Ga naar inhoud
GENEGEERD

Limburg plaatst nooddijken na extreme regenval

Communicator
 Share

Recommended Posts

regenval-in-limburg.jpg

http://www.nu.nl/binnenland/3824546/limburg-plaatst-nooddijken-extreme-regenval.html

Het waterschap doet dit om mogelijke wateroverlast voor omwonenden tegen te gaan. De Roer is in het buitengebied al buiten zijn oevers getreden, zei een woordvoerder.

Ook in Belgisch Limburg is een aantal rivieren buiten de oevers getreden. Het waterpeil in met name de Gete en de Demer, vlak bij Hasselt, is alarmerend.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ook bij ons heeft het fel geregend . Het was gisteren een week geleden dat ik mijn regenwatertank heb schoongemaakt en gisteren morgen liep hij al over . En aangezien het de eerste twee dagen niet heeft geregend is de rekensom simpel . 20000 liter op een dak van 200m2 is 100 liter in 4 dagen .

Geert

Link naar reactie

Ook bij ons heeft het fel geregend . Het was gisteren een week geleden dat ik mijn regenwatertank heb schoongemaakt en gisteren morgen liep hij al over . En aangezien het de eerste twee dagen niet heeft geregend is de rekensom simpel . 20000 liter op een dak van 200m2 is 100 liter in 4 dagen .

Geert

In Spanje zou ik daar blij mee zijn in mijn watertank (cisterna).:o

Link naar reactie

hè maar ik heb hier nog niks gemerkt, en ook niks gehoord van extreme regenval of iets dergelijks, zou het ook de kant van de lek op komen want het is wel behoorlijk benauwt hier.

en verder, @FincalnSpanje ik weet niet of je wel zo blij moet zijn met een volle regenton in Spanje want dan kunnen er enorme hoeveelheden muggen bij je huis komen ( die leggen eitjes in stilstaand water ), en Spanje heeft ook zo'n droge lucht :cool: dat al het water heel snel verdampt, dan het je er ook weinig aan :p

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...