Ga naar inhoud
GENEGEERD

Digitaal kinder dossier

luna1988
 Share

Recommended Posts

Op 4 jullie is mijn vrouw bevallen vande derde. Vanmorgen ging de telefoon, het consultatiebureau. Ze wilden graag langskomen om het digitaal kinder dossier in orde te maken. Geen probleem kom maar langs, naderhand eens door mijn vrouw laten uitleggen wat het precies allemaal was.

Bij de andere 2 was ik er namelijk niet bij, omdat ik moest werken.

Aaaah zegt vrouwtjelief die komen de kleine nakijken en wat vragen stellen over de kleine. Prima.

De deurbel gaat, er stapt een klein vrouwtje binnen. Gaat op de bank zitten maakt haar laptop open en begint vragen te stellen.

In het begin normale vragen: namen van het kind, namen vader en moeder, leeftijd, borstvoeding of flesvoeding, bevalling enz naarmate ze vorderde dwaalde het steeds meer af naar meer persoonlijke dingen die haar niets aangaan.

Roken,

Drugs,

Drank,

Hoogstgenoten opleiding

Werk

Financieel

Psychische klachten

Mijn jeugd en die van mijn vrouw

Of ik de biologische vader was van de kinderen

Of ik aandacht schenkte aande kinderen

Enz

Enz

Hèt leek wel of naar problemen opzoek waren.

Onderhet gesprek mijn vrouw een paar blikken toegeworpen, maar ze gaf poeslief op alles antwoord.

Na 50 minuten was alles beantwoord toen keek ze nog 5 a 10 minuten na de kleine en ging ze ervandoor.

Bij de deur zegt ze nog, ik heb geen op of aanmerkingen.

Zelf heb ik het idee dat we de kleine meteen een stempel hebben meegegeven.

Ouders roken- strafpunt

Vader is werkeloos - strafpunten

Of in ieder geval zoiets

En wat gebeurt er met deze gegevens en wie heeft daar toegang toe?

Of ben ik gewoon paranoïde en is dit normaal?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 4 jullie is mijn vrouw bevallen vande derde. Vanmorgen ging de telefoon, het consultatiebureau. Ze wilden graag langskomen om het digitaal kinder dossier in orde te maken. Geen probleem kom maar langs, naderhand eens door mijn vrouw laten uitleggen wat het precies allemaal was.

Bij de andere 2 was ik er namelijk niet bij, omdat ik moest werken.

Aaaah zegt vrouwtjelief die komen de kleine nakijken en wat vragen stellen over de kleine. Prima.

De deurbel gaat, er stapt een klein vrouwtje binnen. Gaat op de bank zitten maakt haar laptop open en begint vragen te stellen.

In het begin normale vragen: namen van het kind, namen vader en moeder, leeftijd, borstvoeding of flesvoeding, bevalling enz naarmate ze vorderde dwaalde het steeds meer af naar meer persoonlijke dingen die haar niets aangaan.

Roken,

Drugs,

Drank,

Hoogstgenoten opleiding

Werk

Financieel

Psychische klachten

Mijn jeugd en die van mijn vrouw

Of ik de biologische vader was van de kinderen

Of ik aandacht schenkte aande kinderen

Enz

Enz

Hèt leek wel of naar problemen opzoek waren.

Onderhet gesprek mijn vrouw een paar blikken toegeworpen, maar ze gaf poeslief op alles antwoord.

Na 50 minuten was alles beantwoord toen keek ze nog 5 a 10 minuten na de kleine en ging ze ervandoor.

Bij de deur zegt ze nog, ik heb geen op of aanmerkingen.

Zelf heb ik het idee dat we de kleine meteen een stempel hebben meegegeven.

Ouders roken- strafpunt

Vader is werkeloos - strafpunten

Of in ieder geval zoiets

En wat gebeurt er met deze gegevens en wie heeft daar toegang toe?

Of ben ik gewoon paranoïde en is dit normaal?

Dat is in jouw geval en in jouw optiek misschien overdreven. Maar als je weet dat probleem gezinnen en dito kinderen, vaak een bepaald risico profiel hebben, dan is dat zinnig. Hoe eerder je iets bespreekbaar kunt maken, hoe beter.

Mishandeling van vrouwen begint meestal tijdens de zwangerschap. Ook de kinderen lopen dus gevaar vlak na de geboorte. Ik heb gelukkig alleen de foto's gezien van de kinderlijkjes, de Röntgenopnames van gebroken botten, de gebroken nekjes en oogbloedingen van door elkaar geschudde baby's.

Probeer niet overal wat achter te zoeken aub. We wonen nou eenmaal in een land met behoorlijk wat halve zolen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik werk nooit mee aan dit soort ongein. Mijn oudste zoon heeft een lastige start gehad op school toen hij een jaar of 4 was en we hebben (hoewel ik in principe erop tegen was) een soort traject doorlopen om te kijken of hij dingen kon verbeteren in zijn gedrag. Dit terwijl ik wist dat hij eroverheen zou groeien (zit in de familie) en ik niet van instellingen hou die mensen in hokjes plaatsen. De ene mens is zus en de ander zo. Het gaat nu verder prima en hij doet het verder prima ook op school. Toch proberen ze steeds erop terug te komen in gesprekken terwijl het een paar jaar geleden.

Vorige week ben ik ongeveer ontploft toen ze er zonder enige aanleiding weer op terug kwamen en heb ik geëist dat ze het dossier definitief sluiten. Zo'n kereltje zou er later nog problemen door kunnen krijgen, juist door al die onzin.

Link naar reactie

Ik kom (bijna) nooit met onze zoon bij het consultatie buro, alleen voor de vaccinatie prikjes. Ik kan erg slecht tegen dat soort instanties..

Als we ooit eens naar NL verhuizen was ik dat ook niet van plan te wijzigen. Helemaal als ik van dit soort vragenlijstjes hoor.

Ik krijg altijd erg veel jeuk van dit soort instanties

Link naar reactie

Ik heb niet meegewerkt.aan het consternatieburo , was zelfs zo eigenwijs om te proberen die mensen wat te leren. met bronnen zoals WHO enz.

Resultaat melding bij het amk

is goed gekomen

nee ons dossier staat bij dat moeder eigenwijs is en dat vader haar steunt , en dat er niks met ons te beginnen is

edit gaat nog erger worden komen op een gegeven moment zelf vragen over schaamhaar enz

Link naar reactie

Dat je je kind laat volgen door bv (hier in Belgie Kind en Gezin) akkoord.

Je kind wordt gevolgd of het goed groeit en motorisch ontwikkeld zoals het ongeveer zou moeten en de vaccins worden ook toegedient.

Maar verdere verhalen zoals hierboven geschreven vind ik toch naar het randje neigen van totalitaire controle. Neigt naar het science fiction idee van een databank waar je volledige leven en privé uiteindelijk in terecht komt.

Een beetje angstaanjagend beeld wat mij betreft.

Ik heb het dan niet dat het ev mishandeling zou kunnen opsporen....das een andere zaak maar hmmmm vind het maar naar.

Link naar reactie

Het consultatiebureau is overigens een privé instelling, bij ons valt het onder meander, dat is een bedrijf dat een heel.breed scala aan zorg leverd.

Op haar laptop zat overigens een stickertje met bjz erop.

Na lang nadenken kwam ik tot de conclusie dat bjz stond voor bureau jeugdzorg?

Aan de deur stelde ze zich echter duidelijk voor als iemand van het consultatiebureau.

Zal uiteindelijk wel 1 pot nat zijn.

Link naar reactie

Ik heb niet meegewerkt.aan het consternatieburo , was zelfs zo eigenwijs om te proberen die mensen wat te leren. met bronnen zoals WHO enz.

Resultaat melding bij het amk

is goed gekomen

nee ons dossier staat bij dat moeder eigenwijs is en dat vader haar steunt , en dat er niks met ons te beginnen is

edit gaat nog erger worden komen op een gegeven moment zelf vragen over schaamhaar enz

Dan kan je gewoon melden dat je er hebt.

Link naar reactie

Nee @lewieke zo werkt het niet , is het krullerig, hoever loopt het door naar beneden enz als het goed is is het een 5 kleuze vraag,

en daar houd het niet mee op.

Ik heb een paar jaar geleden ooit zoiets ergerlijks meegemaakt. Ik moest een medische keuring ondergaan. Je kent dat wel, oortest, gezichtstest, kijken of mijn hart nog klopte en ik nog ademde, dat soort dingen. Mocht ik op een bepaald ogenblik wat kledij uittrekken in een kleedhokje. Sprak dat mens onduidelijk zeg. Kom ik in mijn adamskostuum het hokje uit. De (knappe) vrouwelijk arts keek me verwonderd aan, de verpleegster kreeg een brede grijns op haar gezicht en toen kreeg ik de boodschap dat ik mijn ondergoed mocht aanhouden. Nu ja, die dames hun dag was blijkbaar goed die keer. :-)

Link naar reactie

[....]

[....]

Vorige week ben ik ongeveer ontploft toen ze er zonder enige aanleiding weer op terug kwamen en heb ik geëist dat ze het dossier definitief sluiten. Zo'n kereltje zou er later nog problemen door kunnen krijgen, juist door al die onzin.

Dat sluiten van het dossier kun je wel vergeten. En als dat kereltje volwassen is wordt hem de toegang tot het dossier gewoon geweigerd omdat er wellicht 'derden' bij betrokken zijn zoals in mijn geval. In mijn geval waren die derden mijn ex-schoonmoeder en haar dochter met rooie oortjes constructies t.b.v. een vechtscheiding. En we hadden niet eens kinderen. Mijn sluwe ex-schoonmoeder met een hoge sociale 'intelligentie' wist kennelijk precies hoe je dat moest spelen. Ook mijn advocaat en zelfs zijn secretaresse hadden rooie oortjes. Moet een lekker goed onderbouwd verhaal zijn! Maar ik ben nooit in staat van beschuldiging gesteld. Helaas. Dit circuit loopt buiten justitie om. Later heb ik via de advocatuur inzage geëist in mijn eigen dossier. Dit dossier heb ik inderdaad gezien maar de grootste gedeelte was afgeplakt met etiketjes 'omdat er anderen bij betrokken waren'. Dit dossier is nog steeds niet gesloten. Iedereen met macht of privileges in Nederland heeft toegang tot mijn dossier, maar ik maar ook mijn vrouw, reeds bijna 30 jaar getrouwd, mag mijn dossier niet zien. Het wordt pas vernietigd na mijn dood.

Dit volk van klerken en ambtenaren hadden ook hun dossiers van Nederlandse Joden prima op orde toen we werden binnengevallen door de Duitsers. Dat heeft onvoorstelbaar veel leed veroorzaakt, terwijl in Denemarken onmiddelijk tijdens de Duitse inval álle dossiers van álle Denen zijn vernietigd. In zulke dossiers staan NIET uitsluitend medische gegevens. In Amerika zijn al veel Amerikanen 'gechipt' binnen het programma van Obamacare en deze gegevens zijn dan gekoppeld aan info van allerlei 'veiligheidsdiensten'. Die kant gaan wij ook op. De mentaliteit is er al. We houden van poep gooien over een schutting zonder zelf gezien te worden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Dat sluiten van het dossier kun je wel vergeten. En als dat kereltje volwassen is wordt hem de toegang tot het dossier gewoon geweigerd omdat er wellicht 'derden' bij betrokken zijn zoals in mijn geval. In mijn geval waren die derden mijn ex-schoonmoeder en haar dochter met rooie oortjes constructies t.b.v. een vechtscheiding. En we hadden niet eens kinderen. Mijn sluwe ex-schoonmoeder met een hoge sociale 'intelligentie' wist kennelijk precies hoe je dat moest spelen. Ook mijn advocaat en zelfs zijn secretaresse hadden rooie oortjes. Moet een lekker goed onderbouwd verhaal zijn! Maar ik ben nooit in staat van beschuldiging gesteld. Dit circuit loopt buiten justitie om. Later heb ik via de advocatuur inzage geëist in mijn eigen dossier. Dit dossier heb ik inderdaad gezien maar de grootste gedeelte was afgeplakt met etiketjes 'omdat er anderen bij betrokken waren'. Dit dossier is nog steeds niet gesloten. Iedereen met macht of privileges in Nederland heeft toegang tot mijn dossier, maar ik maar ook mijn vrouw, reeds bijna 30 jaar getrouwd, mag mijn dossier niet zien. Het wordt pas vernietigd na mijn dood.

Dit volk van klerken en ambtenaren hadden ook hun dossiers van Nederlandse Joden prima op orde toen we werden binnengevallen door de Duitsers. Dat heeft onvoorstelbaar veel leed veroorzaakt, terwijl in Denemarken onmiddelijk tijdens de Duitse inval álle dossiers van álle Denen zijn vernietigd. In zulke dossiers staan NIET uitsluitend medische gegevens. In Amerika zijn al veel Amerikanen 'gechipt' binnen het programma van Obamacare en deze gegevens zijn dan gekoppeld aan info van allerlei 'veiligheidsdiensten'. Die kant gaan wij ook op. De mentaliteit is er al. We houden van poep gooien over een schutting zonder zelf gezien te worden.

Dat is ook de reden waarom ik het vertik vertrouwelijk informatie op te nemen in leerlingendossiers. Anderen doen dat wel, terwijl jongeren wel degelijk evolueren. Dan hoeven stommiteiten niet opgerakeld te worden. Meestal noteer ik dan iets onzinnigs als : 'Getelefoneerd met ouders.' Zonder de inhoud van het gesprek weer te geven. Of ik verwijs naar een vergadering waarvan het verslag nu toch wel zoek geraakt is zeker ?

Link naar reactie

Maar Keyser, is dit nou juist niet het grote probleem? Door het ziekelijke gedrag van enkelen, heeft de rest er last van? "Nee meneer Keyser die camera's bij U in de straat hangen er voor Uw veiligheid, er zijn wat lokale rovertjes actief hier."

"oohhh, die camera's op de snelweg, die zijn er om de doorstroming te controleren en snel actie te kunnen nemen in geval van een ongeluk"....."Meneer Keyser, rustig nu, we zijn er alleen maar om U te helpen en alles veiliger en prettiger te maken dus nu gewoon weer rustig aan het werk"....

Ik snap je uitleg en zeker om in een vroeg stadium het eea al te kunnen analyseren, dat betekend nog niet altijd dat het wenselijk is........

Dat is in jouw geval en in jouw optiek misschien overdreven. Maar als je weet dat probleem gezinnen en dito kinderen, vaak een bepaald risico profiel hebben, dan is dat zinnig. Hoe eerder je iets bespreekbaar kunt maken, hoe beter.

Mishandeling van vrouwen begint meestal tijdens de zwangerschap. Ook de kinderen lopen dus gevaar vlak na de geboorte. Ik heb gelukkig alleen de foto's gezien van de kinderlijkjes, de Röntgenopnames van gebroken botten, de gebroken nekjes en oogbloedingen van door elkaar geschudde baby's.

Probeer niet overal wat achter te zoeken aub. We wonen nou eenmaal in een land met behoorlijk wat halve zolen.

Link naar reactie

Ik snap dat het niet leuk is om op deze manier ondervraagd te worden tijdens een bezoek van iemand van het consultatiebureau. Maar ik vind het een goede zaak dat dit gebeurt. In Nederland heeft ongeveer 40% van de kinderen last van problematische hechting. Hier kan een kind het hele leven last van hebben. Als het consultatiebureau, in samenwerking met bjz, de ouders van deze kinderen kan ontdekken zou dat kunnen helpen. De ouders van deze kinderen zouden extra ondersteuning kunnen krijgen in de opvoeding van hun kind/eren. Dat voorkomt veel leed.

Ik vind dat kinderen recht hebben op ouders. En niet dat iedereen recht heeft om een kind op de wereld te zetten.

Ik moet hierbij vertellen dat wij als pleegouders kinderen in huis hebben gehad die mishandeld, ondervoed en genegeerd waren door hun biologische ouders. Ook hebben wij meldingen bij het amk gedaan waardoor later de kinderen uit huis geplaatst zijn. En we zouden het weer doen als het nodig is.

• Leuk 1
Link naar reactie

Je kind en oortje gezin word meteen in een hokje geplaatst als je aan een aantal criteria voldoet of juist niet voldoet.

Waar de lijn precies getrokken word dat weet ik niet, en al helemaal nietwaar de grens over 5 of 10 jaar word getrokken.

Dat baart me wel zorgen!

Van de andere kant is het goed dat ze proberen de rotte appels ertussenuit te vissen.

Een kind moet een onbezorgde jeugd hebben.

Maar waar trek je de grens, die is momenteel naar mijn idee heel erg vaag.

Link naar reactie

Er zijn meer klachten over deze vragenlijsten...

Klachten_over_intieme_vragenlijst GGD

De lijst met intieme vragen die ouders en kinderen bij de jeugdgezondheidszorg invullen, moet op de schop. Tot die conclusie komen de GGD's na klachten van ouders, die vragen over inkomen, psychische gesteldheid of hoe vaak hun kind tanden poetst, ervaren als ongewenste bemoeienis.

Daarover bericht de Volkskrant. Gemeenten zijn verplicht kinderen te onderwerpen aan zogenoemde preventieve gezondheidsonderzoeken. Dat gebeurt in groep 2 en groep 7 van de basisschool en in de tweede klas van de middelbare school. Sinds kort is er een extra 'contactmoment' in de vierde klas.

Ouders en kinderen vullen een vragenlijst in. Daarna volgt meestal een gesprek met een verpleegkundige. Problemen zouden zo vroegtijdig worden opgespoord.

Toch is nooit aangetoond wat het resultaat van al die vragenlijsten is. ,,Het wordt hoog tijd dat dat wordt onderzocht'', zegt Frans Pijpers van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid, het onderzoeksinstituut dat adviseert over de inhoud van vragenlijsten

Uitgebreid artikel in de Volkskrant Eén zin uitgelicht:. Vaak blijft ook onvermeld dat de ingevulde lijsten en gespreksverslagen terechtkomen in een digitaal dossier dat wordt bewaard tot het 34ste levensjaar.

Link naar reactie

Nu ben ik zelf nog lang niet toe aan kinderen en ben er misschien zelf nog wel eentje maar dit lijkt mij toch wel heel erg ver gaan, het is nu al zo dat bij solicitatie gesprekken even snel naar de persoon gegoogled word maar hoelang duurt het nog voordat ook het digitaal kinder dossier erbij word gehaald?

het heeft ook wel weer voordelen absoluut maar dit gaat mij toch weer te ver.

gr, MP

Link naar reactie

Het elec kind dossier gaat nog veel verder dan wat er tot dusver word opgenoemt.

Het kan zomaar gebeuren dat je op een dag je kind thuiskomt en verteld dat er een "arts" op school was die allerlei persoonlijke vragen stelde.

En het word dan gebracht alsof de kinderen geen keuze hebben dan mee te werken.

Ook de fysieke onderzoeken worden op zo,n manier gebracht. terwijl er geen enkele medewerking plicht is, en ouders zelfs eerst toestemming horen te geven. voor ze ook maar in de buurt mogen komen

en je mag er altijd bij zijn als ouder.

Link naar reactie

Maar Keyser, is dit nou juist niet het grote probleem? Door het ziekelijke gedrag van enkelen, heeft de rest er last van? "Nee meneer Keyser die camera's bij U in de straat hangen er voor Uw veiligheid, er zijn wat lokale rovertjes actief hier."

"oohhh, die camera's op de snelweg, die zijn er om de doorstroming te controleren en snel actie te kunnen nemen in geval van een ongeluk"....."Meneer Keyser, rustig nu, we zijn er alleen maar om U te helpen en alles veiliger en prettiger te maken dus nu gewoon weer rustig aan het werk"....

Ik snap je uitleg en zeker om in een vroeg stadium het eea al te kunnen analyseren, dat betekend nog niet altijd dat het wenselijk is........

1 op de 4 meisjes wordt seksueel misbruikt of is slachtoffer van verkrachting. Voor jongens ligt dat rond de 1 op 6. We hebben allemaal een grote mond als het over pedofielen gaat, maar als mensen dat proberen te voorkomen en ook andere ziekten proberen te signaleren, krabbelt men terug. Uiteraard zitten hier op het forum alleen fatsoenlijke ouders. Dat is niet het geval. Reken maar uit.

Van alle dames en heren hier aanwezig zijn er tientallen in de vroege jeugd misbruikt. Dat is gewoon statistiek. Ook zijn er mensen geweest of Nog steeds, met een hartruis, al dan niet onschuldig. Niemand zit te wachten op een kind wat dood in bed gevonden wordt. Ook de steeds dikker wordende jeugd wordt aangesproken en verwezen (niet dat het Veel zin heeft, maar 20% lukt het om af te vallen met Hulp). Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Link naar reactie

Het elec kind dossier gaat nog veel verder dan wat er tot dusver word opgenoemt.

Het kan zomaar gebeuren dat je op een dag je kind thuiskomt en verteld dat er een "arts" op school was die allerlei persoonlijke vragen stelde.

En het word dan gebracht alsof de kinderen geen keuze hebben dan mee te werken.

Ook de fysieke onderzoeken worden op zo,n manier gebracht. terwijl er geen enkele medewerking plicht is, en ouders zelfs eerst toestemming horen te geven. voor ze ook maar in de buurt mogen komen

en je mag er altijd bij zijn als ouder.

Klopt, hebben wij hier ook meegemaakt met onze jongste dochter. Ze moest tijdens haar mentor les naar een website gaan en online een aantal zeer persoonlijke vragen beantwoorden. De vragen gingen zelfs zover dat ze er rode oortjes van kreeg. Nergens werd vermeld of verteld dat het vrijwillig was. Toen wij bij school verhaal gingen halen, werd ons verteld dat het ging om een onderzoek van een aantal studenten en dat alle info annoniem zou zijn. Op mijn vraag wat anderen te maken hebben met de groei van het schaamhaar bij onze dochter werd vreemd gereageerd. De school zei dat ze niet wisten dat dit soort vragen gesteld werden en dat meewerken eraan ging op vrijwillige basis.

Wij hebben daarop een klacht ingedient waar we vervolgens nooit meer iets van gehoord hebben. Later nog eens gebeld naar school, maar ze konden ons geen uitleg geven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...