Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuwe Revu over preppers. Woensdag a.s. in de winkel.


Rodin

Aanbevolen berichten

De site http://www.preppers.nl wordt genoemd in het Nieuwe Revu artikel en dat is voor één van de regelmatige bezoekers reden geweest om aan te kondigen niet meer te komen. Ik vind dat jammer. Overigens heb ik inmiddels een scan gemaakt. Beetje scheef hier en daar, maar wel goed leesbaar. De PDF staat online. Stuur even een PB als je de link wilt.

 

Dat is inderdaad jammer, ik heb het artikel niet gelezen maar begrijp de beslissing niet om daarom niet meer naar dit forum te komen. Op degene die dit forum gestart heeft na, is elk lid via 1 of ander medium hier beland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik geef toe dat ik wat opgefokt ben de laatste tijd. De hele boel staat op klappen en ik probeer iedereen in mijn omgeving over te halen om wat te doen en je wordt alleen maar uitgelachen. .

Hoi Dick,

Hoe herkenbaar, ik ben denk zo'n 20 jaar redelijk vaak "opgefokt" geweest.

Schade en schande heeft me geleerd om ook stil te staan met wat wil ik bereiken en hoe doe ik dat cq heeft mijn manier het gewenste effect en is dat efficient.

Ik snap ondertussen dat ik niet iedereen als vriend kan en wil hebben, en sorrie ook niet meer probeer over te halen, te bereiken enz.

En uitgelachen worden, is niet leuk en zelfs als je je mond helemaal niet opendoet altijd open hebt en alles ertussen in je wordt altijd wel door iemand uitgelachen. Niet leuk niet makkelijk maar hoe sneller je jezelf er overheen kunt zetten hoe beter.

Soms moet je beseffen dat het verloren energie is, zonde (in alle opzichten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@ Kans. Je hebt helemaal gelijk. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel normaal om je gefrustreerd te voelen in een extreem frustrerende situatie. Niemand weet wat er gebeuren gaat, maar zo dreigend als nu heeft het er zelden uitgezien in de wereldgeschiedenis en mijn omgeving doet niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Inderdaad OBL-Rien, weinig aan te doen. Stel je bent hoofd technische dienst van de Titanic en je weet zeker dat het schip gaat zinken. Je vrienden zijn aan het dansen aan dek. Je probeert ze naar de reddingsboten te krijgen, maar ze worden kwaad omdat je hun feestje verstoort. Daar voel je je belazerd bij. Ook weinig aan te doen. Het is zoals het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans & Dick

 

Ik heb wel eens gelezen dat het onmogelijk is om mensen te overtuigen. Uiteindelijk krijg je alleen die mensen mee die er al open voor staan.

Wanneer iemand niet openstaat voor een (nieuw) idee dan gaan de hersenen automatisch in een stand waarbij nieuw materiaal (argumenten) afgewezen worden. Het is dan onmogelijk om zo iemand wat te leren.

 

Daarom wordt bv een prepper dan ook belachelijk gemaakt, de argumenten van een prepper zijn niet te ontkennen. Hij/zij heeft gewoon gelijk. Dan blijft de niet-prepper maar 1 redmiddel over om zijn ego overeind te houden: ad hominem. Maak de persoon belachelijk zodat je zijn argumenten voor "gek" kunt verklaren.

 

er is nog een optie obl:o

 

de mensen aan wie je het vertelt en helemaal vol aandacht zitten te luisteren en te knikken, vragen erover stellen en uitleg blijkbaar over willen, tegen je zeggen dat ze er absoluut iets mee gaan doen.

EN ER VERVOLGENS NIKS MEE DOEN:rolleyes:

te weinig tijd, wil ik ooit nog wel gaan doen, er is nog tijd genoeg, dat goud en zilver lijkt me wel wat, ik koop wel wat repen chocolade,flessen alcohol etc etc en dan heb ik mijn gevoel weer gesust.

die zijn net zo gevaarlijk zo niet gevaarlijker voor je preps als degene die je nu belachelijk maken, namelijk ze waren zich bewust van de risico van een shtf, en nu die shtf gebeurd is is die voor hen direct te herkennen als zodanig, die staan dus nog eerder op je stoep als degenen die je belachelijk maakten(die worden zich pas bewust wanneer er niks meer te krijgen is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Er zijn helaas ook heel veel mensen die niets van preppen willen weten, omdat ze denken dat ze de shit dichterbij brengen met zulke 'negatieve' gedachten. Daarmee zetten ze de zaak volkomen op zijn kop. Als de meeste mensen wat voorbereidingen troffen, dan zou er heel wat minder fout kunnen gaan met onze maatschappij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn helaas ook heel veel mensen die niets van preppen willen weten, omdat ze denken dat ze de shit dichterbij brengen met zulke 'negatieve' gedachten. Daarmee zetten ze de zaak volkomen op zijn kop. Als de meeste mensen wat voorbereidingen troffen, dan zou er heel wat minder fout kunnen gaan met onze maatschappij...

In de psychologie heeft men 'ontdekt' dat mensen pas veranderen cq bijvoorbeeld gaan nadenken over mogelijk heftige zaken, Als Ze Ermee Geconfronteerd Worden....de roker die te horen krijgt dat de long foto niet goed is, stopt, de automobilist met dertig bekeuringen voor snelheid gaat pas anders rijden als de rechter dreigt met rijbewijs inname.

Voor de oorlog ww2 was niemand prepper, na de oorlog had iedereen zakken zout, was poeder, suiker, meel, etc. Men verandert pas, als de grond onder de voeten te heet wordt, niet omdat iemand te horen krijgt dat het verstandig is om maatregelen te treffen tegen iets wat te verschrikkelijk is om voor te stellen (want dan stort het wereld beeld in elkaar).

Zelfde heb ik met mensen die nog steeds denken dat 9-11 door clubje grot bewoners is uitgevoerd. Weldenkende mensen weten beter, maar de implicatie dat het een fals flag operatie is, is te verschrikkelijk om te bevatten. Daar hadden ze in de pentagon denk tank natuurlijk al rekening mee gehouden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn ligt de NR bij de abonnee houders op de mat en ben ook benieuwd of we dit gaan terug zien. Ik kom hier op terug Freddy.

 

 

Geen significante schommelingen in de bezoekers met de week ervoor. We verwachten binnenkort wel de 1000 bezoekers per dag grens te gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn helaas ook heel veel mensen die niets van preppen willen weten, omdat ze denken dat ze de shit dichterbij brengen met zulke 'negatieve' gedachten. Daarmee zetten ze de zaak volkomen op zijn kop. Als de meeste mensen wat voorbereidingen troffen, dan zou er heel wat minder fout kunnen gaan met onze maatschappij...

 

Je hoeft toch alleen maar te kijken hoe vaak de stroom tegenwoordig uitvalt?

Dat gebeurt steeds vaker, en duurt steeds langer, door wat voor oorzaak dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg net een mail van BNN, of er mensen zijn die zich geroepen voelen om over preppen te spreken ivm december 2012.

Ik geloof dat ze zich ook bij dit forum willen melden, dus beschouw dit als een heads-up :)

 

(Ik heb afgewimpeld, ik hoef niet met m'n hoofd op tv)

 

BNN is wel het laatste waar ik wat aan kwijt wil. :rolleyes:

laatste magnifieke toevoeging aan onze nederlandse tv geschiedenis is ezelseks in colombia...GETVER.:confused:

 

echt mensen waar je wat mee te doen wil hebben, echt mensen die je serieus gaan nemen en echt mensen die niet op spektakel uit zijn.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg net een mail van BNN, of er mensen zijn die zich geroepen voelen om over preppen te spreken ivm december 2012.

Ik geloof dat ze zich ook bij dit forum willen melden, dus beschouw dit als een heads-up :)

 

(Ik heb afgewimpeld, ik hoef niet met m'n hoofd op tv)

 

IVM December 2012 :confused: :confused:

Hoeveel mensen op dit forum geloven daar in?

Waarom blijven ze daar zo op hameren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg net een mail van BNN, of er mensen zijn die zich geroepen voelen om over preppen te spreken ivm december 2012.

Ik geloof dat ze zich ook bij dit forum willen melden, dus beschouw dit als een heads-up :)

 

(Ik heb afgewimpeld, ik hoef niet met m'n hoofd op tv)

Zeg maar dat ik in de speciale live Kerst uitzending wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit strafbaar is vanwege copyright en dat is ook een van de redenen waarom we laastst in de forumregels hebben opgenomen dat het kopiëren van hele teksten niet meer is toegestaan of een paar regels (max. 1 alinea ) en daarbij altijd een bronvermelding erbij vermelden. Dit is ingezet vanwege brieven die we hierover gehad hebben van advocaten met een dikke nota erbij op een website die we ook beheren.

 

Uiteraard ga ik het wel even navragen aan de auteur van het artikel.

 

 

Een van de gebruikers die in het artikel voorkomt zal zich ook bekend maken in het stuk.

 

Geen reactie meer gehad van de auteur (2 keer een mail gestuurd) Zegt genoeg helaas zoals ook voorspeld en gedacht! Geen moeite meer doen als het binnen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
In de psychologie heeft men 'ontdekt' dat mensen pas veranderen cq bijvoorbeeld gaan nadenken over mogelijk heftige zaken, Als Ze Ermee Geconfronteerd Worden....de roker die te horen krijgt dat de long foto niet goed is, stopt, de automobilist met dertig bekeuringen voor snelheid gaat pas anders rijden als de rechter dreigt met rijbewijs inname.

Voor de oorlog ww2 was niemand prepper, na de oorlog had iedereen zakken zout, was poeder, suiker, meel, etc. Men verandert pas, als de grond onder de voeten te heet wordt, niet omdat iemand te horen krijgt dat het verstandig is om maatregelen te treffen tegen iets wat te verschrikkelijk is om voor te stellen (want dan stort het wereld beeld in elkaar).

Zelfde heb ik met mensen die nog steeds denken dat 9-11 door clubje grot bewoners is uitgevoerd. Weldenkende mensen weten beter, maar de implicatie dat het een fals flag operatie is, is te verschrikkelijk om te bevatten. Daar hadden ze in de pentagon denk tank natuurlijk al rekening mee gehouden.....

 

Zelfde als al die mensen die lopen te klagen op fora over negatieve nieuwsberichten mbt de economie. Ik vraag me altijd af of deze mensen weten dat iets niet klopt maar bewust de blue pill nemen omdat het beter voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans & Dick

 

Ik heb wel eens gelezen dat het onmogelijk is om mensen te overtuigen. Uiteindelijk krijg je alleen die mensen mee die er al open voor staan.

Wanneer iemand niet openstaat voor een (nieuw) idee dan gaan de hersenen automatisch in een stand waarbij nieuw materiaal (argumenten) afgewezen worden. Het is dan onmogelijk om zo iemand wat te leren.

 

Daarom wordt bv een prepper dan ook belachelijk gemaakt, de argumenten van een prepper zijn niet te ontkennen. Hij/zij heeft gewoon gelijk. Dan blijft de niet-prepper maar 1 redmiddel over om zijn ego overeind te houden: ad hominem. Maak de persoon belachelijk zodat je zijn argumenten voor "gek" kunt verklaren.

 

op mijn werk reageren ze op de volgende manier, als ik zeg dat als de maatschappij omvalt,de supermarkten binnen een dag zonder eten zitten : dan eten we toch gewoon bij macdonalds :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn werk reageren ze op de volgende manier, als ik zeg dat als de maatschappij omvalt,de supermarkten binnen een dag zonder eten zitten : dan eten we toch gewoon bij macdonalds :)

 

Ik vind die mensen geniaal. Supermarkt leeg, koelkast en voorraadkast leeg - op naar McDonald's. Zo denken kinderen ook als ze zeggen: 'Papa, kunnen wij ook niet voor thuis een geldautomaat in de muur nemen?'. Of neem Marie Antoinette, de echtgenote van koning Lodewijk XVI van Frankrijk, die toen ze vernam dat het Franse volk geen brood had om te eten, zou hebben gezegd "dan eten ze toch cake" (daarmee duidelijk makend dat ze geen flauw benul had van de ware situatie waarin het volk verkeerde). :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

IVM December 2012 :confused: :confused:

Hoeveel mensen op dit forum geloven daar in?

Waarom blijven ze daar zo op hameren?

 

ik heb altijd gezegt: "als ik ooit uit de problemen kom in mijn personelijke leven dan vergaat de wereld, dat moet haast wel met mijn pech"

 

dus uiterlijk september zie je de eerste tekenen van de wereld ondergang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...