Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Gast tom666
Gewoon leren de dood aanvaarden.

Het is een onderdeel van ons leven.

Dan zou het leven een stuk makkelijker zijn.

Maar probeer maar is dat overlevingsinstinct uit te schakelen.

Er zijn ons al 600miljard mensen voorgegaan.

Dus zo byzonder is het dus niet. ]

Dat is nu net wat je als prepper probeert te voorkomen.

Als je zegt dat je de dood aanvaardt (ok uiteindelijk is dat wel het einde) en de situatie gewoon laat komen dan moet je niet gaan preppen he.

Hier draait het juist om om te overleven en bepaalde situaties te kunnen overbruggen...

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Dat is nu net wat je als prepper probeert te voorkomen.

Als je zegt dat je de dood aanvaardt (ok uiteindelijk is dat wel het einde) en de situatie gewoon laat komen dan moet je niet gaan preppen he.

Hier draait het juist om om te overleven en bepaalde situaties te kunnen overbruggen...

Ik denk dat er bedoeld wordt, dat als je tijd echt is gekomen je het gewoon moet aanvaarden. Maar elk mens zal ooit in zijn leven sterven, dat kan je op voorhand natuurlijk al accepteren en er niet bang voor zijn. En, degene die aanvaard dat de dood een onderdeel van het levensproces is zal denk ik juist eerder beginnen te preppen. Het accepteren maakt je bewust en geeft je de mogelijkheid het structureel aan te pakken (preppen).

• Leuk 1

Deze post delen

Ik denk dat er bedoeld wordt, dat als je tijd echt is gekomen je het gewoon moet aanvaarden. Maar elk mens zal ooit in zijn leven sterven, dat kan je op voorhand natuurlijk al accepteren en er niet bang voor zijn. En, degene die aanvaard dat de dood een onderdeel van het levensproces is zal denk ik juist eerder beginnen te preppen. Het accepteren maakt je bewust en geeft je de mogelijkheid het structureel aan te pakken (preppen).

Daarom ben ik ook een lightprepper:D

Deze post delen

Er zullen heel veel mensen een uitbarsting van een supervulkaan niet overleven.

Hongersnood. Vulkanische as in de longen is uiteindelijk dodelijk. Jaren van kou.

En dat is maar het begin.

Deze post delen

Een uitbarsting van de Livingstone schijnt een hoeveelheid as te kunnen produceren die gelijk is aan een bodembedekking van 20 centimeter voor heel de VS.

Natuurlijk wordt dat via de lucht verder verspreid. Europeanen schijnen in eerste instantie de uitbarsting nog wel te kunnen overleven, ware het niet dat er een enorme economische crisis als een van de rechtstreekse gevolgen wordt voorspeld.

Een voorraad eten is dan helaas maar een tijdelijke zaak. Er moet een nieuwe bron van inkomsten komen om je kinderen te voeden. Schoenen repareren bijvoorbeeld. Of fietsen. Kleding vooral. En alles onafhankelijk van stroom.

Deze post delen

Zou zo'n vulkaan ook geen grote vloedgolven kunnen creëren? Zijn we dan in NL ook niet de spreekwoordelijke sigaar?

Deze post delen

En vergeet niet dat het klimaat drastisch zal veranderen door de aswolk die een aantal jaren de zon zal tegenhouden. Dus minder effectieve landbouw.

Deze post delen

Eten verbouwen wordt met een as-winter verrekte lastig. Dan kan je wel inkomen hebben, maar als er niet natuurlijk verbouwd kan worden, heb je voedselschaarste. Om dat terug te krijgen heb je tijd nodig.

in het geval van een super-vulkaan, weet ik niet hoe lang dat duurt. Daar zijn wel schattingen over, maar dat blijven schattingen.

Voor een super-vulkaan valt alleen te preppen als je een bunker hebt.

Meesten hebben geen idee wat de gevolgen zullen zijn als Yellowstone of Campi Flegrei, of nog erger, beide, volledig uitbarsten. De scenario's die je in docu's ziet, zijn ook giswerk. Op basis van eerdere uitbarstingen, met de hedendaagse stand van zaken erin verwerkt. Het geeft een redelijk beeld, wat er kan gebeuren, maar hoe het uitpakt merk je pas als het echt gebeurt.

Dingen die direct te merken zijn, zoals as-wolk, globale verlaging van zonlicht, etc, valt enigszins tegen te preppen. Zoals stofmaskers, voorraad eten etc. Met een paar maandjes eten red je het niet.

De echte nasleep zal lastig te voorspellen zijn, maar aangenaam is anders.

Er zullen vele doden zijn.

Deze post delen

Daar heb je gelijk in. Er moet iets te ruilen zijn en als er niets is, dan is er niets. Vraag me af of boerenkool het nog doet, in zo'n aswinter. Dat groeit in de gewone winter ook. En je kunt blijven plukken, de plant groeit wel door. Desnoods binnen in emmers en plantenpotten, kamerplanten eruit, boerenkool erin. Maar inderdaad, het blijft koffiedik kijken, alle bronnen verschillen en ook vergelijkingen met 'recent' uitgebarste vulkanen hoeven niet op te gaan.

Deze post delen

Daar heb je gelijk in. Er moet iets te ruilen zijn en als er niets is, dan is er niets. Vraag me af of boerenkool het nog doet, in zo'n aswinter. Dat groeit in de gewone winter ook. En je kunt blijven plukken, de plant groeit wel door. Desnoods binnen in emmers en plantenpotten, kamerplanten eruit, boerenkool erin. Maar inderdaad, het blijft koffiedik kijken, alle bronnen verschillen en ook vergelijkingen met 'recent' uitgebarste vulkanen hoeven niet op te gaan.

Ik denk dat er niets groeit in zo'n situatie. De as zal al het zonlicht blokkeren waardoor de temepratuur op aarde zal dalen tot ver, heel ver onder het vriespunt. Oftewel, een ijstijd. Los van het feit dat het te koud zal zijn, is het gebrek aan zonlicht je grootste probleem als je voedsel wilt verbouwen. Niets kan groeien zonder zonlicht. De aarde zal maanden, mogelijk zelfs jaren in het donker gehuld zijn. De dino's zijn uitgestorven in zo'n soort scenario. Dus verwacht maar gerust dat 90% van het aardse leven zal sterven, misschien zelfs wel al het leven.

Deze post delen

Er wordt inderdaad een ijstijd verwacht (trouwens ook zonder uitbarsting) maar ik lees uit de bronnen niet dat het zo snel zou gaan. In eerste instantie zou de temperatuur tot wel een tiental graden kunnen dalen (op delen van de aarde, waaronder Europa, waardoor er inderdaad niets meer groeit) maar in de loop van de jaren zal het as wel in eerste instantie gaan liggen. Het is heel goed mogelijk dat het ijstijd-proces dan al is gestart.

Volgens onderzoekingen zijn er steeds periodes van zo'n 100.000 jaar ijstijd, afgewisseld met een warmere periode van zo'n 10.000 jaar (waar we nu in zitten), we stevenen er weer langzaam op af en uit de geschriften begrijp ik dat er een versnelling zou kunnen plaatsvinden bij een uitbarsting.

Deze post delen

Zou ik niet op vertrouwen, dit komt van een clubje malloten die denken dat de NWO echt bestaat, dat de klimaatverandering een verzinsel is van NASA en meer flauwekul uit de hoek van de aulu-hoedjes.

Hier is er nog een. En ja, ik denk ook dat de NWO echt bestaat. Ik denk niet dat klimaatverandering een verzinsel van NASA is maar ik geloof niet dat het antropomorfisch is :)

http://www.inquisitr.com/1397542/yellowstone-volcano-eruption-usgs-records-99-earthquakes-in-july-of-2014/

Deze post delen

Zodra iemand out of the box kan denken roepen ze hier gelijk alu-hoedjes.

Blijkbaar het nieuwe stopwoord hier:cool:

Deze post delen

stenen tijdperk,

bronzen tijdperk,

ijzertijd,

Romeinse tijd,

Middeleeuwen,

nieuwe tijd,....

aluminium tijdperk ;)

Deze post delen

Onderzoekers op het terrein beweren dat de 640 duizend jaar oude supervulkaan een plotselinge piek van activiteiten vertoont die erop wijzen dat hij binnen slechts enkele weken kan uitbarsten. Een uitbarsting van deze gigantische vulkaan zouden alle staten in de VS in een 200 jaar durende vulkanische winter terecht kunnen laten komen. De zon zal door de uitgestoten as voor lange tijd verduisterd worden en pyroclastische stromen zullen het omringende ecosysteem onherstelbaar beschadigen.

Een aantal weken geleden werden in Yellowstone park al een aantal wegen afgesloten omdat het wegdek begon te kraken en te smelten door de extreem hoge temperaturen onder het aardoppervlak. Tot nu toe is niemand nog in staat geweest om aan te tonen wat de oorzaak is van deze plotselinge toename van activiteiten. Toezichtambtenaren op de vulkaan zijn vooral bezig met het afhouden van nieuwsgierige bezoekers uit het park, maar vooral ook met het ontruimen van de omliggende gebieden, om eventuele ongevallen te voorkomen.

De wetenschappelijke wereld is verdeeld over wanneer precies de vulkaan zal uitbarsten. Sommigen zeggen dat het een kwestie van weken is, terwijl anderen beweren dat het nog wel een paar maanden kan duren. Over één ding zijn ze het echter allemaal eens, en dat is dat het zéér binnenkort zal gebeuren.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/08/experts-waarschuwen-supervulkaan-yellowstone-staat-op-uitbarsten/

Als dat gebeurt, wat kunnen we dan doen?

Deze post delen

Als dat gebeurt, wat kunnen we dan doen?

In een hoekje zitten huilen?

Nog even genieten van een biertje, zolang het nog kan?

Sowieso zal minimaal het eerste jaar alle oogst mislukken, dus een giga voorraad voedsel is essentieel. Ivm gebrek aan vers voedsel zijn aanvullende vitamines denk ik ook heel belangrijk. Rekening houden met kou lijkt me ook belangrijk.

Maar hoe je moet preppen voor de schadelijke stoffen die vrij zullen komen zou ik persoonlijk eigenlijk niet weten.

Deze post delen

Wat ik eerder in dit topic al zei:

Nou even een serieuzer antwoord: als Yellowstone daadwerkelijk uit zou barsten, dan zijn de gevolgen echt haast niet te overzien. Wat je kan doen is zorgen dat je veel, heel veel voedsel in huis hebt, want aan zaden voor een moestuin heb je dan niets. Stofmaskers lijken me ook niet overbodig, en alles om de kou door te komen naast alle "standaard" prep-benodigdheden natuurlijk. Maar dan nog zijn er zo veel andere dingen die dan zullen spelen, zoals grote hoeveelheden zwavelzuur en fluor die voor grote problemen zullen/kunnen zorgen.

Deze post delen

Ik ben bang dat er weinig aan te doen zal zijn. De eerste 3-5 jaar zal er weinig zijn qua oogst. Naast de ineenstorting van de economie, anarchie die ontstaat, ziektes die de vrije hand krijgen etc... Hoogstwaarschijnlijk nemen diverse landen de kans waar om ook nog eens een nucleaire aanval te doen op een land dat niets meer terug kan doen. Zoiets zou de ultime shtf zijn.

Een scenario zoals in 'the road'. Enige dat je doen kunt is het zo lang mogelijk proberen te rekken. Maar een happy end is er dan niet meer.

Deze post delen

Ik ben bang dat er weinig aan te doen zal zijn. De eerste 3-5 jaar zal er weinig zijn qua oogst. Naast de ineenstorting van de economie, anarchie die ontstaat, ziektes die de vrije hand krijgen etc... Hoogstwaarschijnlijk nemen diverse landen de kans waar om ook nog eens een nucleaire aanval te doen op een land dat niets meer terug kan doen. Zoiets zou de ultime shtf zijn.

Een scenario zoals in 'the road'. Enige dat je doen kunt is het zo lang mogelijk proberen te rekken. Maar een happy end is er dan niet meer.

Ik denk niet dat een nucleaire aanval enig nut zal hebben. Als een groot deel van de VS van de kaart geveegd wordt, en het andere deel compleet lamgelegd wordt zal dat een totale, complete ontwrichting van het systeem betekenen denk ik. Zeg dan maar dag tegen het leventje dat je nu hebt, en als niets meer draaiende gehouden wordt zullen kerncentrales vanzelf wel een keertje "boem doen".

Denk ik.

Deze post delen

Ik denk niet dat een nucleaire aanval enig nut zal hebben. Als een groot deel van de VS van de kaart geveegd wordt, en het andere deel compleet lamgelegd wordt zal dat een totale, complete ontwrichting van het systeem betekenen denk ik. Zeg dan maar dag tegen het leventje dat je nu hebt, en als niets meer draaiende gehouden wordt zullen kerncentrales vanzelf wel een keertje "boem doen".

Denk ik.

Heeft ook geen nut. Maar er zullen best idioten zijn die denken 'nu kunnen we zonder retaliatie' dus doen ze het omdat het kan. Mensen zijn idioten. De mensen die beslissen over de inzet van nucleaire wapens zijn psychopaten (extreem, ik weet het maar dat vind ik)

Ik kan me zelfs voorstellen dat de US zo idioot is om op het laatste moment als het nog kan hun eigen raketten weg te sturen om te zorgen dat de landen die het minst getroffen worden door de ramp ook naar de k***** gaan. Alleen maar om te voorkomen dat er op den duur een ander land de US gaat helpen en uiteindelijk gaat overnemen. Totaal onlogisch maar zo denken die lui. Raketten afschieten en hun bunker in voor de komende 10-15 jaar en dan hopen dat ze kunnen herbouwen daarna.

Dat denk ik dan weer. Potje zwartkijken, dat wel. Wie weet verrast de mensheid ons nog en komt alles goed. Dat kan dan ook weer. Niet zo realistisch maar we kunnen hopen nietwaar?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...