Ga naar inhoud
GENEGEERD

Epic Fail Leatherman Wingman - Pas Op


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Erg blij met Leatherman. Behalve vandaag. Ik had deze erg smerig gemaakt, even in de vaatwasser gegooid.

 

Wat blijkt? Het veersysteem is van een ander metaal als de poten van de tang, zit gepuntlast erop. Waarschijnlijk heeft het net als een bimetaal gewerkt en zichzelf zoveel kracht opgeleverd, dat beide veersystemen zijn afgebroken.

 

Gevolg: tang is lam. Volgens mij staat dat niet in de folder / handleiding. Morgen langs de winkel, op laten sturen. Wat een onverwachte tegenvaller.

 

Pas dus op, als je de tang schoonmaakt, een lauw sopje gebruiken......

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Erg blij met Leatherman. Behalve vandaag. Ik had deze erg smerig gemaakt, even in de vaatwasser gegooid.

 

Wat blijkt? Het veersysteem is van een ander metaal als de poten van de tang, zit gepuntlast erop. Waarschijnlijk heeft het net als een bimetaal gewerkt en zichzelf zoveel kracht opgeleverd, dat beide veersystemen zijn afgebroken.

 

Gevolg: tang is lam. Volgens mij staat dat niet in de folder / handleiding. Morgen langs de winkel, op laten sturen. Wat een onverwachte tegenvaller.

 

Pas dus op, als je de tang schoonmaakt, een lauw sopje gebruiken......

 

ff mailen naar Leatherman om vanaf nu op hun verpakking zetten dat ze niet dishwasher-proof zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg blij met Leatherman. Behalve vandaag. Ik had deze erg smerig gemaakt, even in de vaatwasser gegooid.

 

Wat blijkt? Het veersysteem is van een ander metaal als de poten van de tang, zit gepuntlast erop. Waarschijnlijk heeft het net als een bimetaal gewerkt en zichzelf zoveel kracht opgeleverd, dat beide veersystemen zijn afgebroken.

 

Gevolg: tang is lam. Volgens mij staat dat niet in de folder / handleiding. Morgen langs de winkel, op laten sturen. Wat een onverwachte tegenvaller.

 

Pas dus op, als je de tang schoonmaakt, een lauw sopje gebruiken......

Ik schrok wel even van je bericht aangezien ik ook een LM Wingman heb en deze vind ik juist fijn omdat deze een schaar heeft i.p.v. een zaag. Gelukkig is de waarschuwing alleen voor de vaatwasser (hebben we niet) maar is wel een teleurstelling van zo een mooie en praktische multitool.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere waarschuwing voor wingman en sidekick is dat men het mes alsnog kan openen kan als je de tang hebt opengevouwen. --> surge, charge en wave hebben een railsysteem waardoor een veiligheidspinnetje de lemmetten blokkeren. Helaas hebben deze geen spring assist aan de tang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok wel even van je bericht aangezien ik ook een LM Wingman heb en deze vind ik juist fijn omdat deze een schaar heeft i.p.v. een zaag. Gelukkig is de waarschuwing alleen voor de vaatwasser (hebben we niet) maar is wel een teleurstelling van zo een mooie en praktische multitool.

 

Een Yurt zonder vaatwasser? Dan is het echt afzien :o

 

Ik denk dat een warm sop (65 C) al genoeg is, veel warmer wordt mijn vaatwasser in eco stand niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt me toch wel tegen.

Al zou ik nooit, NOOIT een mes van meer dan 5 euro cent ( lees scherp geslepen) in een vaatwasser stoppen hij zou er niet dusdanig kapot van moeten gaan.

Je snede is dan wel vaak aan een slijpbeurt toe....

 

Gelukkig heeft LM een super garantie dus laat het ons absoluut weten als dat ook nog veranderd is.

Zou voor mij een reden zijn om ook LM links te laten liggen...

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pussende blaar onder mijn poezelige voetjes maat 48.....hup lek prikken, al die narigheid over de Wingman.

 

Pfff aflikken en klaar, wat is het probleem :confused:

Als je daar al een afwasmachine voor nodig gaat hebben dan wordt het nog wat na de shtf :cool:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel goed mes moet in de vaatwasser.

 

En gebruik de tang van een Leathermen NIET als knijptang. Dit heeft mij 2 halve Leathermen's opgeleverd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg blij met Leatherman. Behalve vandaag. Ik had deze erg smerig gemaakt, even in de vaatwasser gegooid.

 

Wat blijkt? Het veersysteem is van een ander metaal als de poten van de tang, zit gepuntlast erop. Waarschijnlijk heeft het net als een bimetaal gewerkt en zichzelf zoveel kracht opgeleverd, dat beide veersystemen zijn afgebroken.

 

Gevolg: tang is lam. Volgens mij staat dat niet in de folder / handleiding. Morgen langs de winkel, op laten sturen. Wat een onverwachte tegenvaller.

 

Pas dus op, als je de tang schoonmaakt, een lauw sopje gebruiken......

 

Gepuntlast? Bij de Sidekick die ik heb is dit geklonken.

 

Veer, multitool zelf en eventuele klinknagel zijn van verschillend materiaal en er is bijna niets ter wereld wat corrosiever is dan een vaatwasser met bijbehorend vaatwasmiddel.

Ik heb koksmessen van gerenommeerd merk verneukt zien worden in vaatwassers. Als iets je lief is, maak het dan met liefde schoon en vermijdt zo'n vaatwasser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gepuntlast? Bij de Sidekick die ik heb is dit geklonken.

 

Veer, multitool zelf en eventuele klinknagel zijn van verschillend materiaal en er is bijna niets ter wereld wat corrosiever is dan een vaatwasser met bijbehorend vaatwasmiddel.

Ik heb koksmessen van gerenommeerd merk verneukt zien worden in vaatwassers. Als iets je lief is, maak het dan met liefde schoon en vermijdt zo'n vaatwasser.

 

Ik zie dat mijn andere Leatherman met een klinknageltje zit. Misschien ben ik niet de enige die het vaatwasser probleem heeft gehad.

 

Frodo moest The One Ring in mount Doom gooien....ik hoefde mijn Leatherman alleen maar in de vaatwasser te mikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scherpe, goede messen, mogen NOOIT in de vaatwasser. Hoe handig vaatwassers ook zijn, voor messen zijn ze een ramp!

 

Enne, dokter, blaren lek prikken met een zakmes? Da's vast niet steriel, dat heeft u zo niet geleerd! ;)

Overigens werkt 't schaartje beter, klein knipje in de blaar gaat een stuk prettiger dan met 't mes er in porren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scherpe, goede messen, mogen NOOIT in de vaatwasser. Hoe handig vaatwassers ook zijn, voor messen zijn ze een ramp!

 

Enne, dokter, blaren lek prikken met een zakmes? Da's vast niet steriel, dat heeft u zo niet geleerd! ;)

Overigens werkt 't schaartje beter, klein knipje in de blaar gaat een stuk prettiger dan met 't mes er in porren.

 

Maar wel lekker stoer. Wordt zijn vriendin opgewonden van. Dan kan hij weer zijn hobby beoefenen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vaatwasserspul is zéér alcalisch (hoge pH). Aluminium, hout, zink, zelfs sommige keramiek worden daar zenuwachtig van. Hout, bv. van Opinel: Mes kapot. Ook de Alox scales van sommige Victorinox messen (bv. Pioneer, Farmer, Solo, Cadet, Soldier en nog vele anderen) gaan gewoon kapot.

 

Goeie info weer @vheeswijk. Bedankt!:-D

 

Gelukkig heb ik geen vaatwasser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij Victorinox een keer in een badje van heet water, citroenzuur en zout gemikt voor de grote schoon maak.

Was ook niet echt een top idee. De mesdelen zijn nog prima, maar de aluminium tussenschotjes vertonen tekenen van corrosie.

Het was als een draadje aan je trui, je weet dat je het niet moet doen, maar toch...

@vheeswijk mooie samenvatting ^_^ ik zal het in gedachten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
En. ...... HOERA! Weer een dikke plus voor Leatherman; zonder bon bij de winkel ingeleverd (Ik heb er daar drie gekocht dus de man kende mij) en twee weken later een telefoontje. Gewoon een nieuwe gekregen.

 

Conclusie: koop je een Leatherman, dan zit het goed.

 

wat zitten de trouwe lm bezitters nou al een hele tijd te zeggen... gooi die goedkope aldi-lidl-hema-action-...-whateverbudgetstoremultitool in de vergeetlade en investeer in lm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...