Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Israel zet grondtroepen in op de Gaza

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

ik weet het gewoon zeker dat er in 2014 een oorlog komt waar NL ook wat klappen zal van krijgen.

Deze post delen

ik weet het gewoon zeker dat er in 2014 een oorlog komt waar NL ook wat klappen zal van krijgen.

Nou gelukkig, dan kan ik dit van m'n lijstje met mogelijke senarios schrappen. Het gaat dus gebeuren......wel prettig, weten waar je aan toe bent.....of het nou leuk wordt of niet....

Deze post delen

Nou gelukkig, dan kan ik dit van m'n lijstje met mogelijke senarios schrappen. Het gaat dus gebeuren......wel prettig, weten waar je aan toe bent.....of het nou leuk wordt of niet....

Is dit sarcasme of niet?

Deze post delen

Tja, dat kun je vrij veilig zeggen, oorlog is altijd wel ergens en er zijn overal wel Nederlanders of Nederlandse bedrijven actief (Unilever/Frisian Flag etc..)

Deze post delen

Tja, dat kun je vrij veilig zeggen, oorlog is altijd wel ergens en er zijn overal wel Nederlanders of Nederlandse bedrijven actief (Unilever/Frisian Flag etc..)

Ja dat is waar.

Naar als nog denk ij dat er een derde wereldoorkog komt

Deze post delen

Blog Leon de Winter:Het_is_sadomasochisme

Wat citaten.

Israël heeft geleerd en de verdediging verbeterd. Bijna alle huizen hebben een ‘shelter’, er zijn ook publieke schuilkelders, en ook al zijn er inmiddels in deze laatste ronde duizend raketten afgevuurd, het aantal slachtoffers aan Israëlische kant is heel laag.

In Gaza zijn er geen ‘shelters’. Er zijn veel bunkers, en daarin schuilen de kopstukken van Hamas. Ook hun wapenarsenaal ligt daar. Bovenop die bunkers staan woonhuizen en scholen en ziekenhuizen. Het is pervers: de burgerbevolking beschermt de raketten. In Israël is het omgekeerd: de raketten van de Iron Dome beschermen de burgerbevolking.

Gaza is een vrije staat, geheel ‘judenrein’. Dat van daar uit raketten op een andere staat worden afgevuurd vinden de Gazanen kennelijk belangrijk. Israël zal er niet door verdwijnen, in tegendeel, die raketten hebben de inventiviteit van de Israëlische wapenindustrie versterkt, en daaruit is de Iron Dome voortgekomen.

De Gazanen vuren raketten af met de bedoeling dat de Joden hen pijn zullen doen. Ze willen de Joden ertoe aan zetten om hun Gazaanse gevoel van inferioriteit met daden te bewijzen: ‘Wij liggen onder omdat de Joden ons eronder houden’.

In hun eer-schaamte cultuur is hun het ergste overkomen: zijn hebben het onderspit gedolven tegen de Joden. Als andere Arabieren of andere moslims vanaf het tweede deel van de negentiende eeuw het barre, dorre, verlaten Palestina tot bloei waren gaan brengen, had geen Arabier geprotesteerd. Nee, het waren de Joden die de armen uit de mouwen staken. De Joden die in de Koran zo vervloekt worden. Je had als arme, ongeletterde islamitische boer of landarbeider geen enkele status in de Arabische wereld, maar je was altijd nog beter dan de Jood, die werkelijk het diepste uitschot was in die samenlevingen. En deze Jood ontwikkelt zichzelf en verandert een woestenij in een behoorlijk landje.

Maak ik nu van de Gazanen psychiatrische patiënten? Ja. Er is geen redelijk argument te bedenken voor hun gedrag. Er valt in hun zelfgekozen mentale en fysieke gevangenis niets te winnen, behalve de claim dat zij door beesten worden onderdrukt, en daarom zijn zij zoals zij zijn, vertellen ze ons indirect. Dus maken zij van de Israëliers de beesten die zij in hun waan nodig hebben.

Het heeft dus volgens mij geen zin om over grond en vrede te praten als we niet het massapsychologische profiel van het Palestijnse volk begrijpen. 1400 jaar islam en tribale waarden en normen hebben tot een bepaalde psychologie gevoerd die het voor veel Palestijnen onmogelijk maakt (nee, niet voor allen) met machtige en zelfbewuste Joden samen te leven. Daar ligt de pijn. Het conflict om grond is daarvan alleen de buitenkant.

• Leuk 3

Deze post delen

Gast Heksenboot

De Winter.

Ik dacht even dat het zo'n Belgische neonazi was.

Maar het is een orthodoxe Jood. 1 van zijn boeken heet "Het recht van terugkeer".

Deze post delen

...................................... Daar ligt de pijn. Het conflict om grond is daarvan alleen de buitenkant.

Juist, tot het laatste zinnetje... Het feit is dat Israel nu eigenlijk gans de regio daar controleert en alle handel bepaalt. Dan KAN het andere volk zich niet ontwikkelen!

Deze post delen

Begin bij mij niet over die "arme Joden van Israël" Dit geweld is volledig buiten proporties! Er zijn meer dan 100 doden aan de ene kant, en 1 aan de andere kant. Huizen kapot geschoten, weer meer infra kapot en de al gammele Palestijnse economie weer kapot geschoten, een aan Israëlische kant? Bijna een tankstation geraakt, bijna...

En dit is geëscaleerd omdat er 3 tieners vermoord zijn door Hamas? Ik heb daar geen bewijs van gezien, jullie?

@Stuudje, begin niet met een Leon de Winter, omgekeerde Nazi.

Of zoals onderstaande filmpje weergeeft, "het recht van terugkeer"

Ik heb echt geen enkel goed woord over voor de Israëlische Joden, een vies volk, ik spuug er op! (ik wordt er gewoon boos om!) Kijk maar naar het plaatje van @phtvs

Ik had hem gister ook al eens gepost in een ander draadje, maar check dit filmpje maar eens, maar 9 minuuten:

Deze post delen

ook dit is weer zo'n gebed zonder einde verhaal. oorlog/ruzie waar de grondslag wederom in het geloof te vinden is. waar aan beide zijden vieze spelletjes gespeeld worden over de ruggen van de onschuldige burgers. heb er geen mening over, ben noch voor Israël, noch voor de Palestijnen, en voor mij vallen dit soort draadjes onder 'geloof' welke het beste vermeden kunnen worden op dit forum. Hier gaat nooit iemand het over eens worden, en niemand zal iets toe willen geven.

Deze post delen

Plaatje wat aangeeft hoe de zaken daar werkelijk liggen.....

Yep, ondanks, en misschien wel dankzij de non-stop aanvallen door Arabische terroristen blijft de Joodse staat groeien en floreren.

Maar jij bent wel fan van dit soort mensen begrijp ik?

4hamas-executing-children.jpg.c31dec7f0ca399b6b4a072576f058b49.jpg

Deze post delen

Begin bij mij niet over die "arme Joden van Israël" Dit geweld is volledig buiten proporties! Er zijn meer dan 100 doden aan de ene kant, en 1 aan de andere kant. Huizen kapot geschoten, weer meer infra kapot en de al gammele Palestijnse economie weer kapot geschoten, een aan Israëlische kant? Bijna een tankstation geraakt, bijna...

En dit is geëscaleerd omdat er 3 tieners vermoord zijn door Hamas? Ik heb daar geen bewijs van gezien, jullie?

Wat zou jij dan doen?

Gewoon in de schuilkelders afwachten totdat die terroristen geen raketten meer hebben?

Als de Arabieren stoppen met aanvallen hoeft de IDF niet te reageren, zie ook het afgelopen jaar.....

@Stuudje, begin niet met een Leon de Winter, omgekeerde Nazi.

Want Leon de Winter wil alle niet-joden aan het gas of waarom deze belachelijke uitspraak?

Ik heb echt geen enkel goed woord over voor de Israëlische Joden, een vies volk, ik spuug er op! (ik wordt er gewoon boos om!) Kijk maar naar het plaatje van @phtvs

De integratie vordert zie ik, kansloze ordinaire jodenhaat is niet alleen meer bij de mohamedaanse medemens te vinden. :(

An inconvenient truth:

hama-and-the-nazis-abuse-of-children.jpg.01c2477868431419509cbb017ecafb84.jpg

Deze post delen

De Winter.

Ik dacht even dat het zo'n Belgische neonazi was.

Maar het is een orthodoxe Jood. 1 van zijn boeken heet "Het recht van terugkeer".

Even ter info Vlaams Belang is een erkende democratische partij. Wie vindt dat de partij geen bestaansrecht heeft kan een juridische procedure starten. Iemand ten onrechte een neonazi heten is lasterlijk en kan ernstige gevolgen hebben. Ik ga er even van uit dat je het had over Filip Dewinter.

Deze post delen

Ik heb gehoord dat de joden het gehele gebied als 'het heilige land' en de palesteinen zijn daar 'indringers'. Het plaatje van hoe Israël erbij ligt van voor de oorlog tot 2010 is inderdaad ook hoe het mij is vertelt.

Ik stelde zelf voor om de palesteinen een veilige doortocht te geven maar het wordt een volk dat zal worden uitgeroeid denk ik. Iran houdt haar grenzen op slot, Egypte idem dito. Die mensen zitten als een rat in de val. Het lijkt net een vergelding met een holocaust op palesteinen na de holocaust op joden in WW 2. Ruim 60 jaar later moet een volk nog boeten voor wat er toen is gebeurd dankzij een Oostenrijker die de Duitsers zo gek kreeg door manipulatief en schizofreen gedrag. En dat volk zijn de palesteinen die boeten omdat ze ergens wonen waar ze altijd gewoond hebben... van de zotten.

Kunnen we nou niet elkaars levensovertuiging accepteren en stoppen het op te dringen aan elkaar en daarna gezamenlijk op de stuk stof land gaan leven? Gooi dat buskruit om je heupen weg en plant er wat kruiden in de grond voor terug. Of dat beton voor hoge afscheidingsmuren dat je ook had kunnen gebruiken om huizen te bouwen of opslagruimtes voor voedsel.

Deze post delen

De organisatie van het Belgische dancefestival Tomorrowland krijgt vanuit Israël vrachtladingen afzeggingen binnen wegens oproepingen voor militaire dienst.

http://drimble.nl/entertainment/muziek/festivals/22056397/israelische-bezoekers-zeggen-massaal-af-voor-tomorrowland.html

Het Palestijns-Israëlisch conflict heeft zelfs invloed op het Belgische dancefestival Tomorrowland, waar de kaarten massaal geannuleerd worden. De Israeli´s zijn traditioneel sterk vertegenwoordigd op Tomorrowland. Alleen dit jaar al zouden er 1061 Israëli´s met een speciale partyflight...

http://drimble.nl/vrouw/showbizz/22059100/israelis-zeggen-tomorrowland-massaal-af.html

De organisatie van het Belgische dancefestival Tomorrowland krijgt vanuit Israël vrachtladingen afzeggingen binnen wegens oproepingen voor militaire dienst. Dat vertelt een woordvoerder van het festival aan Gazet van Antwerpen. Tomorrowland trekt jaarlijks veel Israëli's. Er zouden er dit jaar ruim duizend met een partyvlucht naar België komen.

'Bijna allemaal sturen ze een mail met als bijlage hun militaire oproepingsbrief. Die vermeldt dat ze zich in staat van paraatheid moeten houden en onder geen beding het land mogen verlaten,' meldt de woordvoerder.

Tomorrowland zal de tickets vergoeden. De vrijgekomen kaarten zullen via de wachtlijst een nieuwe eigenaar vinden.

http://www.festivalinfo.nl/news/31837/Israelische_bezoekers_zeggen_massaal_af_voor_Tomorrowland/

somthing is going on guy's :(

Deze post delen

Het lijkt net een vergelding met een holocaust op palesteinen na de holocaust op joden in WW 2. Ruim 60 jaar later moet een volk nog boeten voor wat er toen is gebeurd dankzij een Oostenrijker die de Duitsers zo gek kreeg door manipulatief en schizofreen gedrag. En dat volk zijn de palesteinen die boeten omdat ze ergens wonen waar ze altijd gewoond hebben... van de zotten.

Yep, want de Arabieren worden nu ook met treinladingen tegelijk afgevoerd naar Dachau.......

Zou mischien handig zijn als je je tenminste een beetje inleest in een onderwerp voordat je er over mee probeert te blaten.

Deze post delen

Yep, want de Arabieren worden nu ook met treinladingen tegelijk afgevoerd naar Dachau.......

Zou mischien handig zijn als je je tenminste een beetje inleest in een onderwerp voordat je er over mee probeert te blaten.

Alsof ingekapseld worden in een gebied van 30 bij plus minus 5 kilometer zo prettig is. Waar een miljoen palesteinen wonen en die dagelijks gebombardeerd worden. Bommen of gas, een mens sneuvelt erdoor of niet dan?

Waar ik naar toe wil is dat na de tweede wereld oorlog de joden ter compensatie een eigen gebied kregen voor alles wat hen is aangedaan. En nu, gebeurd er eigenlijk hetzelfde als tijdens de tweede wereld oorlog maar zitten de joden nu op de stoel van de daders i.p.v. slachtoffers. (een grote schaal van 'vroeger gepesten gaan later ook vaak pesten?'

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Heksenboot
Even ter info Vlaams Belang is een erkende democratische partij. Wie vindt dat de partij geen bestaansrecht heeft kan een juridische procedure starten. Iemand ten onrechte een neonazi heten is lasterlijk en kan ernstige gevolgen hebben. Ik ga er even van uit dat je het had over Filip Dewinter.

Ach. Het heet Filip.

Gewoon een nazi.

http://yelloman1.blogspot.nl/2007/10/nazi-symboliek-en-vlaams-belang.html

[ATTACH=CONFIG]11486[/ATTACH]

Deze post delen

Alsof ingekapseld worden in een gebied van 30 bij plus minus 5 kilometer zo prettig is. Waar een miljoen palesteinen wonen en die dagelijks gebombardeerd worden. Bommen of gas, een mens sneuvelt erdoor of niet dan?

Waar ik naar toe wil is dat na de tweede wereld oorlog de joden ter compensatie een eigen gebied kregen voor alles wat hen is aangedaan. En nu, gebeurd er eigenlijk hetzelfde als tijdens de tweede wereld oorlog maar zitten de joden nu op de stoel van de daders i.p.v. slachtoffers. (een grote schaal van 'vroeger gepesten gaan later ook vaak pesten?'

Deze post delen

Owww man.... ik had zo gehoopt dat de gekte van de oorlog tussen de Joden en Palestijnen in Israel niet voor nog meer verdeeldheid zou zorgen in de hele wereld. Maar natuurlijk doet het dat wel, het lijkt alsof de voor's en tegens zich ook in het westen manifesteren en polariseren. Net of we daar ook nog op zitten te wachten in een reeds, zeer instabiele wereld (economie).

Deze post delen

Gast Heksenboot
Owww man.... ik had zo gehoopt dat de gekte van de oorlog tussen de Joden en Palestijnen in Israel niet voor nog meer verdeeldheid zou zorgen in de hele wereld. Maar natuurlijk doet het dat wel, het lijkt alsof de voor's en tegens zich ook in het westen manifesteren en polariseren. Net of we daar ook nog op zitten te wachten in een reeds, zeer instabiele wereld (economie).

Ik ben extreem gepolariseerd.

Ik discrimineer nazi's.

:)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...