Ga naar inhoud
GENEGEERD

DIY Mayonaise maken...


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Tuurlijk dat is niet leuk, we hebben allemaal wel eens een voedselvergiftiging gehad dat is geen pretje. Een gezond mens heeft geen medicijnen nodig met een salmonellabesmetting, je moet zorgen dat je niet uitdroogt door braken en diarree.Maak je eigen ORS en je komt een heel eind, geen arts nodig hoor.

Als je alles gaat laten waar een potentieel risico aan verbonden zit is het leven niet zoals ik het wil leven. Ook moet je je realiseren dat als je jezelf regelmatig blootstelt aan "viezigheid" je er ook minder last van hebt , je bouwt immuniteit op. Ik was dus ook niet mijn handen voor het eten en koken, alleen als ik visite heb want die kunnen meestal minder hebben dan ik.

 

En echt, de kans dat een eitje besmet is met salmonella als je het goed gekoeld bewaard is zeer klein, rauwe kip daarentegen is zeer vaak besmet met salmonella en dat snij je ook lekker op je plankje in reepjes om te bakken en daarna snij je een uitje voor door de sla, dat is pas een risico. De kans dat je van home-made-mayo ziek wordt is erg klein, ik heb al honderden potten verorberd met mijn hele gezin en nog NOOIT is iemand er ziek van geworden.

 

Maargoed ieder zijn ding hoor, speel je liever op safe, tja koop lekker je potje mayo in de super!

 

een gezond mens ( maar geen kind en geen oudere ) kan een salmonella besmetting wel hebben, als het maar niet een te grote besmetting is dan ( en ja ik heb dat opgezocht );)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Die mayonaise van @Piroska is super lekker.

 

En de variatie met fijn gevijzelde zongedroogde gezouten knoflookteentjes en verse peterselie kan ik van harte aanbevelen.

 

Nu moeten jullie nog patat (frites) leren bakken zoals Piroska en @Geert dat doen. Lekkerste ooit.

 

Alleen de methode van Pi vindt ik nog leuker, Geert: met een heksenketel op een houtvuur. :p

 

edit:

 

Dood Palinka bacteriën? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt mij alleen ( vooral de eerste paar keren ) verschrikkelijk smerig smaken, het kan ook aan mij liggen hoor maar . . .

 

maar, niet dat ik twijfel aan jouw kundigheid en ervaring, maar kan het effect niet vooral psychologisch zijn? ik hoor het graag als ik er compleet naast zit hoor, maar aangezien de verhalen zeggen dat het juist niet goed voor je is . . .

 

maar ieder zo zijn rituelen toch! en zo kom je nog eens van je eieren af hé:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn het viel me even op maar je hebt je in juli ingeschreven en nu al 90berichten?

 

Watch out @Heksenboot

ja maar sommige van die berichten sloegen ook nergens op en daar heb ik dan ook een berisping voor gekregen omdat het "of topic"was, dus ik was wel blij met die waarschuwing, en ik zal er beter op letten, maar de 90 berichten van nu zijn wel veelal serieus;)

 

en hoe bedoel je : "pas op @Heksenboot"? het klinkt namelijk of er een verhaal achter zit, en daar ben ik altijd wel voor in:o

 

maar smaken rauwe eieren nou echt zo slecht als men zegt of . . . ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mayonaise van @Piroska is super lekker.

 

En de variatie met fijn gevijzelde zongedroogde gezouten knoflookteentjes en verse peterselie kan ik van harte aanbevelen.

 

Nu moeten jullie nog patat (frites) leren bakken zoals Piroska en @Geert dat doen. Lekkerste ooit.

 

Alleen de methode van Pi vindt ik nog leuker, Geert: met een heksenketel op een houtvuur. :p

 

edit:

 

Dood Palinka bacteriën? :D

 

Jaaa die met die zongedroogde gezouten knoflook en peterselie was geniaal!

 

En uiteraard doodt Palinka alle bacteriën, daarom ben ik nooit ziek..*hips*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...