij ik het ook waardeer als die tot een grote mate wordt beantwoord door @televisie) denk ik wel dat dit een mooie kans is. Ik ben wel even benieuwd wat bedoelt wordt met andere 'werelden'.

 

Ik denk dat als je het woordje 'Prepper' vervangt door een meer specifieke tak zoals (ik opper iets wat ik zelf tracht te bereiken) 'zelfvoorzienend leven' dat je een heel eind verder komt. Waar ik benieuwd naar ben is wat het doel van deze serie? Bewustwording, iemand zijn verhaal laten doen en als het om een informatieve invulling gaat wat moeten we met deze serie bij de doelgroep bereiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deadline voor de oproep is 24 juli 2014.

 

Met andere "werelden" wordt bedoeld dat er door andere makers verhalen worden gemaakt uit bijv. de sportwereld, de danswereld etc. Verder moet men, wat betreft de genre/invalshoek , meer in de richting gaan denken van persoonlijke portretten van mensen voor de televisie. De hoofdpersoon zal herkenbaar in beeld worden gebracht. Ik hou bewust de brede categorie van Prepper aan, omdat het persoonlijke verhaal belangrijker is dan de tak. Wel moet men denken in de richting van visuele handelingen. Hierdoor nodig ik in het bijzonder de mensen uit de tak "zelfvoorzienend leven".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deadline voor de oproep is 24 juli 2014 is.

 

Met andere werelden wordt bedoeld dat er door andere makers verhalen worden aangeleverd uit bijv. sportwereld, danswereld etc. Verder moet men wat betreft de genre meer in de richting gaan denken van persoonlijke portretten voor de televisie, dus de hoofdpersoon zal herkenbaar in beeld worden gebracht. Ik hou bewust de brede categorie van Prepper aan, omdat het persoonlijke verhaal belangrijker is als de tak. Wel moet men denken in de richting van visuele handelingen, waardoor de mensen uit de tak "zelfvoorzienend leven" welkom zijn.

 

Ik vind dit zo'n raar en vaag stukje tekst dat ook nog eens nauwelijks mijn vragen beantwoord, dat ik mij serieus begin af te vragen of jij wel bent wie je zegt dat je bent. Het komt in ieder geval op mij over alsof je erg weinig ervaring hebt met het werven van personen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De deadline voor de oproep is 24 juli 2014 is.

 

Met andere werelden wordt bedoeld dat er door andere makers verhalen worden aangeleverd uit bijv. sportwereld, danswereld etc. Verder moet men wat betreft de genre meer in de richting gaan denken van persoonlijke portretten voor de televisie, dus de hoofdpersoon zal herkenbaar in beeld worden gebracht. Ik hou bewust de brede categorie van Prepper aan, omdat het persoonlijke verhaal belangrijker is als de tak. Wel moet men denken in de richting van visuele handelingen, waardoor de mensen uit de tak "zelfvoorzienend leven" welkom zijn.

 

Naast wat @AWOL zegt (no hard feelings) zul je dan te maken krijgen met OPSEC. A.k.a. Privacy. Nu dit duidelijk is ben ik bang dat je verzoek het niet meer haalt hier. Maar neem mijn mening vooral niet als de vertegenwoordiging van het forum aan, wie weet is iemand nog steeds geinterresseerd en wil je nog helpen voor 24 Juli.

 

Om eerlijk te zijn had ik eerst interesse alleen is dat na het verloop van het de berichten weg. Niet alleen wat ik in de eerste posts schreef maar ook wat Awol aangaf is nog steeds onbeantwoord. Met het persoonlijk in beeld komen met als bijzaak het preppen jaag je behoorlijk wat mensen in het harnas denk ik. In ongeveer 9 dagen een volledig script voorleggen waarbij ik alleen mijn en Awol vragen er in zou beantwoorden is niet haalbaar zonder gehaast. En dat alles bij elkaar is voor mij 3 keer het kruisje van Hollands got talent.

 

Sorry kerel, volgende keer beter :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg @DickBerts kom er maar weer in!

 

Als het integer en niet sensatiebewust is dan zouden we er allemaal eens goed over na moeten denken. Het geeft ook een kans preppers serieuzer in de wereld te zetten, want laten we eerlijk zijn soms zijn we gewoon lompe horken op ons forum.

 

Misschien Dick met zijn kop op TV omdat hij het verhaal goed onder woorden kan brengen en hij al bekend is. Van een andere prepper zijn tuintje met groenten, fruit en pluimvee. Van iemand anders zijn voorraad(systeem), wecken, gear, outdoor, waterfilter, Ger\Yurt, BOB, BOV, EDC, BOL in het buitenland, Off the grid. Of draaf ik nu weer geheel door?:confused: Dan krijg je wel een beeld wat er allemaal mogelijk is zelfbewuster te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Range en @AWOL,

 

Ik ga ze hieronder nog even voor jullie zo goed mogelijk beantwoorden:

 

Wat is de ervaring, expertise, onderdeel van NTR en voorbeelden van eerdere producties? : Het programma heet "vrije radicalen", waarin de titel refereert naar mensen die durven te kiezen voor hun eigen weg. Vrije geesten als het ware. Op uitzending gemist zijn er nog afleveringen te zien van voorgaande jaren. Een nieuwe reeks staat dus gepland voor oktober 2014.

 

Zal indien gewenst anonimiteit worden gegarandeerd? Zoals eerder aangegeven is de voorwaarde dat de hoofdpersoon te zien.

Heeft iemand zeggenschap over de uiteindelijke inhoud? De portret wordt in goed overleg met de hoofdpersoon gedraaid. Tijdens het draaien zal er absoluut rekening worden gehouden met de hoofdpersoon en in overleg met hem/haar de grenzen bewaard.

 

Het gaat hier om een concept voor een voorstel die uiterlijk de 24ste naar de eindredacteur zal worden gestuurd. Na de redactionele goedkeuring zullen de draaidagen (5 in totaal) worden afgesproken met de hoofdpersoon.

 

Hoop dat ik hiermee jullie vragen naar behoren heb kunnen beantwoorden.

 

p.s. Range meeste afkortingen begrijp ik niet OPSEC e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Range en @AWOL,

 

Ik ga ze hieronder nog even voor jullie zo goed mogelijk beantwoorden:

 

Wat is de ervaring, expertise, onderdeel van NTR en voorbeelden van eerdere producties? : Het programma heet "vrije radicalen", waarin de titel refereert naar mensen die durven te kiezen voor hun eigen weg. Vrije geesten als het ware. Op uitzending gemist zijn er nog afleveringen te zien van voorgaande jaren. Een nieuwe reeks staat dus gepland voor oktober 2014.

 

Zal indien gewenst anonimiteit worden gegarandeerd? Zoals eerder aangegeven is de voorwaarde dat de hoofdpersoon te zien.

Heeft iemand zeggenschap over de uiteindelijke inhoud? De portret wordt in goed overleg met de hoofdpersoon gedraaid. Tijdens het draaien zal er absoluut rekening worden gehouden met de hoofdpersoon en in overleg met hem/haar de grenzen bewaard.

 

Het gaat hier om een concept voor een voorstel die uiterlijk de 24ste naar de eindredacteur zal worden gestuurd. Na de redactionele goedkeuring zullen de draaidagen (5 in totaal) worden afgesproken met de hoofdpersoon.

 

Hoop dat ik hiermee jullie vragen naar behoren heb kunnen beantwoorden.

 

p.s. Range meeste afkortingen begrijp ik niet OPSEC e.d.

 

Kan dit berichtje in het Nederlands? Google translate snap't het niet :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@televisie : Preppers zijn van nature erg nieuwsgierig (letterlijk: Nieuws - gierig). Zij grasduinen in zowel mainstream media als vooral de non-mainstream media en delen deze met andere preppers. Zie bv. de draadjes over de Oekraïne en het Midden Oosten. Als je de informatie uit De Telegraaf over de Oekraïne - crisis vergelijkt met die van alternatieve nieuwsmedia die hier verzameld is dan beginnen je tenen te krullen. Er zijn dingen die we beslist niet mogen weten in dit land.

In Amerika dicteren bv. CNN en FOX-news hoe de Amerikanen moeten denken en wat ze mogen weten.

Dit impliceert dat deze kennis over feiten de prepper in principe staatsgevaarlijk maakt. Over deze kennis en informatie wenst de prepper daarom in de regel niet te discussiëren met niet-preppers en zeker niet met overheden en instanties.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@televisie,

 

Dankjewel voor je antwoord en excuses voor het (ietwat overweldigende) gebruik van de afkortingen. De belangrijkste voor nu (OPSEC) vertaal ik als 'privacy en alles wat daarmee direct verbonden is aan die persoon' op dit forum.

 

Ondanks je uitleg ben ik nu zeker niet meer van plan mijn mening te heroverwegen. In een programma komen met als titel: 'vrije radicalen' is nou niet echt iets waar ik 'zelfvoorzienend leven' onder zou scharen of het mijn visie van preppen in wil vertonen. Ter referentie zou ik zelfs een survival van 72 uur in een omgeving dat niet in oorlog is niet bepaald radicaal vinden mits je je goed voorbereid met back ups.

 

Ik denk dat we echt op een dood spoor zitten hier. Ik wens je veel succes verder @televisie en ik en ga zeker even een paar afleveren van de serie van vorig jaar bekijken.

@Keyser Suze: Komaan, dit kan wel iets vriendelijker van toon.

@FincaInSpanje: Mee eens:)!

@vheeswijk + 1 voor jou :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...