Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Israel zet grondtroepen in op de Gaza

Recommended Posts

Ik ben pro iets, de ander is pro anders, maar het belangrijkste is dat wij hier pro vrede zijn, zolang de hamas door blijft gaan, zolang israel hard reageert zal die vrede niet komen. Ik stel voor de meningen aan beide kanten wat te matigen :) misschien is dit niet de plaats om dit te bespreken. Waarschijnlijk schieten we er ook niets mee op, we zullen ze hier geen vrede dwingen te sluiten denk ik.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 195
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Je zou toch zeggen dat die Arabieren land zat hebben:

israel-v-arab-land-map1.jpg.3dcf67d30e7d43fbcfa8ef6262f8d30f.jpg

Je kunt je dan ook afvragen wat je daar in hemelsnaam doet? Iemand in vol Feyenoord tenue gaat ook niet in het F-side vak bij Ajax zitten (moet niets uitmaken, maar het is vragen op problemen).

• Leuk 1
Je kunt je dan ook afvragen wat je daar in hemelsnaam doet? Iemand in vol Feyenoord tenue gaat ook niet in het F-side vak bij Ajax zitten (moet niets uitmaken, maar het is vragen op problemen).

Misschien dat als je ouders en grootouders er zijn geboren dat je geen zin hebt om weg te gaan?

Kijk, zo moet het:

palestijn-jood-vrede.jpg.3b462a33956e08966b0473fe07e9d7f8.jpg

Deze foto doet me denken aan een boek (als ik me niet vergis van schrijver Leon Uris), getiteld Exodus.

Het gaat over de oprichting van de staat Israël en volgens de verhalen daarin, wilden de mensen (Palestijnen en Joden) maar al te graag samenwerken.

Aanrader om te lezen.

Kijk, zo moet het:

palestijn-jood-vrede.jpg.3b462a33956e08966b0473fe07e9d7f8.jpg

Zo zou het mooi zijn, helaas is de realiteit anders:

"Het aantal Palestijnen dat is gedood als gevolg van het Israëlische offensief tegen Hamas, is gestegen tot zeker 1707. De meeste van hen zijn burgers, onder wie veel vrouwen, kinderen en bejaarden. Naast de doden vielen zo'n 9000 gewonden. Dat hebben de autoriteiten in de Gazastrook vandaag gezegd. Aan Israëlische kant zijn 66 doden gevallen, vrijwel allemaal militairen"

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3710055/2014/08/02/Netanyahu-Israel-vecht-door-na-vernietiging-tunnels.dhtml

In het kort:

1707 vs 66 doden en dan nog 9000 gewonden...

Diep triest.

Israël stopt met offensief in Gazastrook

Precies vier weken na het begin op 8 juli is Israël vandaag gestopt met zijn offensief in de Gazastrook. Een van de belangrijkste doelen, het vernietigen van alle tunnels van Gaza naar Israël, werd volgens het leger bereikt. Maar de tol is hoog. Aan Palestijnse zijde vielen meer dan 1.800 doden, onder wie 408 kinderen. Israël oogstte wereldwijd felle kritiek vanwege de gewelddadigheden.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3713865/2014/08/05/Israel-stopt-met-offensief-in-Gazastrook.dhtml

Er is inderdaad een onvoorstelbare ravage in het Shujajia (Shejaia) district aan oostelijke kant van Gaza stad. Hier had Hamas zijn bolwerk neergepoot, de hele wijk ondertunneld, van de wijk een ware vesting gemaakt als uitvalsbasis om Israël te bestoken met raketten, mortiergranaten en tevens verrassingsaanvallen uitvoeren via de tunnels waarvan er velen diep op Israëlische grondgebied uitkwamen. De Slag om Shujajia laat zien wat het resultaat is van een guerillaoorlog die in een dichtbebouwd en bevolkt gebied wordt uitgevochten.

Wat cijfers;

Het IDF verklaarde vanochtend dat het zeker 900 terroristen heeft uitgeschakeld of ruwweg de helft van de Palestijnse dodental.

Volgens de officiële statistieken die door Channel 2 werden gepubliceerd, werden tijdens OPE (Operation Protective Edge) 3.356 raketten afgevuurd naar willekeurige burgerdoelwitten in Israël.Volgens het internationaal recht is dat een oorlogsmisdaad en een misdaad tegen de menselijkheid.

Dodentol: 1834 vs. 68

Voor wie zich vragen stelt over het grote verschil in het aantal doden – 1834 Palestijnen vs 68 Israëliërs – vindt daarvoor een verklaring in de verschillende wijzen van oorlogsvoering door de betrokken partijen. Hamas gebruikt zijn burgers als menselijk schild om zijn wapenopslagplaatsen en lanceerinstallaties te beschermen; Israël doet precies net het tegenovergestelde en zet zijn wapens in om zijn burgerbevolking te beschermen.

1.834 ofte 0,1 procent van de Palestijnse bevolking van Gaza, mag misschien veel lijken, maar er zijn tot op heden ongeveer eenzelfde aantal Palestijnen omgekomen in de Syrische burgeroorlog (en waarover niemand gelamenteerd heeft.) Vergeleken met de massacre in Syrië, is ca. 1800 doden de opbrengst van een ‘normale’ week van slachtingen… en dat al sinds begin 2011.

• Leuk 1

1.834 ofte 0,1 procent van de Palestijnse bevolking van Gaza, mag misschien veel lijken, maar er zijn tot op heden ongeveer eenzelfde aantal Palestijnen omgekomen in de Syrische burgeroorlog (en waarover niemand gelamenteerd heeft.) Vergeleken met de massacre in Syrië, is ca. 1800 doden de opbrengst van een ‘normale’ week van slachtingen… en dat al sinds begin 2011.

Ik vind het persoonlijk altijd erg krom en respectloos om te doen alsof iets niet erg of minder erg is, omdat er ergens anders ook of zelfs nog meer doden vallen. 1.834 doden lijkt niet alleen veel maar IS veel, en de doden in Syrië zijn er OOK veel. Ieder oorlogsslachtoffer is er wat mij betreft een teveel, het is toch een omgedraaide wereld als het ene slachtoffer niet erg is omdat er ergens anders 2 doden gevallen zijn.

• Leuk 1
Dat het hopelijk afgelopen is de schade die jij toonde door je bericht in gaza. En dat ze eens ophouden met tunnels graven en raketten afvuren.

We weten allebij dat het niet afgelopen is, erop hopen mag altijd...

K a n s

Even wat informatie met betrekking op het onder vuur nemen van de VN scholen door Israël. Hierbij wil ik graag twee termen introduceren: Counter Battery Radar en Counter Battery Fire

In het kort; Om de Fire Mission (het bevuren van doelen met vuursteun) te laten slagen is het nodig dat de afvuurlocatie van de vijand zo snel mogelijk onderkent en onder vuur genomen wordt. Dit is werkelijk seconde werk. Wat er gebeurd is dat Hamas in/om de omgeving van scholen of beschermde gebieden zijn raketten lanceert, en Israël reageert met tegenvuur. Dit tegenvuur komt dan terecht op de onschuldige burgers/beschermde gebouwen waarbij vaak vele slechtoffers vallen. En deze slachtoffers komen (helaas maar waar) de Palestijnse zaak ten goede omdat zij in de media worden neergezet als schandaal tot en met oorlogsmisdaad.

Human Rights Watch heeft laatst nog geroepen dat het bombarderen van de VN scholen een overtreding van het Humanitair Oorlogsrecht (HOR) was en Israël hiermee een oorlogsmisdaad heeft begaan. En hierin hebben zij gelijk als de situatie niet net iets anders had gelegen. Namelijk:

De zgn. Counter-Battery-Fire procedure valt volgens het Internationaal Militair Operationeel Recht onder de noemer 'zelfverdediging' (Iemand beschiet jou, jij mag jezelf verdedigen en dus terug schieten).

Deze regel van zelfverdediging gaat zelfs zover dat wanneer bijv. iemand het vuur opent vanuit een gebouw/gebied met beschermde status (zoals een moskee/school/monument etc) jij als militaire mogendheid dit mag aangrijpen. Immers, de tegenstander 'militariseert' het object en maakt het daarmee tot legitiem doel. De beschermde status van het object komt dan te vervallen.

Tot zover,

Mijn punt hiermee; geloof niet alles op het eerste gezicht. Er is vaak veel meer aan de hand dan alleen de rampspoed van getroffenen die vaak keihard door de tv je woonkamer wordt ingeslingerd. Veel mensen 'vinden er wat van' terwijl zij eigenlijk niet volledige kennis hebben van de gepleegde feiten en of de kennis over (zoals in dit geval) militaire procedures en (internationaal) (militair) recht.

Mijn dank aan diegene die tot hier heeft gelezen, en hopelijk begrijpt waar mijn post over gaat en wat ik tracht te bereiken. Geenzins heb ik de bedoeling om mijzelf als Pro/Anti Israël of Hamas te profileren. Sterker nog, mijn persoonlijke mening over dit conflict verschilt van dag tot dag. Waarbij in dit conflict teveel speelt om er een goed beeld van te krijgen. Jihadisme / Antizionisme / Clash of Civilisations / Landje-pik / Zelfverdediging etc etc....

Wellicht nog wat interessante bronnen/leesvoer:

Operational Law Handbook 2014

Het Humanitair Oorlogsrecht - Nederlandstalig

Joint Publication 3-01 - Countering Air and Missile Threats

• Leuk 2
Ik vind het persoonlijk altijd erg krom en respectloos om te doen alsof iets niet erg of minder erg is, omdat er ergens anders ook of zelfs nog meer doden vallen. 1.834 doden lijkt niet alleen veel maar IS veel, en de doden in Syrië zijn er OOK veel. Ieder oorlogsslachtoffer is er wat mij betreft een teveel, het is toch een omgedraaide wereld als het ene slachtoffer niet erg is omdat er ergens anders 2 doden gevallen zijn.

@Loreen dat is u interpretatie van de uitleg.

Uiteraard is een oorlogsdode altijd erg, ik heb ook niet gezegd dat het ene slachtoffer niet erg zou zijn omdat er ergens anders meer vallen.

Het gaat om de selectieve verontwaardiging omdat het door Israel gepleegd is, dat is wat ik wilde aantonen.

Wat ik er mee wil zeggen is waarom hoor je dit nauwelijks nog in het nieuws;

In Syrië woedt al drieënhalf jaar een bloedige burgeroorlog. Tot en met 20 mei 2014 zijn daar 162.402 mensen om het leven gekomen waarvan maar liefst 54.000 burgers waaronder ruim 8000 kinderen en daar komen sindsdien iedere maand duizenden slachtoffers bij. In de afgelopen maand juli waren dat er maar liefst 5300 van wie 225 kinderen. LINK

Maar Syrië is voor de media geen probleemgebied en dat geldt ook voor Irak waar de demonen van IS(IS) de meest gruwelijke moordpartijen plegen.

Maar het gaat in dit topic om Gaza. Dus zoals gezegd iedere dode in een oorlog is een slachtoffer en dient met respect te worden behandeld vooral de kinderen die in het geweld vallen. Dan is het juist zaak om de juiste oorzaak te achterhalen om de daders te laten zien dat er mensen zijn die dit niet accepteren.

Zoals op 27 juli tien dodelijke slachtoffers vielen waarvan negen kinderen in een speeltuin nabij het Shifa-ziekenhuis in Gaza. Ook vielen er 46 gewonden (voornamelijk kinderen). Hamas beschuldigde het Israëlische leger, en zo deed de internationale media vanzelfsprekend ook. Israël liet echter weten niet schuldig te zijn en verklaarde dat het om een mislukte lancering van een langeafstandsraket ging, die op Israël was gericht maar neerkwam op zowel de school als het genoemde ziekenhuis. Getuigen hebben gezien dat terroristen zich naar de plek haastten om de brokstukken van de raket op te ruimen. Daarna werden de internationale camera’s erbij gehaald, zodat deze foto’s konden maken van het bloedbad. Een Israëlische legerwoordvoerder presenteerde diverse bewijzen dat het om een mislukte lancering ging, zoals de ballistische vluchtlijn en de inslag in het ziekenhuis. Op de luchtfoto werden de inslagen getoond, die onmogelijk onder die hoek vanuit Israël kunnen zijn afgeschoten.

De ware feiten zijn dat de Islamitische Jihad trachtte op de binnenplaats van het ziekenhuis een Iraanse Fajr-5 raket te lanceren maar vanwege een of ander technisch mankement of verkeerde bediening ontplofte de raket voortijdig aan de grond. De Italiaanse journalist Gabriele Barbati, die op dat moment ter plaatse was, bevestigde de uitspraak van Israël, dat Hamas verantwoordelijk was voor de dood van de kinderen. Later bevestigde Barbati ook, dat de Israëlische legerwoordvoerder de waarheid had gesproken over het bombardement op het Shifa ziekenhuis. Ook een

bevestigde dat voor de camera. Bovendien is bekend geworden dat er onder het Shifa ziekenhuis een belangrijk commandocentrum van Hamas gevestigd was. Hamas heeft Tv-ploegen later verboden om de plaats te bezoeken en te filmen en dat zegt al genoeg. Volgens de stafchef van het leger zijn er sinds het begon van de oorlog meerdere incidenten geweest waarbij burgers omkwamen door ‘eigen’ raketten.

En zo kan ik nog wel door gaan, maar beste @Loreen ik deel je rechtvaardigheidsgevoel voor het leven en de afkeuring van de dood. Het respect voor het leven is een groot goed wat helaas niet door alle mensen zo wordt ervaren. Vandaar het korte verslag van de vermeende aanval op het ziekenhuis door Israel wat niet altijd een juiste weergave is van onze waarneming en die dus door Hamas wordt misbruikt om hun (media) strijdt te voeren ten koste van kinderen ook dit aantal is teveel zoals elk kind die de dood vind door geweld er 1 te veel is.

Dit is wat ik wilde vertellen en dan hou ik het voorlopig allen maar bij Gaza.

Voor iedereen die Israël als joodse staat verdedigt, kan ik deze link met video aanbevelen. De joodse spreker, zoon van een Israëlische generaal, geeft zijn visie op de staat Israël en het Palestijnse volk. Ik denk dat niemand hier deze unieke visie kan betwisten, simpelweg omdat niemand hier ooit lang gewond heeft in Israël, niemand hier intensieve vrienden heeft onder Palestijnen, niemand de zoon is van een Israëlische generaal. Waarmee ik wil zeggen: als je het niet eens bent met de conclusies van deze bijzondere man, ben je bijzonder eigenwijs.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/07/israelische-jood-vertelt-de-echte-waarheid-over-israel/

• Leuk 2
  • Admin
Voor iedereen die Israël als joodse staat verdedigt, kan ik deze link met video aanbevelen. De joodse spreker, zoon van een Israëlische generaal, geeft zijn visie op de staat Israël en het Palestijnse volk. Ik denk dat niemand hier deze unieke visie kan betwisten, simpelweg omdat niemand hier ooit lang gewond heeft in Israël, niemand hier intensieve vrienden heeft onder Palestijnen, niemand de zoon is van een Israëlische generaal. Waarmee ik wil zeggen: als je het niet eens bent met de conclusies van deze bijzondere man, ben je bijzonder eigenwijs.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/07/israelische-jood-vertelt-de-echte-waarheid-over-israel/

Ik heb hem in een keer afgekeken en was behoorlijk onder de indruk. Nooit geweten dat bepaalde zaken zo in elkaar zaten kan mij voorstellen dat Israel hier niet blij mee is maar daar schijnt ook nog niet over die boek te worden geschreven.

wow.........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...