Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik ben geen verzamelaar, maar het valt me op dat er verschillen zijn bij munten:

Maple Leaf 1 ounce zilveren munt 31.1 gr. € 26.28

en/of

Philharmoniker 1 ounce zilveren munt 31.1 gr. € 26.19

en/of

Eagle,1 ounce, zilveren munt 31.1 gr. € 26.93

Verschillen:

De inkoopprijs verschilt iets.

Land van herkomst verschilt

Continent verschilt

Overeenkomsten:

Zilvergehalte is hetzelfde.

Verkoopprijs is hetzelfde (momenteel)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maakt niets uit. Gaat om de herkenbaarheid en het zilvergehalte. Wij hebben zelf alleen maar Maples.

Deze post delen

Maakt niets uit. Gaat om de herkenbaarheid en het zilvergehalte. Wij hebben zelf alleen maar Maples.

same here, maar slechts een paar.

Maple wordt denk ik meer herkent maar of dat zoveel uitmaakt....

Volgend aankoop wordt na een poosje sparen een zak zilveren tientjes :p

Deze post delen

Ik zie trouwens dat die Maple een zuiverheid heeft van 999.9/1000.

De philamonicer heeft een zuiverheid van 999,0/1000

De Eagle heeft een zuiverheid van .999/1000

Betekent dit dat de Maple zuiverder is dan de rest of hoe moet ik dat zien ? Omdat wel overal 1000 achter staat.

Betekent bijvoorbeeld 999 van de 1000 delen. 1000 is het maximum.

Deze post delen

Mag ik vragen waarom je alleen maar Maples hebt ?

Ik vond ze wel mooi met dat Canadese eikenblad erop. Verder zijn ze erg bekend. Maar nogmaals, het maakt allemaal weinig uit.

Deze post delen

Het is in ieder geval belangrijk dat er op de munt duidelijk vermeld staat dat deze van zilver is. Wie weet moet je een keer iemand zijn medewerking afkopen door hem zo'n munt in handen te drukken en als die persoon geen verstand van munten heeft kun je hem daarmee overtuigen.

Deze post delen

Het maakt niet alleen weinig uit, het maakt helemaal niets uit welke je kiest.

Ik zou dus voor de goedkoopste gaan.

Als deze dingen ooit gebruikt gaan worden dan wordt elk van deze drie binnen een week door iedereen herkent.

Deze post delen

Ik heb alleen maar maple leafs, ik vind die philharmonikers niet zo heel erg mooi. Maple leaf is tevens de meest zuivere munt en elke liefhebber van zilver herkend ze onmiddelijk.

Deze post delen

Eigenlijk voldoet de Maple aan alle eisen, maar is niet de goedkoopste, dat is die Oostenrijkse, maar daar staat niets internationals op, alleen duitse taal.

Kijk regelmatig op silvermountain daar staat de Maple soms net goedkoper dan de oosterijkse tijdens de aanbieding die ze blijkbaar regelmatig hebben.

Dan heb je volgens mij alles een van de bekentste de zuiverste en de goedkoopste, ....op dat moment:cool:

Zal er wel iemand reageren dat je goud moet kopen:confused:

Succes, volgens mij is het veeeeeeel beter dan domweg op een rekening laten staan:rolleyes:

Deze post delen

O ja, helemaal vergeten: je kunt onderhandelen met Rolf van Zanten van Silver Mountain. Is op zich een aardige vent. Beetje mailen, bellen ('zo lang voor gespaard, kan ik voor dat geld niet iets meer krijgen?'), hem over z'n studentikoze bolletje aaien, wat zeuren als het te lang duurt en hoppa, extra korting. Ga niet puur en alleen af op zijn webshopprijzen. Dit is een handelaar - behandel hem dan ook zo.

rolf-van-zanten.png

Hier nog een interview: http://www.goud.com/author/rolf-van-zanten/

Deze post delen

O ja, helemaal vergeten: je kunt onderhandelen met Rolf van Zanten van Silver Mountain. Is op zich een aardige vent. Beetje mailen, bellen ('zo lang voor gespaard, kan ik voor dat geld niet iets meer krijgen?'), hem over z'n studentikoze bolletje aaien, wat zeuren als het te lang duurt en hoppa, extra korting. Ga niet puur en alleen af op zijn webshopprijzen. Dit is een handelaar - behandel hem dan ook zo.

rolf-van-zanten.png

Hier nog een interview: http://www.goud.com/author/rolf-van-zanten/

Dat ging al eens door mijn hoofd, de marges zijn giga vergeleken met bv. Goud.

Bedankt voor het antwoord nu nog uitzoeken hoe ver je kunt gaan!

Deze post delen

Gast jolanda

ik heb alleen maar rijksdaalder,halve gulden,kwartjes,dubbeltjes,gulden,zilver bar :D

Groet Jolanda

Deze post delen

Ik heb ook nog een zooitje zilveren gulden en rijksdaalders.... daar heb ik destijds 1 gulden of fl,2,50 per rijksdaalder voor betaald. Ik werd destijds voor gek verklaard en helemaal toen de euro kwam. weigerde ze in te leveren. Hoe vaak ik toen heb moeten horen straks zijn ze niets meer waard. Maple leaf vindt ik een mooi munt, is ook betaalbaar en dus verhandelbaar.

Deze post delen

Gast jolanda

hopelijk munten voor 1967 want vanaf 1967 zit er geen zilver meer in :mad:

ik heb veel uit 1930/40/50 en koop elke kwartaal bij :D

heb ook 10 gulden munten :rolleyes:

groet jolanda

Deze post delen

Nou, daar kom je lekker op tijd mee. Ik heb net een bestelling gedaan (niet bij hem trouwens)

Maar geldt dat ook bij ander webshops m.b.t. zilver en goud. Wel handig voor een volgende keer namelijk.

Aan welke bedragen moet ik dan trouwens denken ?

Wij hebben destijds een bestelling gedaan bij RvZ en die liep niet lekker (o.a. zeer lange levertijd). Toen hebben we zo'n 2,5% korting gekregen. Dat lijkt niet zoveel, maar het is toch mooi meegenomen.

Deze post delen

Wij hebben destijds een bestelling gedaan bij RvZ en die liep niet lekker (o.a. zeer lange levertijd). Toen hebben we zo'n 2,5% korting gekregen. Dat lijkt niet zoveel, maar het is toch mooi meegenomen.

Ik heb de laatste keren besteld bij zilvergoudwinkel en deze bestellingen werden beide keren na 5 werkdagen verstuurd en de volgende dag geleverd door een hele bekende transporteur. Netjes track and trace en handtekening voor ontvangst en discreet verpakt met security tape. Over het algemeen goedkoper dan silvermountain. Dat adresje in Duitsland is goedkoper maar lange levertijd en ik vrees dat mijn Duits niet goed genoeg is om eventuele conflicten duidelijk te kunnen communiceren.

Deze post delen

Ik heb de laatste keren besteld bij zilvergoudwinkel en deze bestellingen werden beide keren na 5 werkdagen verstuurd en de volgende dag geleverd door een hele bekende transporteur. Netjes track and trace en handtekening voor ontvangst en discreet verpakt met security tape. Over het algemeen goedkoper dan silvermountain. Dat adresje in Duitsland is goedkoper maar lange levertijd en ik vrees dat mijn Duits niet goed genoeg is om eventuele conflicten duidelijk te kunnen communiceren.

Wij hebben ook wel eens wat zilver besteld in Duitsland, bij Kronwitter (http://www.kronwitter-muenzen.de/). De prijs was goed, levertijd en communicatie waren duidelijk minder. Onthou echter dat je met zilverboer Rolf kunt onderhandelen. Mailen, bellen, zeuren, beloven dat je hem aanprijst bij al je vrienden en kennissen - kortom, handelen met die gast.

Deze post delen

Je kan de Duitse muntenwinkels websites vertalen met Google translater. Niet alles wordt goed vertaald maar goed genoeg om het te begrijpen. Tot nu toe zijn al mijn bestellingen uit Duitsland binnen 3 dagen aangekomen. De verzendskosten zijn wat hoger maar je bent vaak 1 a 2 euro per zilveren beleggingsmunt goedkoper uit.

Kijk ook eens naar de Duitseland 10 euro munt. Deze heeft 92.5% zilver en weegt 18 gram. Dus 16.65 gram zilver zit er in de munt. De munt kost ongeveer 15 euro. De waarde zal nooit onder de 10 euro zakken. Houd er rekening mee dat in het jaar 2011 het zilvergehalte is gezakt. De waarde van zilver in de munt ligt nu hoger dan de nominale waarde van de munt. Er zit bijna 12 euro aan zilver in de munt. Daarnaast heeft de munt een verzamelaarswaarde.

Wanneer zou de btw op zilver weer omlaag gaan?

Deze post delen

Als de euro weg is heb je de waarde van zilver nog. Wanneer de euro valt zal de zilverwaarde alleen nog maar meer stijgen. Dan heb je met deze munt zo je risico gespreid in verschillende scenario's. Daarom is spreiding het beste.

Deze post delen

Ik ben zelf van de Maples, mooie munt en idd de allerpuurste die er te krijgen is.

Vaak is de Wiener goedkoper maar wat een lelijk ding zeg.

Let op de goedkopere Duitse sites: De verzendkosten kunnen bijna het dubbele zijn dan die gekocht bij een nederlandse zilverboer...

Greener

ps: Investeer ook eens in 5 oz of 10 oz munten uit bijv. Australie zoals de Kookaburra of de Koala. Geeft leuke winstmarges bij doorverkoop

Deze post delen

Net 6 munten binnengekregen maar allemaal in 1 zakje geknald door de leverancier Hollandgold omdat ik ze enigzins bevingerd vond door de inpakkers heb ik zilverpoets uit het poetsmandje van mijn vrouw gezocht en ik poetsen echter nu laat de het doffe acent iets los van de kop van juliana

en poetsen help ook niet zo

Het gaat om deze munt en dan de andere kant met de kop ook de het doffe acent

Wat kan ik er aan doen?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...